EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Echte Inception

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Oneironaut
Fortunafortesadiuvat
LD4all lid
Laatst gezien: 14-12-2015
LDs:

Echte Inception
BerichtGeplaatst: Di 13 Sep, 2011  Reageer met quote

Inception (Christopher Nolan) is een briljante film. En voor de meeste van ons LD-geïnteresseerden zal het gezien het thema helemaal een streepje voor hebben.

Maar zoals bij elke film die me op een specifieke manier weet te raken (Fight Club, The Matrix, Dark City) moest ook hier een diepere boodschap in zitten of althans de ruimte om zelf een diepere motivatie er op te projecteren. Deze film kan niet alleen over lucide dromen gaan... maar de echte rode draad: het betreden van andermans dromen lijkt dan weer een brug te ver. Ik heb er lang over nagedacht, want in principe is het moeilijk vast te pinnen wat er precies zo onmogelijk aan droomdeling is. Maanden heb ik hier over getobt, tot een idee via een droom (hoe anders) tot me kwam:

Niet het gedeeld dromen is de sleutel, nee de echte waardevolle boodschap lijkt precies in het midden te liggen. Dus bewust dromen, het planten van een idee-zaadje... maar dan bij jezelf: ZELF-INCEPTIE. Een briljante tool voor persoonlijke ontwikkeling en zelfontplooiing en bovendien voor een beetje LD'er perfect mogelijk. Het omzeilen van een bepaalde aangeleerde gewoonte, of het planten van een zekere overtuiging; er zijn legio van mogelijkheden... Ik ben benieuwd en ga op onderzoek uit.

back to top
Truman
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 15-9-2011
LDs: Graag!

BerichtGeplaatst: Wo 14 Sep, 2011  Reageer met quote

Interessant concept.

Kan ik zelf-inceptie omschrijven als het bewust planten van een valse herinnering of overtuiging tijdens een LD in de hoop dat deze invloed zal hebben in de waak-toestand. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Okt, 2011  Reageer met quote

Inplanting in het onderbewustzijn is zeer zeker interessant, want waar je overtuigd van bent in je onderbewuste zorgt eigenlijk voor de mogelijkheden.
Je onderbewustzijn opnieuw programmeren kan op vele manieren, zelfhypnose is 1 van de technieken die onder andere gebruikt kunnen worden hiervoor. MILD eigenlijk ook, als je het zelf als geloofwaardig ervaart. Daarom lukt MILD bij sommige wel, en bij anderen dan weer niet. Geloof je onbewust dat je intenties tijdens MILD mogelijk zijn (bv ''Ik heb lucide dromen''), is dit 1 van de makkelijkste technieken om dream recall en lucide dromen te leren. Voor degene die geen succes hebben met MILD, kunnen eens diepe hypnose proberen... dat gaat iets dieper dan MILD en zal dus ook iets dieper in je onderbewustzijn gaan.

Vandaar ik nu hypnose gebruik om lucide te dromen kost weinig tijd en ik kom toch aan een klein aantal per maand. grin

En anderzijds, kan je in (lucide) dromen deze techniek (zoals MILD) dus ook gebruiken om jezelf een idee in te planten, zoals ik hierboven begrepen heb. Dromen -zijn- immers een deel van je onderbewustzijn en dus via deze manier is alles makkelijker toegankelijker én dus kan je makkelijker jezelf een idee inplanten.
Met dat laatste heb ik trouwens niet zoveel ervaring, of toch niet opzettelijk. smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.