EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WBTB Topic deel IV

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
Nitro
Hoeveel vingers?
LD4all lid
20
Laatst gezien: 26-11-2011
LDs: 60

Het GROTE WBTB Topic deel IV
BerichtGeplaatst: Za 09 Jul, 2011  Reageer met quote

<mod>Dit is deel III van het GROTE WBTB topic. Hier kun je alles bespreken wat met WBTB te maken heeft waaronder ook gezamenlijk chat-avonden om elkaar te motiveren ^^

Deel I & Deel II
[url="http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t= 4200"]Deel III[/url]</mod>

Mijn laatste 4 LD's kwamen doordat ik vroeg in de ochtend wakker werd en daarna weer meteen in slaap viel. Ik realiseer dan meestal uit het niets in de droom dat ik aan het dromen ben. Ik doe daarna nog meestal voor de zekerheid een RC en dan ben ik helemaal lucide.

back to top
Synthesis
babedebupi
LD4all lid
26
Laatst gezien: 12-7-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 22 Aug, 2011  Reageer met quote

Ik heb deze methode twee keer met succes uitgevoerd! Ik ben iemand die altijd in de vakantie uitslaapt, maar ik had vroege afspraken bij tandarts/ziekenhuis, dus toen ik thuiskwam ben ik gelijk weer in bed gedoken.
De eerste lucide droom (precies 1 week geleden) met deze methode was ontzettend levendig. De tweede (vandaag) iets minder. Er zijn tussen deze dromen wel overeenkomsten:
- Bij beide dromen had ik het gevoel verlamd te zijn, ik kon niet praten, bewegen helemaal niks. Bij de eerste droom was ik op een gegeven moment niet meer verlamd.
Bij de tweede droom herinnerde ik mij dat je ook mentaal je lichaam kan bewegen, dus je denkt er alleen aan. Dat heb ik in die droom die ik vandaag had gedaan en dat werkte prima!
- Ik werd lucide op de plek waar ik ook in RL in slaap ben gevallen; in de eerste droom was dat op de bank met een deken over mij heen. In de lucide droom lag ik precies in dezelfde positie met dezelfde deken. Bij de tweede droom lag ik in bed en in mijn droom was het ook precies hetzelfde.

Dus hopelijk kan ik dit vaker doen, vind het echt vet, voelt levendiger aan dan een normale lucide droom.

back to top
Lalilalila
Nieuw lid
Nieuw lid
27
Laatst gezien: 11-1-2012
LDs: Weinig nog :)

BerichtGeplaatst: Do 22 Dec, 2011  Reageer met quote

Bij werkt deze methode ook heel goed! Ben pas begonnen met LD'en, maar WBTB (en dan doe ik het in combinatie met MILD) is toch al 2 van de 3 keer gelukt! WILD wacht ik nog maar even mee.

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 07 Jan, 2012  Reageer met quote

Ik ben van plan om vandaag met WBTB te beginnen, ben benieuwd of het werkt wink5

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Succes ^^

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Bedankt, is dit ook de makkelijkste manier om lucide te worden? Of is er nog een makkelijkere manier? Of verschilt dit per persoon?

Edit: Ik heb het geprobeerd, ik had mijn wekker op half 5 gezet maar hij ging niet af... Toen werd ik om 5 uur wakker, heb ik mijn mobiel gepakt en het forum doorgelezen. Maar omdat ik naar een beeld keek kon ik niet meer slapen. (als ik naar school moet (10 voor 8 ) zet ik mijn wekker eerst op 6 uur. Als hij dan afgaat zet ik hem uit en gaat mijn mobiel om 7 uur af, als ik dan moeite heb met wakker worden pak ik mijn mobiel en ga ik iets doen. Ik word dan altijd wakker van het beeld) Dus het is niet gelukt...

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan, 2012  Reageer met quote

Je kan ook in plaats van het forum lezen, schrijven (bijvoorbeeld wat je gedroomd hebt of wil dromen). Dan worden je hersenen niet te wakker van beeldschermen.

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jan, 2012  Reageer met quote

Ja, dat ben ik nu ook van plan maar dat kan pas in het weekend weer want mijn vakantie is voorbij...

back to top
MrDreamer
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 20-3-2012
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

is het eigenlijk handig om WBTB en dan WILD te gebruiken? Ik heb bij WILD dat ik de eerste keer alles hevig trilde,hardkloppingen,fijn warm gevoel enz. en de laatste dagen dat ik WILD probeer heb ik dat niet meer? Tips iemand?

back to top
Trippert
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

Yess vannacht dan eindelijk mijn eerste lucide droom! Danwel een hele korte en vrij wazige maar het was er sowieso een, leuk om eindelijk het resultaat, het lucide, te zien.

ik werd ´s nachts wakker van een ND waarbij ik vanuit een soort raam naar beneden keek en ik eruit sprong met mijn parachute, toen ik wakker werd keek ik op mijn wekker. 02:58, ik kon dus nog mooi verder slapen en ik bedacht me - nu ik de droom nog vers wist- om WBTB te doen.

Toen ik weer in slaap viel zat ik weer bij deze raam om er vervolgends uit te springen, maar nu wist ik dat dit een droom was. Toen ik dit door kreeg voelde ik al snel mn droom 'wegzakken', ik heb nog even tegen mijn droom personages verteld dat dit een droom is maar zij lachtte mij uit. Ik wreef nog in mijn handen maar dit maakte niets uit, mijn korte LD werd wazig en werd al gauw een ND

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

Gefeliciteerd met je eerste lucide droom!! Die van mij moet nog komen wink5
Alls je droom wegzakt kun je in je handen wrijven n om je as draaien, ik lees dat dit erg gled wer. Ik heb nog niet de kans gehad om het uit te proveren maar als je voelt dat je LD weer een ND word kun je misschoen een RC doen om zobweer volledig lucide te worden?

Sorry dat ik soms verkeerde letters heb getypt maar ik kan niet zo goed overweg met het toetsenbord van mijn mobiel.... Misschien dat ik het later even op de pc kan aanpassen

back to top
Amyrlin
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 19-11-2012
LDs: 4

WBTB vanacht
BerichtGeplaatst: Do 03 Mei, 2012  Reageer met quote

Ik wil graag voorstellen dat iedereen die vanavond WBTB gaat doen om 5 uur in de chat room is? ik ga nu slapen dus voor diegenen die willen... tot 5 uur? grin

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

Ik deed een spontane WBTB om 6u30 maar mijn pc lag toen niet aan.

back to top
Amyrlin
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 19-11-2012
LDs: 4

Whoops... ik ben door mijn wekker heen geslapen vannacht maar werd om 6 uur wakker... en omdat bij ons het hele huis ontwaakt (behalve ik omdat ik vakantie heb) als het half 7 is, had ik zoiets van laat maar...

Ik moet er wel bij zeggen dat toen ik afgelopen zaterdag van LD's heb gehoord, elke nacht minstens 1 droom onthoud :D Maargoed vannacht maar weer een poging doen om WBTB te doen... deze keer weer proberen om het om 5 uur te realiseren wink5

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Ik heb net ook mijn wekker gezet op 5 uur. Helaas word ik meestal wakker van de wekker, zet hem uit en val meteen weer in slaap sadblauw

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.