EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Magnetisme op hoofd

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Hero
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 16-6-2011
LDs:

Magnetisme op hoofd
BerichtGeplaatst: Do 16 Jun, 2011  Reageer met quote

Dag allemaal,

ik vind het een beetje raar om hier wat te posten. Ik heb nooit echt geloofd in paranormale dingen en vond het zelfs een beetje eng; ik heb me er nooit in verdiept of het toegelaten.

Echter, ik wil toch heel graag iets met jullie delen. Misschien wordt het me dan duidelijker.

Het zit zo; zolang ik me kan herinneren heb ik wel eens last van druk op mijn voorhoofd, tussen mijn wenkbrauwen. Het is me al langer opgevallen dat ik objecten die zich vlak voor mijn voorhoofd bevinden kan voelen met mijn ogen dicht, en de precieze locatie kan bepalen, zonder dat het voorwerp mijn hoofd aanraakt. Ik heb hier nooit wat speciaals van gedacht. Ook had ik er wel eens last van als ik 's avonds in bed lag.

Ik zou het echter niet als 'last' willen beschrijven, omdat het me, ondanks mijn spirituele scepsis, wel een soort van energiek gevoel gaf.

Wat me gedurende de mijn jeugd (ben nu 23) ook regelmatig is opgevallen is dat ik heel goed in staat ben om emoties van mensen in te schatten. Daarnaast heb ik tijdens mijn jeugd een aantal momenten gehad waarbij ik enkele seconden voordat iets ging gebeuren, ineens wist dat het ging gebeuren. Zo heb ik regelmatig doelpunten tijdens voetbalwedstrijden 'zien' vallen, luttele seconden voordat het daadwerkelijk gebeurde. Deze ervaringen heb ik al geruime tijd niet meer meegemaakt, overigens.

De reden dat ik op dit forum terecht ben gekomen is omdat ik, na wat rond te hebben gegoogled, ben gestuit op het derde oog-fenomeen en op chakra's. Ik heb het idee dat mijn chakra's bijzonder actief zijn de laatste tijd.

De laatste twee weken voel ik enorm veel magnetisme rondom mijn 'derde oog' en mijn 'kruinchakra'. Zoals ik zei, had ik vroeger wel eens druk op mijn derde oog en stond ik daar nooit bij stil, maar de manier waarop ik het nu ervaar, is totaal anders. Ik voel echt ongeveer 70% van de tijd van de dag magnetisme rond mijn derde oog Ún rond mijn kruin. En niet alleen als ik slaap of in bed lig, maar ook als ik me concentreer op allerlei dagelijkse activiteiten. Bovendien is het geen vervelend gevoel; sterker nog, ik kom er door tot rust.

Nu is het zo dat mijn vriendin en ik twee maanden geleden uit elkaar gegaan zijn, waar ik bijzonder door geraakt ben. Ik zou het heel erg graag goed willen maken, meer dan wat dan ook, maar zij houdt de boot heel erg af. Ik ben hierdoor heel erg gekwetst en ben bang dat het nooit meer goed gaat komen. Ik wil me hier echter niet bij neer leggen.

Ik ben dus emotioneel niet echt stabiel, de laatste tijd. En dan nu de relatie met die druk op mijn derde oog en mijn voorhoofd; iedere keer als ik die druk voel, kom ik tot rust en heb ik een soort van gevoel dat mijn ex en ik binnenkort weer samen gaan komen. Ook heb ik weer een aantal gebeurtenissen aan voelen komen, zoals ik vroeger ook wel eens had; en dit keer met betrekking tot de liefde. Mijn ex nam contact op met me op een moment dat ik wist dat ze dat ging doen en ook van andere ge´nteresseerde dames (waar ik geen interesse in heb overigens) kon ik aanvoelen hoe ze zich zouden gedragen t.o.v. mij.

Het belangrijkste is dat als ik zoveel magnetisme voel, ik het idee heb dat het goed gaat komen. Nu weet ik ook niet zeker of ik bewust deze twee dingen aan elkaar koppel, of dat dit toch onbewust gebeurd.

Ik weet wel dat als ik geen druk voel (ook nog geruime tijd van de dag), dat ik me dan heel erg instabiel en verdrietig voel; iets wat ik niet voel als ik het magnetisme voel.

Nou, hopelijk hebben jullie verhelderende antwoorden, want ik weet niet wat ik hier mee aan moet en zoals gezegd, ben ik nogal sceptisch.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 16 Jun, 2011  Reageer met quote

Ik denk dat je best sceptisch kan blijven, want die dingen zijn best te verklaren.

Dat je emoties van andere mensen heel goed kan aanvoelen, kan best. De meeste mensen horen het te kunnen aanvoelen door middel van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal, maar misschien ben jij er gewoon een stuk beter in dan de meeste mensen.

Dat je dingen van tevoren wist, kan ook. Bij iedereen komt het wel eens voor dat iets toevallig zo is uitgekomen als gedacht en omdat dat zo bijzonder is onthoud je dat sneller dan al die dingen die niet zijn uitgekomen. Ook gebeuren er een heleboel dingen onbewust, dus kon je bijvoorbeeld onbewust een soortgelijke situatie herinneren en koppelde je daaraan de uitkomst.
Zeker die "voorspellingen" die je een paar seconden van tevoren wist is goed mogelijk. Je hersenen zijn best langzaam, soms reageren ze pas na een paar seconden op iets.

Dat gevoel in je hoofd zie ik als jouw eigen manier om tot rust te komen. Misschien heb je wel een soort andere opbouw in of op je hoofd waardoor je dat voelt. Mensen hebben gemiddeld 60 mutaties.

Er zijn waarschijnlijk veel in dit forum die geloven in meer. Mag best als je je daardoor beter voelt, maar dit is mijn visie.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 17 Jun, 2011  Reageer met quote

Als je je bezig houdt met chakra's, weet je ook dat het 3de oog de chakra is van intu´tie, welke in verband liggen met dat soort aanvoelen-ervaringen, dingen weten voordat ze gebeuren, dingen 'zien' voordat ze gebeuren. Sceptici reageren hier inderdaad op dat het onderbewustzijn sneller signalen op neemt dan het bewustzijn en je daardoor makkelijker linken maakt en dat dit voorspellend kan overkomen terwijl het dat helemaal niet is. In mijn ogen blijft dat voorspellend omdat je je er niet bewust van bent wat je onbewust bij je opneemt (duh ) maar goed.. ieder zijn eigen visie daar rond. wink

Ik heb geleerd dat er nu eenmaal dingen zijn die niet te verklaren zijn, vooral met sommige mensen in het bijzonder - waar ik een speciale band mee heb, kunnen er wel vaker zo'n gebeurtenissen plaats vinden... en ik vind ook niet dat het een verklaring nodig heeft. En anderen hoeven mijn ervaringen ook niet te verklaren want dat zou ik zelfs arrogant vinden, want meestal komen dat soort dingen aan op een manier alsof de ander het beter weet en dat op zich vind ik fout... een ander kßn het niet beter weten als een ervaring persoonlijk is want hij of zij staat daar volledig buiten. Dus ja, ik vind ook niet dat mensen dat mogen doen in jouw geval.

Vandaar mijn vraag naar jou toe: Wat denk jij dat het is? En maakt het in de eerste plaats iets uit? smile

back to top
Hero
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 16-6-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 17 Jun, 2011  Reageer met quote

bedankt voor beide reacties, zowel kritiek als steun waardeer ik.

Ik heb geen idee; ik voel het alleen echt de hele dag door, dat er druk zit op mijn voorhoofd en op mijn kruin. Soms voel ik zelfs een soort van magnetisme rondom mijn hele hoofd.

Als ik dat heb; denk ik: 'het komt goed tussen mij en mijn ex', maar of ik dat ook echt moet geloven, weet ik nog niet. Er gebeurt namelijk bijzonder weinig op dat vlak, behalve dat ze dinsdag ineens contact op nam en dat we nu volgende week even koffie gaan drinken.

Ik ben gewoon emotioneel heel erg kwetsbaar momenteel, het zou ook kunnen dat daar die druk uit voortkomt, hoewel ik er dus wel door kalmeer.

Hoe ervaren anderen dergelijke situaties met het derde oog etc.? En voorspellende gaven? Dryalantha, jij meent er dus ervaring mee te hebben?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2011  Reageer met quote

Ik wens daar openbaar niet dieper op in te gaan maar er gebeuren soms vreemde dingen ja, ook soms waar andere (sceptische) vrienden in betrokken zijn en die snappen er ook niet veel van (wat valt er aan te snappen ook ) en sommige dingen kunnen uiteindelijk wel wetenschappelijk verklaard worden als alles ligt aan een zekere hooggevoeligheid (bijvoorbeeld beter horen dan anderen, principe zoals honden hoge tonen horen die wij niet horen) of een bepaalde hersenactiviteit (zoals aura's zien door mijn migraine aanvallen) etc. Maar ik vind dat allemaal niet zo dringend en belangrijk om te bewijzen want los wat de reden is of hoe het te verklaren is, als er feiten in verwerkt zitten vind ik het wel bijzonder. Niet iedereen heeft hier respect voor dat soort dingen en van sommige gaat dat zo ver dat ze zelfs je ervaringen volledig zouden afbreken ook al hebben zijzelf nog nooit zoiets voorgehad. En ik wil niet dat mijn ervaringen in dat soort discussie's terecht komt, als ik er nood aan heb om erover te praten, doe ik dat privÚ met mensen die open-minded zijn, niet perse spiritueel maar die gewoon respect voor me hebben en dat vind ik op zich al genoeg.

Die druk kan door vanalles komen. Ik heb het door mijn aanvallen ook vaak als mijn hersenactiviteit te hoog staat (een druk van aan de binnenkant naar buiten toe) maar eveneens als mijn gevoeligheid weer de kop opsteekt (een druk van buiten toe naar binnen) en er teveel op me af komt. Dat kan je allemaal op een psychosomatische manier verklaren: teveel denken - of piekeren, als er teveel op je afkomt, intu´tieve ervaringen, dromen, stress noem maar op. Net zoals sommige letterlijk maagzweren kunnen krijgen door stress, zal jouw gevoelig punt vast op je hoofd liggen. Ik denk wel dat meditatie vast heel handig voor je kan zijn, je hoofd eens goed leegmaken kan vast wel eens goed doen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.