EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE RC Topic Deel III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 6Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 7-6-2013
LDs: Lost count

het GROTE RC Topic Deel III
BerichtGeplaatst: Wo 14 Sep, 2011  Reageer met quote

<mod>Dit is deel II van het Grote RC topic. Deel I en Deel II
Topic voor al je vragen, frustraties, tips en ervaringen betreffende Realitets Testen oftewel Reality Checks oftewel RC's.

Alle nieuwe RC gerelateerde topics zullen worden gelockt en verwezen naar deze.

ps: weet je zeker dat je nu niet droomt? kiekeboe </mod>

Fawn schreef:
Gewoon overdag niksen en pas voor het slapengaan RC's uitvoeren gaat ook prima, haha.

Hoe vaak voer je dan RCs uit? (en welke RCs?)
En: zijn er meer mensen die dat zo doen?

De laatste tijd heb ik door toedoen van iets - waarover ik op dit forum niet praten mag (O.o) - bijster weinig LDs... (ben een natural) Dus ik kan het beste advies goed gebruiken! tounge2

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Do 15 Sep, 2011  Reageer met quote

velcrew schreef:
menno215 schreef:
welke RC's hebben bij jullie trouwens het best geholpen? ben hier wel benieuwd naar. bij mij altijd de neus-mond RC en die waarbij je naar je handen kijkt.

ik gebruik de RC van naar mijn vingers te kijken en die te tellen als mijn digitaal horloge afgaat .Die gaat om de vier uur af ,behalve als ik moet gaan slapen. ik heb ook de neus/mond techniek gebruikt maar elke keer als ik dat deed keek iedereen mij aan alsof ik zo zot was als een achterdeur.dus dat heb ik maar gelaten.

haha, ja, dat herken ik, je wordt soms wel raar aangekeken. als ik bij anderen ben doe ik daarom idd ook vaak maar m'n vingers tellen.

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Do 15 Sep, 2011  Reageer met quote

RudyL90 schreef:
Fawn schreef:
Gewoon overdag niksen en pas voor het slapengaan RC's uitvoeren gaat ook prima, haha.

Hoe vaak voer je dan RCs uit? (en welke RCs?)
En: zijn er meer mensen die dat zo doen?

De laatste tijd heb ik door toedoen van iets - waarover ik op dit forum niet praten mag (O.o) - bijster weinig LDs... (ben een natural) Dus ik kan het beste advies goed gebruiken! tounge2

wat bij mij goed helpt, maar ik weet niet of dat bij iedereen zo is, hoor, is overdag alleen een RC doen als ik iets aparts zie, hoor, lees, enz. of als ik iets meemaak wat in m'n dromen ook vaak gebeurt. daarnaast doe ik voordat ik ga slapen inderdaad ook heel veel RC's. als ik dan naar bed ga, zeg ik tegen mezelf dat ik ongeveer om 9 uur in de ochtend wakker wordt ( in het weekend ^^ ). als ik dan wakker ben, doe ik eerst een RC en ga dan gewoon weer slapen. ik ga dus niet uit bed ofzo, en ik zet ook geen wekker. ik wordt gewoon automatisch wakker, weet ook niet hoe dat kan whatsthat . het werkt bij mij in ieder geval heel goed. de LD's komen vanzelf. maar ja, zoals ik al zei, ik weet niet of dit bij jou ook werkt. in ieder geval succes

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 24 Sep, 2011  Reageer met quote

Zo doe ik het ook (ik doe alleen niet veel RC's voor het slapen gaan) en ik heb het gevoel dat het goed werkt.

back to top
Pluutje
Nieuw lid
Nieuw lid
35
Laatst gezien: 9-11-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011  Reageer met quote

Het enige wat ik in een droom kan bedenken zijn de knijp-test en de vlieg-test.

Eigenlijk is de knijptest als omgekeerde realitycheck begonnen. Ik ben soms bang in het donker, omdat ik bang ben dat ik droom, en dat er dan enge monsters uit de spiegel kunnen komen of onder het bed vandaan. In het wakende leven weet ik dat de kans daarop toch wel heel klein is , maar stel dat ik droom en ik heb het niet door, dan kan dat maar zo gebeuren en dat is heel eng.

Dus toen mijn vriend me vertelde over realitychecks ben ik mezelf gaan knijpen elke keer dat ik bang was in het donker, en daar werd ik rustiger van.

Totdat ik een keer op een griezelige enge WC zat en mezelf gerust probeerde te stellen dat alles normaal was.. en ik niets voelde... Whoa, dan kan er ineens vanalles achter de wc-deur zitten! help! Daarna is het nog een of twee keer gebeurd dat ik lucide werd door de knijptest, herinner me niet meer precies wat.

Helaas is de knijptest bij mij gekoppeld aan angst, dus zodra ik door krijg dat ik droom is mijn eerste reflex om zo snel mogelijk wakker te willen worden. Ben ik eenmaal wakker, dan denk ik, "shit, ik was lucide, wat een gemiste kans!"

Vliegen is een fijnere test. Ik vlieg met gedachtenkracht, telekinese maar dan met mijn lichaam zegmaar, ik hoef er niet perse vliegbewegingen bij te maken. Ik kan in een droom bijna altijd wel minimaal een beetje opstijgen als ik het probeer. Tegelijkertijd, als probeer te vliegen in wakkere toestand is het in gezelschap niet raar, want als ik wakker ben stijg ik gewoon niet op dus merkt mijn omgeving er niets van. Hooguit lijk ik even in gedachten verzonken omdat ik me concentreer op mijn poging om op te stijgen. Het is me tot nu toe 1 keer gelukt in een tram te gaan zweven terwijl ik niet verwachtte dat het zou gebeuren, toen ben ik daadwerkelijk even lucide geweest (maar heel even, ik vergat helaas al snel weer dat ik droomde).

De rest van mijn lucide dromen die ik tot nu toe gehad heb wist ik het gewoon ineens, zonder specifieke aanleiding.

back to top
L4
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 22-3-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov, 2011  Reageer met quote

Ik heb nog geen LD gehad.
Maar ik doe nu veel vingers kijken en op de horloge (of die normaal loopt).
Heb in de zomer een paar keer zachtjes (dacht ik tenminste) mijn neus dichtgeknepen als ik even alleen was. En toen had ik ineens 2 weken lang last van bloedneuzen. En ik denk dat dat daar door kwam (gelukkig hielden ze op na 2 weken, en hoefde er niets worden dicht gebrand). Ik doe overigens niet aan WBTB of aan een droomdagboek, wegens tijdgebrek en bang van betrapt worden (me moeder zal vast denken dat ik gek ben als ik begin over LD's).

back to top
31
Laatst gezien: 6-12-2011
LDs: 8

BerichtGeplaatst: Vr 02 Dec, 2011  Reageer met quote

Mijn RC is een vierzijdige dobbelsteen (ziet eruit als een piramide'tje) in de zak van m'n vestje, ik heb'm *altijd* bij me, (vraag me niet waarom, ik vind'm gewoon leuk, denk ik, lol) en ik loop nogal vaak met mn handen in de zakken van mn vestje. Dus telkens ik dat doe, voel ik die dobbelsteen zitten en denk ik eraan om een RC te doen.

..ik reken erop dat ik in mn dromen ook met mn handen in mn zakken rondloop en dus ook een keer dat ding voel zitten en een RC doe.

De RC zelf is: kijken of de dobbelsteen de juiste eigenschappen heeft (gewicht, kleur, vorm, getallen ipv puntjes op de zijkanten, zwaartekracht testen etc)

Ja het idee is lichtjes gebaseerd op de dobbelsteen van Arthur in de film "Inception".

Ik doe ook random door de dag RCs, om mezelf te trainen om regelmatig (onafhankelijk van de dobbelsteen) de realiteit in twijfel te stellen. Natuurlijk doe ik ook andere RCs zoals ademen met dichtgeknepen neus en mn vinger door mn handpalm proberen te duwen.

En natuurlijk: RC vlak na het ontwaken (het eerste dat ik doe, nog voor licht aandoen of droom opschrijven. ..is anders verloren moeite als blijkt dat ik een False Awakening heb XD )

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 03 Dec, 2011  Reageer met quote

Die van de dobbelsteen had ik ook gebruikt. Het werkte.
Nouja, ik was al lucide toen ik mijn dobbelsteen bekeek.
Nu doe ik het niet meer omdat ik geen zin heb het steeds bij me te hebben.

back to top
LiesjeA
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 18-4-2013
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Vr 06 Jan, 2012  Reageer met quote

Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste RC. Ik heb een keer gehad dat ik naar mn handen keek, maar dat was omdat ik dacht dat ik droomde, dus toen was ik eigenlijk al lucide. Nu heb ik steeds dat er iets raars gebeurd en dat ik besef dat het niet kan, maar dan veranderd het zo dat ik het weer geloofwaardig vind waardoor ik niet besef dat het een droom is.
Als ik dan wakker wordt baal ik cry , want dan heb ik door dat als ik op dat moment bedacht had even naar mijn handen te kijken ik misschien lucide was geworden!

Ik vergeet overdag steeds RC's te doen, maar misschien dat voor het slapen gaan ook werkt.

Groetjes Lisa

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Za 14 Jan, 2012  Reageer met quote

Dat is behoorlijk zonde. Als je RC's vergeet uit te voeren terwijl je wakker bent, zul je het je ook niet herinneren als je slaapt. Dus heel klein 'RC' op je vinger schrijven, dan onthoud je het wel. smile
RC's die je kunt doen: in je hand prikken met vinger(s), tellen hoeveel vingers je hebt en kijken hoe ze eruit zien, een horloge dragen en de cijfers controleren, afvragen waar je vandaan komt en wat je vandaag hebt gedaan, een hand op de muur leggen en proberen of je het er doorheen kunt duwen, naar iets kijken en proberen of je het kunt laten zweven, in je neus knijpen en proberen te ademen. Die van de dobbelsteen klinkt ook goed.

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2012  Reageer met quote

Ik heb altijd een ketting om en elke keer als ik hem aanraak doe ik een RC.
Meestal die dat je je neus en mond dicht doet en ademt, ik doe dat heel onopvallend maar ik ga de volgende keer toch naar mijn vingers tellen.

Edit: ik teken nu elke dag een klein sterretje op mijn hand en als ik hem zie doe ik 3 RC's

back to top
martin12
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2012
LDs: 0

hulp met RC
BerichtGeplaatst: Di 17 Jul, 2012  Reageer met quote

kan iemand mij helpen ik vergeet steeds RC te doen als ik niet slaap. Heeft iemand wat tips waardoor ik niet vergeet RC te doen.

back to top
borislimburg
LD4all lid
LD4all lid
borislimburg heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 24-6-2014
LDs: 12

BerichtGeplaatst: Di 17 Jul, 2012  Reageer met quote

Iets op je hand schrijven.

back to top
SporeSpood
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 31-7-2012
LDs:

Re: hulp met RC
BerichtGeplaatst: Di 31 Jul, 2012  Reageer met quote

martin12 schreef:
kan iemand mij helpen ik vergeet steeds RC te doen als ik niet slaap. Heeft iemand wat tips waardoor ik niet vergeet RC te doen.

Als je het wel doet als je slaapt is er toch niks aan de hand? :P

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Re: hulp met RC
BerichtGeplaatst: Wo 01 Aug, 2012  Reageer met quote

SporeSpood schreef:
martin12 schreef:

Als je het wel doet als je slaapt is er toch niks aan de hand? tounge2

Het gaat er om dat hij het overdag wil doen om er een gewoonte van te maken zodat hij het 's nachts ook doet in z'n dromen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 6Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.