EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

nachtmerries lezen en beantwoorde+-

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs:

nachtmerries lezen en beantwoorde+-
BerichtGeplaatst: Ma 18 Apr, 2011  Reageer met quote

ik wil een nieuwe topic openen over nachtmerries.
een droom;OK!.
lucide droom=WOoW!!
een nachtmerrie=WOOOoooooooOOooow!!!
elke nachtmerrie is duidelijker en meer gevoelhoudend dan een droom.
Waarom lees hier ik niets over?
Nachtmerries zijn sterker in gevoel dan een lucide droom.
kun je die nachtmerries niet controleren?
de angst oproepen opnieuw en opnieuw om een sterke droomervaring op te doen.
Raar? laat het me weten

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Ik denk niet dat een nachtmerrie sterker hoeft te zijn dan een lucide droom. Welke je groter ervaart ligt een beetje aan jezelf en de droom.
Uiteraard kan je ook lucide worden in een nachtmerrie, en dan een lucide nachtmerrie ervaren, maar ik denk dat de meesten die lucide worden op zo'n moment, liever de nachtmerrie veranderen in een leukere droom. d:

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
LDs:

Emily schreef:
Ik denk niet dat een nachtmerrie sterker hoeft te zijn dan een lucide droom. Welke je groter ervaart ligt een beetje aan jezelf en de droom.
Uiteraard kan je ook lucide worden in een nachtmerrie, en dan een lucide nachtmerrie ervaren, maar ik denk dat de meesten die lucide worden op zo'n moment, liever de nachtmerrie veranderen in een leukere droom. d:

mmmmmmmmmmmmmhhhh....
het zal mijn nostalgie zijn, maar ik heb 1 nachtmerrie gehad 17 jaar geleden en ik herinner HETvan begin tot eind.
vanal mijn dromen dit was 1 van de weinige die me al jaren achtervolgd=ik heb me nog nooit zo levend gevoeld toen. Ik zoek dit gevoel terug.
waarom lucide?
waarom niet lucide hier in?

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
LDs:

[quote="Emily"]Ik denk niet dat een nachtmerrie sterker hoeft te zijn dan een lucide droom. Welke je groter ervaart ligt een beetje aan jezelf en de droom.
Ga met me mee..
beleef je nachtmerrie .
ik wil dit herleven;juist gedaan.
wil beseffen.
ga met me mee.
Ben bezig nu met NM, ik denk dat ik dieper kan gaan dan.
beschrijf het hier..

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Ik heb verschrikkelijke nachtmerries gehad, waaruit ik huilend, schreeuwend en uitgeput wakker werd. Van die dromen die ervoor zorgen dat ik nachtenlang niet meer slapen durf, en die me dagenlang achtervolgen in mijn gedachten. Zelfs nu weet ik ze stuk voor stuk nog uit mijn hoofd, van het begin tot het einde. Super intensief.

Maar toch, ik heb ook lucide dromen gehad die zo intensief waren. Zulke mooie dingen die ik beleef dat ik er dagenlang nog vol vreugde van blijf en die ik ook nu nog helemaal uit mijn hoofd ken. Voor mij zijn deze dromen even sterk als de nachtmerries, alleen is de een positief sterk en de ander negatief.

Als ik nu weer een nachtmerrie zou hebben, en ik zou lucide worden.. ik zou proberen door de nachtmerrie te gaan, maar waarschijnlijk, als het me zou lukken, zou ik hem snel veranderen in een fijnere droom.
Ik heb eens gehad dat ik lucide werd in een nachtmerrie, maar controle over de droom had ik niet. Terwijl dit juist geruststellend moet klinken (je weet dat je droomt, dus alles is toch nep...toch? ) , was het een van de engste ervaringen ooit. Ik wilde constant wakker worden, maar in plaats daarvan ervoer ik de angst alleen maar heftiger dan ooit. Ooit wil ik dit wel nog eens beleven, om ermee te leren omgaan. Om mezelf te leren rustig te zijn in zulk soort dromen, want ik prefereer toch wel die lieve kalme dromen...

Wat is het precies dat je probeert te onderzoeken met nachtmerries op dit moment?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

Quote:
Maar toch, ik heb ook lucide dromen gehad die zo intensief waren. Zulke mooie dingen die ik beleef dat ik er dagenlang nog vol vreugde van blijf en die ik ook nu nog helemaal uit mijn hoofd ken. Voor mij zijn deze dromen even sterk als de nachtmerries, alleen is de een positief sterk en de ander negatief.

Ja dat heb ik ook! ^^ Het is zelfs zo dat ik 9/10 keer lucide word bij nachtmerrie's en heftige emoties wegblijven want ik heb meteen het gevoel van... he... hier klopt iets niet. siiw Nachtmerrie's zijn vooral erg omdat ze zo heftig zijn maar als je lucide bent, valt een groot pak van die heftigheid weg en is het eigenlijk niet zo eng meer. Tenminste na een tijdje, want ik herinner me nog vroegere nachtmerrie's waarbij ik lucide werd, waarbij ik ook wilde wakker worden en het lukte niet...en die enge dingen grijnsden me dan zo kei gemeen aan. neutral Maar na een tijdje verloopt het wel vlotter en lukt het uiteindelijk toch. smile

Bij leuke lucide dromen daarintegen, gaat die heftigheid niet weg en kunnen ze hier soms wel weken blijven naspoken. Wat ik helemaal niet erg vind!

Dat iemand een enge droom terug wilt oproepen, begrijp ik ergens wel, om jezelf ermee te confronteren en je angst te overwinnen, tenminste dat was mijn reden. Maar euh, louter voor die heftigheid... nee bedankt, dan hou ik het wel op vliegen in leukere dromen. grin

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

Nachtmerries komen voort uit angst. Als ik bewust wordt in een nachtmerrie dan wil ik meteen wakker worden wat me ook lukt door mijn ogen dicht te knijpen en daarna open te doen. Achteraf heb ik wel de behoefte om mezelf met de angst te confronteren maar als tijdens de nachtmarrie lichaam en geest vol angst zitten wil ik op dat moment niets anders dan wakker worden.

back to top
eltane
LD4all lid
LD4all lid
eltane heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 15-7-2017
LDs: Veel

optimize schreef:
Achteraf heb ik wel de behoefte om mezelf met de angst te confronteren maar als tijdens de nachtmarrie lichaam en geest vol angst zitten wil ik op dat moment niets anders dan wakker worden.

Ik weet niet hoe vaak je een nachtmerrie hebt, maar ik denk zelfs dat je jezelf er wel in kan trainen om uiteindelijk je nachtmerries te willen confronteren als je in de nachtmerrie lucide bent!

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

eltane schreef:
optimize schreef:
Achteraf heb ik wel de behoefte om mezelf met de angst te confronteren maar als tijdens de nachtmarrie lichaam en geest vol angst zitten wil ik op dat moment niets anders dan wakker worden.

Ik weet niet hoe vaak je een nachtmerrie hebt, maar ik denk zelfs dat je jezelf er wel in kan trainen om uiteindelijk je nachtmerries te willen confronteren als je in de nachtmerrie lucide bent!

Eens in de paar maanden, dus veel ervaring heb ik er niet mee.

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 22 Apr, 2011  Reageer met quote

Emily schreef:
Ik heb verschrikkelijke nachtmerries gehad, waaruit ik huilend, schreeuwend en uitgeput wakker werd. Van die dromen die ervoor zorgen dat ik nachtenlang niet meer slapen durf, en die me dagenlang achtervolgen in mijn gedachten. Zelfs nu weet ik ze stuk voor stuk nog uit mijn hoofd, van het begin tot het einde. Super intensief.
Wat is het precies dat je probeert te onderzoeken met nachtmerries op dit moment?

Ik wil de angst niet overwinnen maar beleven.
ik zoek daar een innerlijke confrontatie die er eigelijk geen is,de absurditeit hier in isde eigelijke tegenstrijdigheid

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 22 Apr, 2011  Reageer met quote

velcrew schreef:
Emily schreef:

Ik wil de angst niet overwinnen maar beleven.
ik zoek daar een innerlijke confrontatie die er eigelijk geen is,de absurditeit hier in isde eigelijke tegenstrijdigheid

Hoezo is het eigenlijk geen innerlijke confrontatie?

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Mei, 2011  Reageer met quote

ik zoek iets, dat ik eigelijk al heb.

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
LDs:

Emily schreef:

Als ik nu weer een nachtmerrie zou hebben, en ik zou lucide worden.. ik zou proberen door de nachtmerrie te gaan, maar waarschijnlijk, als het me zou lukken, zou ik hem snel veranderen in een fijnere droom.
Ik heb eens gehad dat ik lucide werd in een nachtmerrie, maar controle over de droom had ik niet. Terwijl dit juist geruststellend moet klinken (je weet dat je droomt, dus alles is toch nep...toch? ) , was het een van de engste ervaringen ooit. Ik wilde constant wakker worden, maar in plaats daarvan ervoer ik de angst alleen maar heftiger dan ooit. Ooit wil ik dit wel nog eens beleven, om ermee te leren omgaan. Om mezelf te leren rustig te zijn in zulk soort dromen, want ik prefereer toch wel die lieve kalme dromen...

Ik probeer het einde te herinerren hiervan.

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
LDs:

nachtmerries

wat moet ik doen. wat moet ik handelen?
Wat is de weg ,die ik moet gaan om hier te zijn.Eeuwigheid in gevoel.Wat nu?
Ik wil het nog altijd oproepen minder dan een droom maar meer dan een zijn.Luciditeit ;mijn vloek en zegen.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

Hmm, ik zelf weet niet wat jij moet doen.

En dan nog over nachtmerries, ik kan me niet herrineren dat ik een extreme vorm heb ervaart van een nachtmerries, denk hierbij schreeuwend wakker worden.
Ook kan ik me niet voorstellen dat zo droom je geestelijk kan beinvloeden dagen lang. Maargoed, veel succes.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.