EN | NL | FR

LD4all Quest 51: Droombiologie

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 8-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Feb, 2012  Reageer met quote

Auteur: Ansie

Elke maand, op LD4all :ld4all: hebben we een nieuwe Quest om je LD's op een leuke manier te verkennen.

klik hier voor een lijst met alle LD4all Quests
Klik hier om zelf een Quest voor te stellen

Droombiologie
In ons wakende leven kan de natuur ons soms al verbazen. Wie goed om zich heen kijkt kan de meeste bijzondere levensvormen onderscheiden. Als de echte wereld al zo bijzonder is, hoe bijzonder moet de droom wereld dan wel niet zijn?

Kruip in de huid van een bioloog en ga op zoek naar iets verrassends uit de natuur. Zoek naar een nieuw diersoort, een bijzonder plant of een interessant natuurgebied!

Laat daarna je persoonlijke vaardigheden de vrije loop en beschrijf je ontdekking op je eigen manier. Schrijf, teken, verf... laat de wereld weten wat de droomnatuur ons te bieden heeft! Dat mag best wel een beetje fanatiek en vol passie smile De natuur is mooi, en de droomnatuur kan ongelimiteerd mooi zijn!

Om deze Quest te voltooien en je vleugels te verdienen
  • Word lucide ( )
  • Bekijk je omgeving met de ogen van een bioloog
  • Vind iets bijzonders en bestudeer het, zorg dat je details hebt die je de volgende dag kunt posten.
  • Beschrijf je vondst op jouw manier in dit topic.
  • Post je droom in dit topic. (Een link naar je DD is toegestaan maar je moet in dit topic vermelden dat je geslaagd bent.)

Wees duidelijk of je vind dat je de Quest gehaald hebt, je mag het zo vaak proberen als je zelf wil. De vleugels moet je zien als een beloning voor jezelf en pasQuale geeft de vleugels dan ook alleen als je zelf het gevoel hebt dat je geslaagd bent. Dit doet ze pas aan het eind van de maand, wees dus alsjeblieft geduldig ^^

Voorbereidingen/Incubatie
Voor je naar bed gaat of terwijl je je LD techniek aan het doen bent: (WILD/WBTB/MIDL, etc):
  • Breng je gedachten naar de Quest
  • Probeer van te voren open te staan voor nieuwe dingen, kijk ook overdag om je heen
  • Bedenk hoe je je kunt laten meeslepen door je omgeving zonder luciditeit te verliezen. Denk aan in de handen wrijven, verhoog luciditeit roepen enz.
  • Bedenk van te voren hoe je het beste details kunt onthouden. Misschien wil je wel aantekeningen maken in je droom? Of misschien kun je kenmerken van je vondst hardop noemen.

Post je resultaten, of je nou het gevoel hebt dat je geslaagd bent of niet, in dit topic. smile
Veel succes & veel plezier!

droom

Laatst aangepast door Ansie op Za 03 Mrt, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
Tyharo23 heeft een LD4all Quest gehaald!
37
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: De tel kwijt

BerichtGeplaatst: Zo 04 Mrt, 2012  Reageer met quote

Wat een geweldige quest... tumbsuplinkswitteduim
Ik ben persoonlijk sowieso meer van het bestuderen dan het manipuleren van mijn droomwereld...maar kan niet echt zeggen dat het me ooit opgevallen is dat er een (uitgebreide) flora en fauna wereld in mijn droomwereld aanwezig is...
Ook nooit echt op gelet/gefocust verder...dus dat wordt idd misschien maar eens tijd om dat deel van mijn droomwereld te bestuderen...
Deze ga ik als vaste quest instellen voor mezelf tijdens al mijn lucide dromen zelfs ver nadat deze quest is afgelopen...
Stom zelfs dat ik hier nooit aan heb gedacht... eek2

Ga er voor mezelf nog een subquest aan koppelen...
Het succesvol kruisen van de verschillende dier- en plantensoorten om nieuwe soorten te creëren...en ach...waarom ook niet...dier- en plantensoorten met elkaar kruisen... rolleyes

Ik weleens een komkommer in een krokodil veranderd...
Niet eens expres..ik vond gewoon dat de komkommer iets weghad van een krokodil en hij veranderde daarop ook in een krokodil...
Die twee dingen hebben globaal dezelfde vorm, kleur en structuur...
Dat zou ik kunnen nemen als voorwaarden om dier en plant in eerste instantie te kunnen kruisen...zulke kruisingen gaan makkelijk omdat ze al bijna hetzelfde zijn...
Hoe minder ze met elkaar in gemeen hebben hoe moeilijker het wordt dan...maar goed...uitdaging is goed...
Mijn droomwereld dus ik bepaal de regels toch? opzekop

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 04 Mrt, 2012  Reageer met quote

Misschien wel een leuke voor een volgende quest. Dingen/dieren met elkaar samensmelten. tounge2

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
37

BerichtGeplaatst: Ma 05 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ben gisteren zo intensief bezig geweest met dit onderwerp dat het onderwerp als een rode draad door een ND heenliep...
Ik vroeg in mijn droom aan allerlei DC's waar alle dieren zijn omdat ik er geen kon vinden...of alle dieren misschien uitgestorven waren ofzo...
Dat was niet het geval zeiden ze dieren zijn gewoon heel erg verlegen en laten zich niet zien als er iemand in de buurt is... hmm

Ook een meisje gesproken die me wel wat dieren kon laten zien...om precies te zijn een soort van regenboog wormen die ze zelf had getemd (daarom waren ze niet meer verlegen waardoor ze zich wel lieten zien)...
Waren wormen met allerlei felle kleurtjes die in een grote glazen bak met zand erin rondkropen...
Op een gegeven moment zei ze dat ze ook heel lekker smaken en toen at ze er 1 op... eek2
Ik at er ook 1 op en wat ik me er nog van kan herinneren is dat het van die gummy wormen waren...aangezien ik dat ook tegen haar zei...
Deze bedoel ik:

Helaas geen LD maar wel interessante informatie...
Weet nu dat ik iig iets moet verzinnen om
a. de dieren zichtbaar te maken (misschien een soort van bril gebruiken waardoor je ze wel kan zien)
of
b. mezelf onzichtbaar maken (zodat ze te voorschijn komen omdat ze niet weten dat ik er ben)

Ik ga denk ik voor b...alleen nu nog bedenken hoe ik dat exact ga doen zodat ik meteen kan gaan beginnen met mijn werk als ik lucide ben...ik ga ze gewoon voor de gek houden... plotting

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 06 Mrt, 2012  Reageer met quote

Snoepwormen tounge1

Wel leuk om die tegen te komen smile

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
37

BerichtGeplaatst: Vr 09 Mrt, 2012  Reageer met quote

Argh...zo dichtbij... cry

Had vanmorgen een vreemde ND...
Had gisteravond en -nacht wat afleveringen van Fringe gekeken en dat thema speelde dus een hoofdrol in mijn ND...
Ik was op een tropisch eiland want daar had een Fringe event plaatsgevonden...
Een groep mensen was overleden en ze waren bedekt in vreemd zwart spul...
We dachten eerst dat het zwarte spul een infectie of iets dergelijks op zichzelf was maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat het zwarte spul juist de natuurlijke reactie van het lichaam was op een infectie...
Helaas hadden ze het niet overleefd maar dat spul kon eventueel wel gebruikt worden om het medicijn voor de infectie te maken... smile
Ik riep Astro (lol) bij me want ik kreeg opeens honger (lijkt erop dat ik Walter was dus hahaha)...
Ze zei toen opeens "oh ik weet wel waar we vis kunnen vinden" en ze wees naar een hoge berg...
Ik begreep haar niet...de oceaan leek me een veel betere plek om vis te vinden...
Maar toen zei ze..."dat klopt maar de oceaan is zo groot...beter volgen we die groep leeuwen...die kunnen ons direct naar de vis leiden"...
Toen ik nog eens goed naar de berg keek zag ik vanaf de berg een groepje leeuwen aan komen zweven...ze liepen zeg maar in galop door de lucht...
Ik besefte me opeens dat dat erg vreemd was...want leeuwen galopperen helemaal niet... Dat ze vlogen was schijnbaar wel normaal maar galopperen? Onmogelijk... grin
Even vroeg ik me af of ik misschien aan het dromen was...maar redeneerde het al snel weg als niet meer dan een vreemde anomalie...eventueel gerelateerd aan de Fringe event die we aan het onderzoeken waren...
Dus we volgden die groep leeuwen naar de oceaan maar toen we daar aankwamen waren ze er niet...
Ik voelde toen opeens getril en hoorde een soort van gezoem...
Ik wilde net gaan onderzoeken waar het vandaan kwam toen ik me opeens besefte wat het echt was...
Ik was aan het dromen en dat getril en gezoem is mijn mobiel...
Ik werd daarop heel even lucide en zuchtte eens heel erg diep want ik wist wat er nu ging gebeuren en ik kon het op geen enkele manier tegenhouden...
Ik werd wakker...en idd...het was mijn mobiel...mijn pa belde me... cry

Dammit...wat had ik die omgeving graag willen bestuderen terwijl ik lucide was...
Genoeg (vreemde) planten en dieren daar...
Waarom wuifde ik mijn gedachte of ik misschien aan het dromen was zo snel weg alszijnde onzin? sigh

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

Quote:
Dat ze vlogen was schijnbaar wel normaal maar galopperen? Onmogelijk..

Echte droombioloog logica yes Geen speld tussen te krijgen

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
37

Van de ene kant heb ik daarom (met oog op luciditeit) een hekel aan dit soort dromen...
Alhoewel ze qua vaagheid juist weer helemaal geweldig zijn en ik ze dus echt niet wil missen... :D
Dromen met een duidelijke plot waarin alles mogelijk is of zelfs volledig gericht is op het abnormale...
In die dromen (zoals deze) kan je voor alles uiteindelijk wel een gegronde reden vinden...zelfs de uitkomsten van realiteitschecks...
Zeker in een Fringe gerelateerde droom..."het universum valt uit elkaar wat zo zijn effect heeft op natuurwetten (die gelden niet meer)...duh!"... tounge1
Lucide worden in dit soort dromen lijkt iig een haast onmogelijke opgave... sadblauw

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 12-2-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Za 10 Mrt, 2012  Reageer met quote

Vanacht had ik ook een droom die aardig in de buurt van het halen van de quest kwam, als ik lucide was geweest. Hij was erg mooi en helder, en ik heb onderandere een rode behaarde haai met heel veel tanden bestudeerd in een zwembad tijdens voedertijd, en naar een bijzondere derde weerspiegeling van de maan gekeken 's nachts. Voor details zie mijn droomdagboek wink5

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Za 10 Mrt, 2012  Reageer met quote

Oh, wat zonde dat je pa belde, Tyharo. sadblauw Succes bij de volgende poging.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Zo 25 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik had vannacht een hele lange LD en toen heb ik dieren en planten bestudeerd.
De plant die ik bestudeerde was eigenlijk een vrij normale kamerplant met heel veel kleine, rode bloemetjes.
En ik ging daarna dieren zoeken en ik vond een kudde zebra's. Één zebra had echt een heel misvormt hoofd, een soort van ailiënhoofd met een beetje uitpuilende ogen. En op de kop zaten ook geen strepen, maar het was rood. Er zat ook geen haar.
Is de quest gelukt, vinden jullie?

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 27 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik vind van wel smile

Het is mij ook gelukt:

Ik besfte dat ik droomde en ik wilde een vriend vertellen dat het een droom was. Hij geloofde het. Dat was niet erg, hij was toch maar een DC. I wil de droombiologie Quest doen en vliegen op een draak. Ik vraag om een draak maar krijg een vliegend aapje genaam draak tounge1 Hij helpt me wel met vliegen.

I bestudeer de bosjes en zie eerst een doodnormale kever. Als ik inzoom zie ik dat zijn hoofd wel getekend lijkt! Ik vlieg verder en zie onderweg een paarse rups, een grijs kuiken met paarse stippen en een slak op mijn hand. Mijn hand ziet er ook uit als een slak maar ik zet maar daar makkelijk overheen (het is toch een droom). De slak hoort in het water. Ik vlieg weer en huis binnen en zie mijn oma toen ze jonger was. Ik ben naakt maar dat maakt me niks uit. I probeer zo hoog mogelijk te vliegen. Dat blijkt eerst lastig maar gaat dan beter. Ik verlies luciditeit.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 28 Mrt, 2012  Reageer met quote

Haha, wat een leuke quest en iedereen heeft al leuke dromen gehad! smile

Bij het uittypen van mijn dromen besefte ik dat daar ook een dier in voorkwam, ik vond het wel toepasselijk om een stukje daarom in dit topic te plaatsen:
Ik ben in een open omgeving. Ik sta in een tuin met struikjes in een patroon dat me doet denken aan een doolhof. Terwijl ik rondloop door de tuin, zie ik een slang, hij heft z'n kop naar me op. Wanneer ik dichterbij kom, zie ik dat het eigenlijk een flinke rups blijkt te zijn. Een soort mengeling tussen een struik en een rups zelfs! Ik vind het een eng beest en ik loop weg, maar de rups komt achter me aan. Dan zijn er zelfs twee rupsen die naar me toe kruipen, waah!

Het was wel geen lucide droom smile

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Do 29 Mrt, 2012  Reageer met quote

vliegend aapje genaamd Draak, dat is wel echt heel erg geniaal :D
echt grappige dieren heb je gezien en dat kuiken is wel toepasselijk met pasen

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 19-6-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2012  Reageer met quote

Gefeliciteerd

dj-girl

met het behalen van je vleugels voor deze Quest!

Goed gedaan, Ansie, extra koekjes voor jou en onzichtbare vleugels erbij!

boogie boogie

en goed gedaan, iedereen die het heeft geprobeerd maar deze keer niet is gelukt colgate

Deze Quest is nu officieel voorbij, dat betekent dat je er geen vleugels meer mee kunt verdienen. Een volgende kans in de nieuwe Quest!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: