EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Gids in je dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Dreamgirl
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 21-5-2011
LDs: veel

Gids in je dromen
BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt, 2011  Reageer met quote

Op http://www.ld4all.com staat een stukje over je gids oproepen die je helpt in de liefde ofzo. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Het lijkt me nogal raar xd

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

Hoezo is dat raar? Omdat het niet helemaal overheen komt met jou wereldbeeld? Sowieso is het vreemd om dromen te beoordelen als ''normaal'' of ''raar''. Het zijn dromen, niets is ''normaal''.

back to top
Dreamgirl
LD4all lid
LD4all lid
21

optimize schreef:
Hoezo is dat raar? Omdat het niet helemaal overheen komt met jou wereldbeeld? Sowieso is het vreemd om dromen te beoordelen als ''normaal'' of ''raar''. Het zijn dromen, niets is ''normaal''.

Nou ik vind vooral het 'iedereen heeft 1 of meer gidsen' gedeelte raar, want als in een lucide droom alles kan wat je wilt dan is het toch logisch dat je een gids hebt? En door die zin lijkt het net alsof jouw gids(en) al vaststaan, en dat begrijp ik dus niet.

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

Dreamgirl schreef:
optimize schreef:

Nou ik vind vooral het 'iedereen heeft 1 of meer gidsen' gedeelte raar, want als in een lucide droom alles kan wat je wilt dan is het toch logisch dat je een gids hebt? En door die zin lijkt het net alsof jouw gids(en) al vaststaan, en dat begrijp ik dus niet.

Sommige mensen geloven dat dromen naast het onderbewuste ook een soort poort is die je dichterbij de paranormale wereld brengt.

back to top
Dreamgirl
LD4all lid
LD4all lid
21

optimize schreef:
Dreamgirl schreef:
optimize schreef:

Sommige mensen geloven dat dromen naast het onderbewuste ook een soort poort is die je dichterbij de paranormale wereld brengt.

Ja dat snap ik nog wel, maar aangezien het gedeelte over 'ontmoet je vorige levens' wel beschreven stond als 'geloof je in re´ncarnatie?' en hier gewoon stond dat het kan snapte ik niet of dat nou ook iets met erin geloven te maken heeft of dat het gewoon een feit is dat mensen een gids hebben.

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

Dreamgirl schreef:
optimize schreef:
Dreamgirl schreef:
optimize schreef:

Ja dat snap ik nog wel, maar aangezien het gedeelte over 'ontmoet je vorige levens' wel beschreven stond als 'geloof je in re´ncarnatie?' en hier gewoon stond dat het kan snapte ik niet of dat nou ook iets met erin geloven te maken heeft of dat het gewoon een feit is dat mensen een gids hebben.

Het is een feit dat je je gids kan ontmoeten. Maar of deze gids een identiteit buiten jezelf is of een product van je onderbewuste is een kwestie van geloven.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Misschien helpt het om je eigen wereldbeeld of ideeen over gidsen ruim te omschrijven, Dreamgirl. Dan kunnen wij ook beter plaatsen wat je precies raar vindt aan het idee, of waarom de techniek misschien niet bij jou past en kunnen we eventueel andere ideeen voorstellen. ^^

(overigens voorkomt dat misschien ook wel overbodige discussies die tot ruzie uitlopen zoals deze die nu aan de gang is... )

Dat mensen een gids hebben is geen feit. Dat je hem/haar/het kan ontmoeten dus ook niet. Uiteraard hoef dit nog niet te betekenen dat je je er niet in hoeft te verdiepen of dat je het als onzin hoeft af te schrijven. Sommige mensen zweren bij de hulp van hun gids. ( :

back to top
Dreamgirl
LD4all lid
LD4all lid
21

Emily schreef:
Misschien helpt het om je eigen wereldbeeld of ideeen over gidsen ruim te omschrijven, Dreamgirl. Dan kunnen wij ook beter plaatsen wat je precies raar vindt aan het idee, of waarom de techniek misschien niet bij jou past en kunnen we eventueel andere ideeen voorstellen. ^^

(overigens voorkomt dat misschien ook wel overbodige discussies die tot ruzie uitlopen zoals deze die nu aan de gang is... )

Dat mensen een gids hebben is geen feit. Dat je hem/haar/het kan ontmoeten dus ook niet. Uiteraard hoef dit nog niet te betekenen dat je je er niet in hoeft te verdiepen of dat je het als onzin hoeft af te schrijven. Sommige mensen zweren bij de hulp van hun gids. ( :

Dat vroeg ik me dus af, of het een feit was. Oke dankje smile
En ik vond het raar dat het niet duidelijk omschreven werd op de site

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

Emily schreef:

Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel dat als je lucide bent dat dan alles mogelijk is dus als je echt gelooft dat er een gids voor je staat dan zou die toch ook moeten verschijnen? Ik heb maar weinig ervaring met lucide dromen dus verbeter me maar als ik er naast zit.

back to top
BritishJolenex
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 6-8-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Aug, 2011  Reageer met quote

In je droom kan je doen wat je wilt.
wil je een gids, krijg je een gids.
wil je geen gids, krijg je geen gids.
zo denk ik het toch..
ben geen expert wink
xx jolien

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Do 13 Okt, 2011  Reageer met quote

jolienbingham schreef:
In je droom kan je doen wat je wilt.
wil je een gids, krijg je een gids.
wil je geen gids, krijg je geen gids.
zo denk ik het toch..
ben geen expert wink
xx jolien

ik heb twee keer om mijn gids gevraagd. ÚÚn keer toen kwam er een of andere creepy stem uit de hemel en toen vond ik het te griezelig en toen ben ik wakker geworden. en de tweede keer toen vroeg ik gewoon iemand waar mijn gids was en die zei iets van: ja dan moet je rechtdoor gaan, derde afslag links en dan de tweede rechts.
dus ik denk ook dat het is: wil je een gids, kan kan je er een krijgen wink

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.