EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE RC Topic

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 11Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Auteur  Bericht 
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
32
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

het GROTE RC Topic
BerichtGeplaatst: Wo 16 Jul, 2003  Reageer met quote

<mod>Dit is het topic voor al je vragen, frustraties, tips en ervaringen betreffende Realitets Testen oftewel Reality Checks oftewel RC's.

Alle nieuwe RC gerelateerde topics zullen worden gelockt en verwezen naar deze.

ps: weet je zeker dat je nu niet droomt? kiekeboe
</mod>

Ik ben volgens mij nu wel bij LD maar ik heb nu dus een heel irritant probleempje: De reality checks werken niet! ><

Ik heb dus al in een paar dromen gehad dat ik in mn droom wel een RC doe maar alles gaat gewoon zoals het in het echt hoort!

Bv, vannacht gedroomd: Ik sta met mn broer in de keuken en ik zeg tegen hem 'goh, alles komt wel een beetje raar over hier hoor, tijd voor een RC' waarop hij zegt 'ga je gang' dus ik druk het lichtknopje in van de keuken; het licht gaat aan eh ik druk het nog eens in en het licht gaat gewoon uit...dat is dus best raar, want ik had gelezen dat uit een onderzoek kwam dat bij NIEMAND het licht werkt zoals het hoort. Maar goed, ik liet het er nog niet bij en ging springen. Ik spring een paar keer op en -bonk- ik kom gewoon weer neer overspannen
Ik was daarna dus ervan overtuigd dat ik niet droomde, maar een tijdje erna werd ik wakker in mn bed eh

Weet iemand een wat betere RC, want dit is nogal frustrerend neutral

back to top
Spiedy
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-11-2006
LDs:

2X op je horloge kijken. Het is de bedoeling dat de tijd dan anders is

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
47
Laatst gezien: 10-2-2014
LDs:

Ik heb laatst tijdens mijn LD onderzoek gedaan naar een betere RC, want bij mij heb ik vaak problemen met klokken dat ze het gewoon doen, of helemaal niet aanwezig zijn. Ook electra is niet altijd voor handen (of je moet elektra creeren in je droom, dit lijkt mij zelf ook voldoende bewijs).

Nou hier dan de nieuwe RC die volgens mij goed moet werken: Blaas via je neus of mond (heb ik niet getest) op je hand en als je geen luchtstroom voelt is de kans groot dat je in een droom zit, of momenteel stikt :DD ). Deze RC is makkelijk uit te voeren in de "werkelijke" wereld en dus te trainen.

Verwacht overigens niet teveel van RC's want voor mij is het alleen maar een finale bevestiging, want meestal herken je de droom doordat het ontbreken van de "werkelijke" wereld signalen. Het is belangrijk dat je leert de "werkelijke" wereld te herkennen ipv de droomwereld, want als je de "werkelijke" wereld niet herkent dan droom je. Misschien een wat onduidelijke uitleg, ik hoop dat iemand anders het eenvoudiger kan verwoorden.

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Ik zou ook zeggen om in plaats van een lichtknop, deze keer juist een horloge te gebruiken als RC. Misschien boek je dan meer succes....??

Bij mezelf merk ik dat RC's alleen erg effectief zijn nadat ik ze een tijdje niet gebruikt heb. Zo heb ik eens twee weken rust genomen, en toen in één dag iets van 25 checks gedaan. Diezelfde nacht had ik drie lucide dromen. Met dezelfde RC-frequentie ging ik die komende dagen door maar echter gebeurde er helemaal niks speciaals meer. M'n dromen werden er zelfs minder helder door.

Kortom, ik merk bij mezelf dat RC's op korte termijn werken en niet als overrulende methode. Rustperioden hebben dus veel invloed op de effectief tijd van je checks! Als je kiest voor de RC, gebruik dan het liefst je horloge want de lucide-kans is daar aanzienlijk groter dan bij de lichtknop...

Toedeloe smile

PeX

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Re: meer RC's!!
BerichtGeplaatst: Do 17 Jul, 2003  Reageer met quote

gerst_is_grappig schreef:
ik druk het nog eens in en het licht gaat gewoon uit...dat is dus best raar, want ik had gelezen dat uit een onderzoek kwam dat bij NIEMAND het licht werkt zoals het hoort.

geloof niet alles wat je leest wink5
op elke regel is een uitzondering (misschien ook wel de uitzondering regel) dus ook bij deze. Ik heb wel vaker gewoon het licht aangezet.

enne.. t-pex:

als je heel veel rc's doet zonder rust periodes, wordt je misschien wel te alert als je gaat slapen, waardoor je onbewuste minder actief is en je dus minder goed kan dromen

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Iets anders

Volgens mij heeft het simpel te maken met het feit dat als je honderden checks doet in een paar dagen, het niet meer 'nieuw' is voor je onderbewuste. Aangezien je dan went aan de checks, hoeft je geest ook niet meer alert te zijn, want het hele checken is toch bekend gebied. Door rustperioden in te lassen, gun je je geest dan dus niet de tijd om te wennen aan RC's. Het blijft voor je onderbewuste nieuw voelen smile

Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit die geldt. Liever drie spannende goed uitgevoerde checks, dan dertig oppervlakkige geautomatiseerde checks. Je moet écht bij elke check die je doet het gevoel hebben dat dit misschien een droom kan zijn. Het voelt bij mij als een soort spanning, een vorm van opwinding. Deze energie dringt namelijk veel dieper in je onderbewuste door dan de feitelijke procedure op zichzelf.

"Liever één vogel in de hand, dan tien in de lucht"

Tschüs,
TPEX

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

ja idd

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
47
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 18 Jul, 2003  Reageer met quote

RC's deugen niet grrr (nou ja, ze zijn wel handig, maar weinig betrouwbaar), had vannacht de RC gedaan met het blazen op de hand, voel ik dus wel de luchtstroom. Omdat ik dacht dat deze RC goed werkte vertrouwde ik dom genoeg teveel op de RC, en zie geen LD. Nadeel is denk ik dat je in principe bij een RC een bepaalt resultaat verwacht en dat in een droom elke verwachting waarheid kan zijn. Volgende keer maar weer gewoon het gezonde verstand gebruiken.

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Za 19 Jul, 2003  Reageer met quote

Ik had van de week een droom waarin ik aan het praten was met mijn neef... door een walkie talkie.
Het geluid was veel te zuiver en ik weet niet waarom maar ik wist gewoon dat et een droom was en d8 er verder niet over na.
Helaas werd ik vrijwel meteen wakker toen ik het wist sadblauw

Groeten,

Ron

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
47
LDs:

Dat heb ik nou ook vaak, gewoon een LD die ontstaat zonder dat ik een RC nodig had. Volgens mij komt dat omdat je er op let of de wereld om je heen wel helemaal normaal is, zo kunnen allerlij tekenen erop duiden dat je droomt en zo lucide worden. Jammer dat je snel wakker werd, ik probeer na zo'n moment eerst te stabiliseren en pas dan te starten met de lucide droom.

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 24-5-2018
LDs:

probeer 'ns wat op te schrijven of ergens te lezen, terug te kijken en zien of er nog hetzelfde staat.

je vinger door een muur, een spiegel of je eigen hand te steken

goed naar je handen te kijken

realiseren dat je je afvraagt dat je droomt, en dat het dus hoogst waarschijnlijk al een droom is.. omdat je IRL altijd zeker van bent dat het geen droom is. (dit klinkt gek maar ik in ieder geval heb IRL nooit het gevoel van hee wat gek, zou ik aan het dromen zijn? wat ik in een droom dus wel heb)

interesting te lezen dat het lichtknopje het wel gewoon deed bij jou, is mij nog nooit gelukt als RC. Moet ik toch die text aanpassen op de site :DD

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

ik ben vanacht iets van 6 keer lucide geworden.

Kan niet alle manieren meer bedenken, want er was heel veel. 1 van de manieren was omdat ik uit was en m'n fiets aan het zoeken was. Ik had geen flauw idee waar ie stond, ik kon me niet herinneren dat ik gefiets had.. dus besefte ik dat ik aan het dromen was.

Ik heb daarvoor ook weer iemand vertelt dat die in mijn droom was, maar weet niet meer wat er gebeurde.

Ik heb ook een of ander ritueel gedaan, dat mij behoorlijk lucide maakte, en werd er ook heel erg zweverig van.

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 24-5-2018
LDs:

wat voor ritueel was dat? IRL of in je droom?

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

in mijn droom

ik had eerst gewonnen van iemand in een of ander gevecht, waarbij ik nogal een vage grote collectie beelden won ofzo (het idee dat ik erbij had was dat ze spiritueel heel erg veel kracht hadden).

Toen gingen we wat drinken en later toen ik terug kwam, ging ik op een altaar staan ofzo en toen zag ik in de verte een vulkaan uitbarsten (lol) en deed nog wat vage dingen op dat altaar. Toen ging ik omhoog en werd heel zweverig. Toen zat ik even in m'n kamer (hier dus) denk ik maar dat was snel voorbij

back to top
Dave
Terug van weggeweest
LD4all lid
Laatst gezien: 23-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 28 Aug, 2003  Reageer met quote

pasQuale schreef:
probeer 'ns wat op te schrijven of ergens te lezen, terug te kijken en zien of er nog hetzelfde staat.

je vinger door een muur, een spiegel of je eigen hand te steken

goed naar je handen te kijken

realiseren dat je je afvraagt dat je droomt, en dat het dus hoogst waarschijnlijk al een droom is.. omdat je IRL altijd zeker van bent dat het geen droom is. (dit klinkt gek maar ik in ieder geval heb IRL nooit het gevoel van hee wat gek, zou ik aan het dromen zijn? wat ik in een droom dus wel heb)

interesting te lezen dat het lichtknopje het wel gewoon deed bij jou, is mij nog nooit gelukt als RC. Moet ik toch die text aanpassen op de site :DD

Ik had pas een droom, waar ik iets ging voorlezen van een blad, en ik kon het gewoon lezen. Ook al sloeg de tekst nergens op. Ook toen ik terug keek, stond het er volgens mij nog.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 11Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.