EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Lucide Dromen als kind?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Roos-Skywalker
Unieke wapens smid
LD4all lid
17
Laatst gezien: 7-8-2011
LDs: onzeker

BerichtGeplaatst: Do 14 Jul, 2011  Reageer met quote

Door mijn autisme ben ik op sociaal vlak nog 8 of 10 jaar oud. Ook ervaar ik dingen meer zoals kinderen het ervaren. Als ik een vriend of vriendin uitnodig gaan we altijd buiten spelen, echt spelen. Lekker acteren bijvoorbeeld en dan mijn Coldface oefenen! (Zal eens een keer foto nemen, ik weet zeker dat je onder de indruk bent!) Maar oke, dat houd dus in dat ik dus volgens wetenschappelijke termen beter zou kunnen dromen.

Mijn eerste (echte) lucide droom was toen ik 4 en bijna 5 jaar was... ik heb er tot en met mijn 8ste ongeveer 32 gehad. (Ja ik heb ze geteld!) 5 daarvan kan ik nog in detail terug vertellen tounge2 Helaas heb ik tegenwoordig geen ''echte'' lucide dromen meer, de dromen die ik droom zijn bewuste dromen waarin ik heel veel bewegings vrijheid heb, en eigenlijk vind ik ze toch wel een beetje leuker omdat ik dan een epic verhaallijn kan volgen en die kan veranderen wanneer ik wil. Dit is niet altijd het geval! Ik heb ook gewone dromen die ik geweldig goed herinner. Toch wel jammer eigenlijk. cry

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 3-6-2014
LDs:

Roos-Skywalker schreef:
Als ik een vriend of vriendin uitnodig gaan we altijd buiten spelen, echt spelen. Lekker acteren bijvoorbeeld

Wow dat wil ik ook!
(juist reden waarom ik niet echt vrienden heb tounge1 )

Wel gaaf dat je er vroeger zoveel had. Er komt vast wel weer een "echte" lucide droom. smile

back to top
lilylucie
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs:

vroeget toen ik heel klein was 3-4 had ik heel vaak nachtmerries(ik werd door ridders achterna gezeten ) en dan probeerde ik altijd wakker te worden. gelukkig lukte dat meestal wel. ik heb eigelijk heel mijn leven al lucide dromen gehad. heel af en toe zonder er wat voor te doen.

back to top
Juna
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 21-7-2011
LDs:

Ik herinner me niet goed meer of ik echt lucide dromen had. Maar wel van die dromen waarin je 'eventjes' lucide genoeg bent om de droom te veranderen als het 'te eng' word.
Verder weet ik het niet.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 27-3-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jul, 2011  Reageer met quote

Roos-Skywalker schreef:
Door mijn autisme ben ik op sociaal vlak nog 8 of 10 jaar oud. Ook ervaar ik dingen meer zoals kinderen het ervaren. Als ik een vriend of vriendin uitnodig gaan we altijd buiten spelen, echt spelen. Lekker acteren bijvoorbeeld en dan mijn Coldface oefenen! (Zal eens een keer foto nemen, ik weet zeker dat je onder de indruk bent!) Maar oke, dat houd dus in dat ik dus volgens wetenschappelijke termen beter zou kunnen dromen.

Mijn eerste (echte) lucide droom was toen ik 4 en bijna 5 jaar was... ik heb er tot en met mijn 8ste ongeveer 32 gehad. (Ja ik heb ze geteld!) 5 daarvan kan ik nog in detail terug vertellen tounge2 Helaas heb ik tegenwoordig geen ''echte'' lucide dromen meer, de dromen die ik droom zijn bewuste dromen waarin ik heel veel bewegings vrijheid heb, en eigenlijk vind ik ze toch wel een beetje leuker omdat ik dan een epic verhaallijn kan volgen en die kan veranderen wanneer ik wil. Dit is niet altijd het geval! Ik heb ook gewone dromen die ik geweldig goed herinner. Toch wel jammer eigenlijk. cry

Ach, op 't forum kom je gewoon over als een spontane veertienjarige - heb ook nog na de basisschool paardje gespeeld en zo. Gaaf dat je je dromen van zo lang geleden kunt herinneren.

back to top
Roos-Skywalker
Unieke wapens smid
LD4all lid
17
Laatst gezien: 7-8-2011
LDs: onzeker

BerichtGeplaatst: Za 16 Jul, 2011  Reageer met quote

Het is maar net hoe je je pririoriteiten instelt. (kan het ook niet uitspreken) :D

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 3-5-2014
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jul, 2011  Reageer met quote

Ik had vroeger bijna ieder weekend een LD (wist er toen helaas nog niets over) ik herinner er volgensmij nog aardig veel. meestal was het ineens "hé ik droom" en toen zocht ik een helling op zodat ik er af kon springen om te vliegen (vaak eindigde ik op de grond als hij niet hoog genoeg was)
@rustin,
Ook al een lepel geprobeert? http://www.youtube.com/watch?v=9VDvgL58h_Y

back to top
Robin
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 7-9-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Sep, 2011  Reageer met quote

Had vroeger toen ik een jaar of 8 - 10 was heel vaak lucide dromen. dat voelde voor mij ook niet anders dan normaal. Kreeg het meestal bij een nachtmerrie. Als er opeens monsters o.i.d in voorkwamen wist ik tijdens de droom dat het nep was en kon ik het zelf veranderen in een totaal andere droom, bijvoorbeeld een krokodil die zijn bril zocht in een gigantische boekenkast :D (die is mij het meest bijgebleven)

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
17
Laatst gezien: 14-4-2013
LDs: Veel :)

BerichtGeplaatst: Di 20 Mrt, 2012  Reageer met quote

Voor zover ik weet, had ik vroeger ook snel een LD, ook al had ik nooit het begrip Lucide Droom gehoord. Niemand begreep toen dat ik mijn dromen kon controleren. Ik heb toen ook vrij vaak met DC's gepraat. Ik vond het zo stoer dat je jezelf kon controleren, maar de andere personen in je droom niet. Ik kon niet kiezen wat zij deden. Toen ik voelde dat ik wakker moest worden omdat ik genoeg geslapen had, zei ik vaak tegen de DC's: "Ik moet weg, maar ik ga jullie missen." Waarop meestal de vraag "Zien we elkaar ooit nog terug?" volgde. "Misschien, dat zullen we weten als we elkaar weer zien."
Na afscheid te nemen, nam ik een soort lift naar boven en werd ik wakker.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-3-2013
LDs:

Als kind had ik ook regelmatig lucide dromen. Zoals anderen hier ook al schrijven had ik dat vooral als ik naar droomde. Ik besefte dan opeens: wacht eens even, dit is niet echt, dit is een droom! En dan veranderde ik de droom zodat het een leuke droom werd. Of als de droom echt heel eng was, dan kneep ik in mijn droom mijn ogen dicht en zei ik tegen mezelf "ik droom, ik droom, ik droom", en dan werd ik wakker.

back to top
Brainmaster9
Dream scientist
LD4all lid
16
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs: een stuk of 7

Ik krijg geen LD's meer sinds m'n vijfde ofzo. vind ik wel heel jammer... misschien zou ik met behulp van WBTB's, MILD's en WILD's mijn LD's terug kunnen krijgen...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.