EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Veilig?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 31-1-2013
LDs: Veel :)

Veilig?
BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag eens bewust een LD krijgen.
Ik denk dat ik er vroeger, toen ik nog een kind was, al enkele heb gehad.
Ik kon kiezen wat ik deed, meestal was dat rondvliegen.
De naam Lucide Dromen heb ik nooit echt gekend. Tot voor kort.
Ik zag ergens een afbeelding met een soort van instructies op hoe je eigenlijk een LD kon krijgen. Iets van eerst 20 minuten stil liggen of zoiets...
Dat doet er eigenlijk niet veel toe nu.
Mijn vraag is, is dit veilig? Waar ik een beetje bang voor ben, is het feit dat
ik misschien niet meer zal weten wat de realiteit is, en wat een droom (zonder een RC te doen elk uur of zo).
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Ik zou blij zijn het te horen.

Ps: Ik schrijf sinds vandaag mijn dromen op die ik kan herinneren van de vorige nacht. Is dit omdat ik mijn dromen later zou kunnen associëren en dan gemakkelijker zou weten of het een droom is?

back to top
P0WNapple
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 7-2-2013
LDs:

ik weet er niet veel van LD's maar ik heb wel veel erover gelezen over het forum.
ik denk dat je af en toe naar je telefoon of naar een klok moet kijken als je het even niet meer zeker weet.
als je telefoon het niet doet of je horloge tript hem dat droom je waarschijnlijk.
klok kijken kan je gewoon doen als je openbaar rondloopt want klok kijken is normaal het zou een beetje raar zijn als je iemand naar zijn handen ziet staren. tounge2
ook kan je jezelf vragen"waar ben ik" of "waar was ik de afgelopen 10 minuten".
als je het niet weet zal je waarschijnlijk dromen.

ik hoop dat het helpt. :D

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16

P0WNapple schreef:
ik weet er niet veel van LD's maar ik heb wel veel erover gelezen over het forum.
ik denk dat je af en toe naar je telefoon of naar een klok moet kijken als je het even niet meer zeker weet.
als je telefoon het niet doet of je horloge tript hem dat droom je waarschijnlijk.
klok kijken kan je gewoon doen als je openbaar rondloopt want klok kijken is normaal het zou een beetje raar zijn als je iemand naar zijn handen ziet staren. tounge2
ook kan je jezelf vragen"waar ben ik" of "waar was ik de afgelopen 10 minuten".
als je het niet weet zal je waarschijnlijk dromen.

ik hoop dat het helpt. :D

Moet ik dan elke keer een RC doen? Wordt het na een tijdje niet raar dat je gewoon niet meer weet of je echt "leeft"?

back to top
P0WNapple
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 7-2-2013
LDs:

ik denk ook al dat het een beetje raar vind maar je weet heus wel het verschil tussen het echte leven en een droom.
want zo lang duurt een LD niet die checks zijn om te weten of je droomt je moet er volgens mij aan gewent raken zodat je het ook in je dromen gaat doen zodat je ervan bewust word dat je droomt.

maak je geen zorgen je weet echt het verschil tussen het echte leven en een droom.

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16

P0WNapple schreef:
ik denk ook al dat het een beetje raar vind maar je weet heus wel het verschil tussen het echte leven en een droom.
want zo lang duurt een LD niet die checks zijn om te weten of je droomt je moet er volgens mij aan gewent raken zodat je het ook in je dromen gaat doen zodat je ervan bewust word dat je droomt.

maak je geen zorgen je weet echt het verschil tussen het echte leven en een droom.

Dus een RC is meer om te weten te komen of je droomt, dan om te weten te komen of je NIET droomt? Achzo! Dankjewel voor het antwoord! c:

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 13-5-2013
LDs:

De RC's zijn er eigenlijk vooral om je te laten twijfelen. Als je nadenkt weet je meestal best wel of je in de realiteit zit of niet. Eigenlijk ga je er standaard vanuit dat alles echt is. De RC's zijn ervoor om je te laten nadenken over dingen die niet kunnen en dus niet echt zijn. smile

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16

BerichtGeplaatst: Di 20 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ansie schreef:
De RC's zijn er eigenlijk vooral om je te laten twijfelen. Als je nadenkt weet je meestal best wel of je in de realiteit zit of niet. Eigenlijk ga je er standaard vanuit dat alles echt is. De RC's zijn ervoor om je te laten nadenken over dingen die niet kunnen en dus niet echt zijn. smile

Ik sliep vannacht in stukjes. Ik denk dat het komt omdat ik lucide probeerde te worden, en daardoor telkens wakker werd.
Nu ik er zo over nadenk, waren er zoveel dingen die niet klopten, maar ik realiseerde het niet... Is dit omdat het nog maar de 2de nacht is dat ik ermee bezig ben?

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
15
Laatst gezien: 18-5-2013
LDs: 193

In dromen lijkt alles echt en heel normaal, maar zodra je wakker wordt merk je wel dat je droom toch niet zo écht was als je dacht. Het is bijna onmogelijk om te denken tldat je droomt terwijl je wakker bent wink5

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-11-2012
LDs:

Charlottekos schreef:
In dromen lijkt alles echt en heel normaal, maar zodra je wakker wordt merk je wel dat je droom toch niet zo écht was als je dacht. Het is bijna onmogelijk om te denken tldat je droomt terwijl je wakker bent wink5

Precies. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik twijfelde of ik wel echt wakker was als ik wakker was. Het feit dat ik twijfel, betekent al dat ik droom.

back to top
Brainmaster9
Dream scientist
LD4all lid
15
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs: een stuk of 7

Het is ook handig om een soort totem of trucje in je dromen te bedenken om te kijken of je droomt. Het moet volledig uit jezelf komen zodat je je totem ook in je dromen tegenkomt. wink

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
Tyharo23 heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: De tel kwijt

PinkRose schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik twijfelde of ik wel echt wakker was als ik wakker was.

Ik wel... grin
Maar niet in de zin dat ik dacht dat het een droom was...
Of eigenlijk wel...maar dan in de zin van je afvragen of dat wat we de realiteit noemen zelf ook niet meer dan een droom is...

Heb trouwens ook zeker een paar keer (niet zo heel lang geleden zelfs nog) een hele tijd nog rondgelopen met de twijfel of ik nu wel echt wakker was...zelfs al wees alles (RC's) erop dat ik wakker was...
Had een helehoop FA's achter elkaar gehad...dat kan je soms wel even een beetje verward achter laten als je uiteindelijk echt wakker bent...
Loop je toch nog een tijdje rond met zo'n raar gevoel van "wat als..."...

back to top
StreetRaceGuy1
Nieuw lid
Nieuw lid
15
Laatst gezien: 21-3-2012
LDs: 0

Heb je teveel naar Inception gekeken ofzo? Ik denk niet dat je het verschil tussen dromen en realiteit kwijt kan raken.

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16

BerichtGeplaatst: Wo 21 Mrt, 2012  Reageer met quote

StreetRaceGuy1 schreef:
Heb je teveel naar Inception gekeken ofzo? Ik denk niet dat je het verschil tussen dromen en realiteit kwijt kan raken.

Ik heb Inception nog nooit gezien... Zoals ik zei, ik ben nieuw. Het was maar een vraag.

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
20
Laatst gezien: 14-1-2013
LDs: Een paar

Eigenlijk is het antwoord simpel: twijfel je nu al eens of een droom eigenlijk werkelijkheid was? Waarschijnlijk is het antwoord nee Met lucide dromen is het niet anders. Volgens mij komt het zelden voor dat een droom zó realistisch is dat je gaat twijfelen. En zelfs dan merk je wel dat je aan het dromen was wanneer je wakker wordt wink Andersom geldt hetzelfde natuurlijk: de realiteit is waarschijnlijk nooit zo absurd dat je gaat denken dat je droomt. Sowieso kun je bij twijfel altijd één of meerdere reality checks doen.

Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat ik een droom verwarde met een herinnering. Zo liep ik eens door een straat en ik herinnerde me dat ik daar een paar dagen geleden eikels aan het oprapen was. Vervolgens besefte ik dat er in die straat helemaal geen eikenbomen groeien: die herinnering was eigenlijk een droom. Gaf wel even een schokje maar 't was niet rampzalig ofzo xD

back to top
StreetRaceGuy1
Nieuw lid
Nieuw lid
15
Laatst gezien: 21-3-2012
LDs: 0

Ascii schreef:
StreetRaceGuy1 schreef:

Ik heb Inception nog nooit gezien... Zoals ik zei, ik ben nieuw. Het was maar een vraag.

Ik heb toch niet bot tegen je gedaan hé. Als dat zo is, mijn excuses. Trouwens, je moet de film inception echt zien! Alleen is het wel een moeilijke film.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.