|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
| Wanneer binaural beats ? |
Geplaatst: Vr 16 Mrt, 2012 |
|
|
Hallo iedereen
Ik lees al verschillende weken mee, maar heb me nu eindelijk geregistreerd.
Ik heb al één keer eerder een lucide droom gehad, maar toen werd ik zo enthousiast dat ik meteen wakker werd.
Gister heb ik een binaural mp3-tje gedownload in de hoop dat dit iets helpt.
Dus toen ik op bed ging heb ik een koptelefoon opgedaan en ben gaan liggen.
Het duurde nog geen 2 minuten en m'n ogen begonnen als een gek heen en weer te gaan, denk zelf dat dit REM was, maar ik heb er nog niet zoveel ervaring mee.
Maar is het de bedoeling dat ik een halfuur naar dat mp3-tje ga luisteren, dan mijn koptelefoon af doe en probeer WILD toe te passen?
Of is het de bedoeling dat ik die koptelefoon gewoon ophoud?
Ik had vannacht wel het idee dat ik heel dichtbij was, alleen ik had moeite met mijn ogen dicht te houden door de REM en dergelijke.
Alvast bedankt !
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Za 17 Mrt, 2012 |
|
|
Welkom. Het meteen wakker worden uit enthousiasme klinkt bekend. Als ik jou was zou ik gewoon beide manieren uit proberen, dan weet je meteen wat voor jezelf werkt. Volgens mij was je inderdaad dicht bij ja. Dat je ogen beginnen te schokken is iets van REM (maar dat wist je zelf al ). Heel veel succes.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Zo 18 Mrt, 2012 |
|
|
Bedankt!
Ja ik heb zo'n idee dat het koptelefoon ophouden beter zal werken, want toen ik hem afdeed en weer ging liggen, had ik totaal geen REM meer of iets dergelijks, en viel ik uiteindelijk ook normaal in slaap.
Maar bedankt in ieder geval
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: 4
| | |
|
|
Geplaatst: Wo 02 Mei, 2012 |
|
|
Wat houdt binaural beats in?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 2
|
|
Geplaatst: Wo 02 Mei, 2012 |
|
|
Simpel uitgelegd kan je met Binaural Beats de 'staat' waarin je je bevindt beïnvloeden. Let wel op: Dit is een hypothese en is voor zover ik weet nog niet bewezen of weerlegd.
Een uitgebreidere uitleg is de volgende:
Eerst wat uitleg over hersengolven:
Van nature produceren je hersenen brainwaves, of hersengolven. Deze komen overeen met de staat waarin je je bevindt. In een angstige staat ga je bijvoorbeeld een hogere frequentie produceren dan als je rustig bent. Hier kan je een overzichtje vinden van de hersengolven:
http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_beats#Brain_wav es
Hier spelen Binaural Beats op in:
Links en rechts wordt er een signaal gestuurd naar je oren (daarom moet je die luisteren met een koptelefoon/oortjes). Deze signalen verschillen een aantal hertz in frequentie. Stel dat er bv. links 156 Hertz wordt gestuurd, en rechts 160 Hertz merken je hersenen onbewust dat verschil van 4 Hertz en gaan ze dat zelf genereren om het verschil te compenseren. In de tabel op de wiki zie je dat dit overeen komt met de grens tussen Delta en Theta. Deze zijn respectievelijk diepe slaap en diepe relaxatie. Met andere woorden ga je dus je hersenen beïnvloeden tot slaap en relaxatie.
Meer, uitgebreidere info kan je hier vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_beat
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 04 Mei, 2012 |
|
|
Heel toevallig ben ik nu ook al aan het zoeken naar een mp3tje, heb je misschien de link?
Ik heb het een tijdje geleden ook gedownload, maar het weer verwijderd.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Zo 06 Mei, 2012 |
|
|
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Do 10 Mei, 2012 |
|
|
klinkt interessant!
kan ik gewoon naar youtube gaan en binaural beats intikken en dan eentje kiezen en gewoon met oortjes luisteren?
als je een koptelefoon of oortjes inhebt, kan je niet op je zij gaan liggen :/ is dat een probleem? want ik las hierboven dat als je je koptelefoon afdoet, je dat gevoel niet meer voelt..
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 2
|
|
Geplaatst: Do 10 Mei, 2012 |
|
|
Je móét het met koptelefoon of oortjes luisteren. Met oortjes kan je best op je zij liggen hoor, het is wel even wennen. Je kan ook altijd op je rug leren slapen.
Ik downloadde vroeger gewoon meestal een paar van die beats, zette deze op m'n MP3 en ging daarmee slapen. Veel succes heb ik er niet mee gehad aangezien ik er moeilijk mee in slaap kon vallen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |