EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Topic verwijderd?

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Truman
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 15-9-2011
LDs: Graag!

Topic verwijderd?
BerichtGeplaatst: Do 18 Aug, 2011  Reageer met quote

Beste moderatoren,

Kan het zijn dat er een topic over ''voedingssupplement/medicijnen en LD'' is verwijderd? Ik kan dit topic namelijk niet meer vinden.

Alvast bedankt voor de reactie.

Edit: ik zie net dat ik dit topic beter in ''Helpdesk'' had kunnen plaatsen, excuses daarvoor!

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

Berichten die over onderwerpen gaan die niet mogen op dit forum worden verwijderd. Ik heb de maker van het onderwerp een pb gestuurd.

Regels schreef:
Als je een stof in verband met LD's wilt bespreken is dat alleen toegestaan als dit veilig, legaal and vrij verkrijgbaar is.

Geneesmiddelen zijn niet vrij verkrijgbaar. Een onderwerp over vitamines mag wel, zolang er maar niet met de dosis geknoeid gaat worden.

Ik hoop dat het duidelijk is ansie

back to top
Truman
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 15-9-2011
LDs: Graag!

Bedankt Ansie!

Er stond volgens mij inderdaad medicijnen ( = geneesmiddelen) in de titel, maar inhoudelijk ging het vooralsnog enkel over voedingsupplementen.

Wat bedoel je precies met ''met de dosis knoeien''? Vitamine B6 kan bijvoorbeeld schadelijk zijn als je voor een langere tijd >200 mg per dag neemt.

Quote:
The primary symptoms are pain and numbness of the extremities, and in severe cases difficulty walking. Sensory neuropathy typically develops at doses of pyridoxine in excess of 1,000 mg per day. However, there have been a few case reports of individuals who developed sensory neuropathies at doses of less than 500 mg daily over a period of months. None of the studies, in which an objective neurological examination was performed, found evidence of sensory nerve damage at intakes of pyridoxine below 200 mg/day. This condition is usually reversible when supplementation is stopped.[19] http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_B6#Toxicity

Bij de onderzoeken naar lucide dromen werd als dosis 100 mg en 250 mg gebruikt. De tolerable upper limit volgens de US FDA is 100 mg/dag terwijl het Nederlandse Vitamine Informatie Bureau de veilige bovengrens stelt op 25mg per dag.

De dosis is dus een beetje vaag omdat er vaak ook een onderscheid is tussen incidenteel (voor het slapengaan) en iedere dag nemen. Waar ligt de grens?

Ik wil overigens niet lastig doen (al doe ik dat nu misschien wel), maar anders ga ik straks weer onderzoeken- en supplementen posten die eigenlijk helemaal niet mogen.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 19 Aug, 2011  Reageer met quote

Het topic is niet voor niets verwijderd (er stond ook iets over medicijnen in ja), dus opnieuw beginnen lijkt me niet wijs. wink5

back to top
LDreamer007
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 7-9-2013
LDs: nog niet...

BerichtGeplaatst: Vr 19 Aug, 2011  Reageer met quote

Hooi!
Ik ben de starter van dat onderwerp,
Als de info die in de topic stond niet mocht, is het niet erg dat het is verwijderd.
overigens was ik al gestopt met het onderwerp.

blijkbaar kende ik de regels niet optimaal. excuses daarvoor
Doeg! smile

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Vr 16 Sep, 2011  Reageer met quote

Er is nog een topic verwijderd?

Er was er een over angststoornissen en de medicatie daartegen en hoe dat luciditeit had beinvloed, en deze is volgens mij nu ook verwijderd. Het middel dat geslikt werd is veel voorkomend en zeker niet illegaal en gewoon op doktersrecept verkrijgbaar. Waarom is het dan alsnog verwijderd?
Mag ik dan bijvoorbeeld ook niet over mijn maagmedicatie praten? Deze kan invloed hebben op mijn luciditeit, maar je mag ze alleen slikken als de dokter ze heeft voorgeschreven. In principe toch hetzelfde als een voorgeschreven pil tegen een angststoornis.. ? s:

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 7-6-2013
LDs: Lost count

De topic over de medicatie voor angststoornissen, die mijn LDs be´nvloeden, was van mij. Ik vind de regels ietwat streng. Het gaat immers om een onschuldig medicijn welke ik in kleine dosis slik. Als het nou over drugs ging...

Laatst aangepast door RudyL90 op Vr 16 Sep, 2011, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers

Mee eens, hopelijk mag het topic nog terugkomen want ik denk dat veel mensen die met angst en stress omgaan, veel aan zo'n topic kunnen hebben.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers

BerichtGeplaatst: Zo 25 Sep, 2011  Reageer met quote

Kunnen we geen uitleg van een mod meer verwachten? /:

back to top
Gerben
Ach ja.
LD4all lid
31
Laatst gezien: 5-10-2015
LDs: 22397,2 1/3

BerichtGeplaatst: Zo 25 Sep, 2011  Reageer met quote

Ja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
27
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 26 Sep, 2011  Reageer met quote

Sorry mensen regels zijn regels ^^ We willen alles graag veilig en legaal houden op het forum.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
25
Researchers

Maar het genoemde middel was legaal. En niet onveilig, want het is alleen op doktersrecept te krijgen.

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 7-6-2013
LDs: Lost count

Emily schreef:
Maar het genoemde middel was legaal. En niet onveilig, want het is alleen op doktersrecept te krijgen.

Het is dus niet vrij verkrijgbaar en daarom mag er niet op dit forum over gesproken worden. Ik vind het flauwekul, maar helaas doen we er niet veel aan

Als ik het medicijn nou eens een nickname geef, bijvoorveeld 'banaan' of wat dan ook. Misschien mogen we er dan wel over praten? tounge2

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
27
Chat Mods
LDs:

Alleen op recept verkrijgbaar betekent niet vrij verkrijgbaar. En in de regels staat dat her vrij verkrijgbaar moet zijn. Experimenteren met geneesmiddelen is gewoon niet veilig.

Ik sluit dit onderwerp nu, ik hoop dat jullie het begrijpen. ansie

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.