EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WBTB Topic deel IV

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 03 Mei, 2012  Reageer met quote

Wat ik altijd doe is m'n wekker aan de andere kant van de kamer leggen, zo moet ik uit bed om hem af te leggen en val ik niet snel weer in slaap.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Vr 04 Mei, 2012  Reageer met quote

Of de deken van je af gooien en overeind gaan zitten. Met op een kladblok oid de redenen waarom je er ook al weer zo vroeg uit moet (het is heel makkelijk om dat 's ochtends vroeg voor het gemak te vergeten).

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Mei, 2012  Reageer met quote

Fawn schreef:
Of de deken van je af gooien en overeind gaan zitten. Met op een kladblok oid de redenen waarom je er ook al weer zo vroeg uit moet (het is heel makkelijk om dat 's ochtends vroeg voor het gemak te vergeten).

Dat is een goed idee!!!! Ga ik proberen!

back to top
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2012

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2012  Reageer met quote

Ik ben sinds kort me gaan verdiepen in lucide dromen, en ik houd nu dus ook een dromendagboek bij. Ik onthoud mijn dromen ook veel beter! Ik ga deze nacht eens WBTB proberen, al heb ik een hekel aam vroeg wakker worden haha. Maar het is het helemaal waard ^^

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
23

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2012  Reageer met quote

Ik ga deze nacht ook WBTB proberen. Als ik deze keer niet slapend de wekker uit zet...

back to top
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2012

BerichtGeplaatst: Za 19 Mei, 2012  Reageer met quote

WBTB van vorige nacht mislukt. Ik gebruikte de wekker van mijn mobiel, maar die is wel erg hard zeg. Ik schrok zo hard wakker dat ik meteen klaarwakker was, niet erg prettig.. Ik viel daarna wel weer in slaap, maar had helaas geen succes. Ach ja, het was de eerste keer dat ik WBTB probeerde, dus veel goede verwachtingen had ik gelukkig ook niet haha!

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
23

BerichtGeplaatst: Za 08 Sep, 2012  Reageer met quote

Heeft er iemand zin om WBTB te doen? Ik kan iedere dag dus de datum maakt niet uit. Het zou wel een goede reden zijn om uit bed te komen, als je weet dat je met iemand hebt afgesproken. smile

back to top
Porcupine Dream
LD4all lid
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt, 2012  Reageer met quote

Ik ga deze methode ook maar eens proberen. Ik heb gemerkt dat als ik 's ochtends wakker word en daarna weer ga slapen levendiger droom en vaker lucide ben.

back to top
niels5x9
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 31-10-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 31 Okt, 2012  Reageer met quote

ik heb er last van dat als ik iets op de computer doe dat ik dan slechter in slaap kom, hoe kan ik nog meer zorgen dat ik alleen nog maar aan lucide dromen kan denken eh

back to top
Lucideraar
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-1-2013
LDs: te krijgen 10

BerichtGeplaatst: Za 22 Dec, 2012  Reageer met quote

ik had vanacht WBTB gedaan maar het einigde in een false awakening

back to top
lowietje
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 24-1-2013
LDs: 0

WBTB vraag
BerichtGeplaatst: Zo 20 Jan, 2013  Reageer met quote

Ik had een vraagje over de WBTB-techniek.
Ik ga het binnenkort proberen waarschijnlijk, maar ik had een paar vragen.
Als ik wakker word, moet ik me dan alleen zelf motiveren en bezighouden met lucide dromen (bijv. in mijn dromenboek schrijven of erover lezen)? Of moet ik dan al hele teksten aan dromen hebben in mijn dromenboek en dingen die vaak voorkomen in mijn dromen eruit pikken?
Of zou je dit dus echt daadwerkelijk bij wijze van spreken zo vannacht eventjes kunnen doen?
Alvast bedankt!

back to top
knowmaster
LD4all lid
LD4all lid
23
Researchers
Laatst gezien: 14-2-2013
LDs: 6 gehad

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jan, 2013  Reageer met quote

Het is jou keuze, ik denk na wat ik hier overal heb gelezen dat even lezen en je bezig houden met LD de kans aardig vergroot op het krijgen van een LD bij de WBTB-methode

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Do 31 Jan, 2013  Reageer met quote

Wauw, even mijn ervaring delen!

Ik ben sinds kort weer zeer intensief bezig met lucide dromen na een korte pauze en ik heb in de lange periode dat ik er mee bezig ben geweest, nog nooit goed WBTB geprobeerd. Gisteren was dan ook de eerste poging en hij was succesvol!

Ik had mijn wekker zo'n 4 uur na het in slaap vallen gezet en ik werd er gelukkig door wakker omdat ik mijn telefoon aan de andere kant van mijn kamer had gelegd. Ik ben snel naar de wc gegaan, heb wat water gedronken en ben toen in bed gaan liggen. Al met al denk ik dat ik zo'n 5 minuten uit bed ben geweest. Het had ook niet veel langer moeten zijn, omdat ik heel moeilijk in slaap kom. Ik probeerde eerst WILD te doen, maar dit ging niet geweldig, dus ik besloot om me te keren tot MILD. Ik dacht vurig aan dat ik zou vliegen in mijn droom, dat ik lucide zou worden, dat het echt zou lukken.

Ik viel in slaap en zodra ik de droom instapte, realiseerde ik me gelijk dat ik droomde! Het was mijn vijfde lucide droom, maar deze was verreweg de meest heldere van allemaal. Ik heb meerdere vliegtechnieken geprobeerd voordat ik wakker werd om mijn droom op te schrijven.

Al met al een geweldige ervaring en ik ga vanavond nog een poging wagen!

back to top
Synthesis
babedebupi
LD4all lid
26
Laatst gezien: 12-7-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 04 Mrt, 2013  Reageer met quote

^Super zeg! Mooi dat het zo gelukt was turn3 Heb je het ondertussen vaker geprobeerd?

De WBTB-methode sprak mij niet aan (dacht ik altijd), totdat ik las dat ik 1,5 jaar geleden een "succesvolle ervaring" hiermee gehad heb in ditzelfde topic (lol). Denk dat ik deze techniek maar ga proberen nu ik het zo teruglees, WILD gaat nog niet zo super bij mij.

Ik denk dat het mij tegengehouden heeft, omdat ik bang ben dat ik niet meer in slaap kom of dat ik te weinig slaapuren heb. Wat onzin is, ik kan zo wakker worden in de ochtend en doorslapen en dromen tot 13:00 met korte dromen

back to top
DvW
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 5-3-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 05 Mrt, 2013  Reageer met quote

Na de eerste keer dit proberen gecombineerd met WILD meteen mijn eerste LD! Hij was kort maar ik weet dus dat het mogelijk is. Eerlijk gezegd geloofde ik het eerst niet..

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.