EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE RC Topic Deel III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
Moody
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Jan, 2014  Reageer met quote

Hey,

Ik heb een probleempje, ik doe sinds ongeveer 3 maanden aan de RC waarbij je je vinger door de palm probeert te drukken, alleen wanneer ik dat in een droom doe gaat ie er niet door en geeft mij geen goede RC, toen in die droom heb ik toch maar mijn vingers wat toen eindelijk wel eens werkte.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik er voor zorg dat dit werkt? Want de vinger tegen de palm ziet er minder stom uit in het publiek. En voor een of andere reden duurde het lucide zijn maar tien seconden.

back to top
Dreamer123
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-1-2014
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Do 02 Jan, 2014  Reageer met quote

ik denk dat het ook komt omdat je er misschien zelf niet hard in gelooft , of je doet deze RC gewoon 'standaard' dan bedoel ik dat je er ook niet echt mee bezig bent, je moet jezelf serieus afvragen of je echt niet droomt enz, dus echt nadenken wanneer je dit doet en ook meerdere soorten RC's doen, die zullen misschien beter werken voor je? Denk ik he ^^

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jan, 2014  Reageer met quote

Dat denk ik ook. Het is erg belangrijk dat je bewust nadenkt als je een RC doet smile

back to top
biedie
Nieuw lid
Nieuw lid
36
Laatst gezien: 10-2-2014
LDs: 11

BerichtGeplaatst: Zo 09 Feb, 2014  Reageer met quote

wat betreft vinger door handpalm, ik denk dat die rc moeilijker is dan naar je handen kijken, het is fysieker, je moet er idd meer zelf in geloven. Ik kijk naar mijn handen, dat valt niet op. Ik merk wel dat ik vroeger voor mezelf heel vlug uitmaakte, ok neen ik droom niet als ik een rc deed.
Nu vraag ik me af waarom ik niet droom, ipv me af te vragen of ik droom. Dan ben je er automatisch bewuster mee bezig.
Ik doe een 15 a 20tal rcs per dag. Soms doe ik er vier in enkele minuten tijd. Ik kijk naar mijn handen, dat doe ik dan ook in mijn droom, altijd wel schrikken als een vinger plots 30cm lang is en onder een hoek van 90░ staat.
Verder heb ik ontdekt dat water en drinken vaak terug komt in mijn dromen, dus probeer ik iedere keer als ik water of drank zie of drink een rc te doen en dat is best wel veel ('s morgens bij het wassen, als ik iets drink, als het buiten regent, als ik in de auto langs een kanaal passeer, als ik de wc-pot open doe, als ik water zie op tv in een film....

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

jezelf knijpen?
BerichtGeplaatst: Do 22 Mei, 2014  Reageer met quote

Wat ik altijd al heb gedaan (als kind geleerd): jezelf knijpen als iets zo vreemd is dat je denkt dat je misschien droomt.
Dus IRL heb ik mezelf inmiddels best vaak geknepen. Maar in een droom volgens mij nog nooit.
Het is misschien niet zo'n goede RC?

Ik ben de laatste tijd met verschillende RC s bezig.
Naar mijn handen kijken of mijn horloge checken als ik aan dromen denk.
En als ik op een trap ben of een oldtimer zie, want dat zijn voor mij droomsignalen.

Laatst aangepast door Majah op Wo 20 Mei, 2015, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Zoe
Dromer 4All
LD4all lid
Laatst gezien: 13-5-2016
LDs: +/- 45

BerichtGeplaatst: Za 24 Mei, 2014  Reageer met quote

Ja beter ga je uitvinden wat voor jou goed werkt.
Ik persoonlijk gebruik naar mijn handen kijken, werkt goed bij mij ^^
Naar de klok/horloge kijken kan ook, alleen heb je dan weer het probleem dat die er wel moet zijn. Je handen zijn er altijd.

goodluck

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

eerste RC in droom faalt
BerichtGeplaatst: Zo 06 Jul, 2014  Reageer met quote

Wil het toch even delen.
Voor de allereerste keer is het gelukt een RC te doen in een droom, werkt de RC niet...
Deze RC deed ik ook vaak overdag: blazen op mijn hand om te proberen er door heen te blazen.
Ik heb hem in mijn droom zelfs twee keer gedaan, omdat ik vond dat ik hem de eerste keer te slordig deed. Maar net als overdag gebeurde er niks geks, dus ik was er van overtuigd dat ik wakker was. De droomscene was ook al niets bijzonders: Ik zat thuis op de bank en morste thee neutral
Vaak check ik overdag ook wel de situatie, vraag mezelf af hoe kom ik hier, waar ben ik mee bezig. Ik hoop dat ik dat de volgende keer in mijn droom ook doe

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jul, 2014  Reageer met quote

RC's die voor mij werken. Kijken naar je handen, heb ik meer of minder vingers als 10.
En klopt de lengte. Zijn mijn handen niet vaag. Meerdere keren gelukt.
De andere is proberen je wijsvinger van je ene hand door de handpalm van de andere hand te steken. Een keer gelukt. Door je hand blazen lijkt me een moeilijke RC, hoe kan je weten of het lukt ? Nu heb ik RC's niet echt meer nodig, weet vaak al snel dat ik droomt. Een RC uitvoeren in een droom is weer een stapje dichter bij een lucide droom.
Je bent er bijna.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 08 Jul, 2014  Reageer met quote

Best lastig eigenlijk om een goeie RC te vinden.
Het horloge daar ben ik mee gestopt toen ik las dat dat digitaal moet zijn en dat heb ik niet. (Kennelijk blijven wijzers wel netjes op hun plek?)
Het kijken naar de handen heb ik een tijdje gedaan, maar ik merkte dat ik dat zo vluchtig deed dat ik dacht dat het geen effect zou hebben.
Springen doe ik ook wel eens (de zwaartekracht voelen), maar ja dat kan ook niet altijd.
Het blazen op je hand of je neus dicht knijpen om te merken of je dan toch lucht blaast, dat was ik op verschillende plekken tegen gekomen en het leek me wel praktisch.
Ik ga dan toch maar weer terug naar de handen kijken ^^

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Di 08 Jul, 2014  Reageer met quote

RC's blijven lastig maar je handen zien er vaak anders uit in een droom.
Meerdere keren je op een dag afvragen wat je een kwartier geleden aan het doen was is ook een RC. Evenals kijken of je kan opstijgen om te vliegen of zweven.
Gaat je in het echt niet lukken.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt, 2015  Reageer met quote

Ik moet echt weer wat gaan doen aan mijn RC 's!!

De handen RC werkte meestal best okÚ voor mij, maar die is onbetrouwbaar geworden.
Vannacht had ik twee(!) dromen waarin ik een RC deed, maar die mislukte.
Allebei de keren was er een beetje vreemde situatie, waardoor ik besloot een RC te doen. Ik keek naar mijn handen, bestudeerde ze, maar die zagen er normaal uit. Ik voelde me ook stevig op de grond staan (zwaartekracht RC). Maar allebei de keren vertrouwde ik het niet helemaal en bedacht om nog een andere RC te gaan doen. Maar dan gebeurde er iets waardoor ik afgeleid werd en in de war raakte. En uiteindelijk wakker werd cry

Nieuwe aanpak:
Eerst rustig ademen, kalm worden.
Dan de horloge RC (ik ga toch maar zo'n lelijk digitaal ding aanschaffen).
En me afvragen wat ik een kwartier geleden aan het doen was (bedankt Zoef)
Tjakka :D

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-1-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt, 2015  Reageer met quote

Ik hoop voor je dat het werkt

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 12-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Za 07 Mrt, 2015  Reageer met quote

Ik hoop voor je dat het werkt Majah!
Ik heb ook wel eens gehad dat RCs in mijn dromen niet werkte.
Ik droomde een keer dat mijn telefoon op de grond gevallen was en het scherm stuk was en toen deed ik een RC maar ik kreeg gewoon adem met mijn neus dicht.

Je kan de tijd toch ook op je telefoon zien?

Ik heb een app op mijn telefoon die af en toe een melding geeft dat je een RC moet doen. Er staat in die melding ook wat je voor RCs moet doen als je de melding aantikt. Het zijn verschillende RCs.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mrt, 2015  Reageer met quote

update:

Vannacht ben ik weer lucide geworden door mijn zelf ontdekte "raak het plafond aan" RC.
Ik ga deze RC niet overdag zo maar proberen, want ik ben bang dat ie dan in mijn dromen niet meer werkt. Ik ga hem alleen doen als ik serieus twijfel of ik wakker ben (en dus droom )

Verder:
Het digitale horloge heb ik inmiddels besteld. (Ik vind het toch makkelijker om even snel op een polshorloge te kijken, dan om steeds mijn mobiel erbij te pakken, Mario)

De "denk een kwartier terug" RC lukt nog niet zo, ik vergeet hem steeds. Maar ik denk dat ie wel heel krachtig kan zijn, dus ik blijf proberen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mrt, 2015  Reageer met quote

Mario (Stefano) schreef:

Ik heb een app op mijn telefoon die af en toe een melding geeft dat je een RC moet doen. Er staat in die melding ook wat je voor RCs moet doen als je de melding aantikt. Het zijn verschillende RCs.

Welke verschillende RCs geeft die app eigenlijk?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.