EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Onthouden van dromen II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
Nils
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

PS. ik heb wel 1 keer gehad dat ik wou weg vliegen van school maar het was in RL dus ik stond er een beetje gek bij... shy2 toen deed ik maar een beetje gek (ben ik toch al) en toen was het weer helemaal prima. sinds dien heb ik gewoon mijn aantal RC's per dag verhoogd ^^

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
20
Laatst gezien: 7-7-2012
LDs:

En over hoeveel praat je dan per dag? ^^

En nogmaals de vraag: helpt het inprenten dat je gaat lucide dromen of dat je 's ochtends je droom onthoud echt?

Lars

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
20
LDs:

Nu dan maar slapen en weer proberen

Wish me luck :D

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
20
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 20 Mrt, 2012  Reageer met quote

Goed nieuws!! Vanochtend eindelijk me droom onthouden. Ook al was het maar een klein stukje, ik boek vooruitgang ^^

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Racen naar je droomdagboek lijkt me geen goed idee. Leg gewoon je DJ naast je bed of op je nachtkastje, zodat je er zonder veel moeite bij kan. Als je wakker wordt: denk rustig na over wat je hebt gedroomd zonder te bewegen (dit is belangrijk!) en probeer sleutelwoorden te herinneren. Schrijf deze op in je DJ en reconstrueer aan de hand van de sleutelwoorden de dro(o)m(en) die je hebt gehad.

Bij mij hielp het inprenten dat 'wanneer ik wakker zou worden, ik alle dromen in detail zou herinneren' redelijk goed. Ik merkte dat er redelijk verschil was tussen de nachten waarin ik het deed en de nachten waarin ik het niet deed.

PS.: Als je reageert op een topic waar je de laatste post in hebt zou het aangenamer zijn als je bij je vorig bericht de 'edit' knop aanklikte en onderaan zette: EDIT: en dan je tekst, dat helpt wat bij de leesbaarheid van het forum.

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

klinkt goed Lars, zelf vannacht een lucide droom gehad maar ook niet erg lang. net genoeg om me op te trekken aan de richel van een AlbertHein in de buurt van mijn huis... vraag me niet waarom, ik was niet helemaal in controle.
ook zag ik volgens mij mijn DG, het enige wat ik me helder kan herinneren was haar haar, fel rood en het leek wel te gloeien gezicht en kleding zijn wazig maar dat haar...

niet lang door die stomme wekker... grrr

back to top
Trippert
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2012
LDs:

Mijn ervaring is dat ik sinds ik hiermee bezig ben elke dag wel vooruitgang merk als het gaat om het onthouden van mijn dromen, sinds vandaag dan ook maar begonnen met een dromendagboek, om de weg naar luciditeit te versnellen!

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
20
LDs:

Silox, foutje had niet gezien dat ik de laatste post had zal er volgende keer beter op letten.

En dat tegen je zelf zeggen voor het slapengaan dat je je droom onthoud, doe je dat 1x een paar keer of echt de hele tijd tot je in slaap valt?

Vanavond maar weer WILD proberen, en morgenochtend me dromen (hopelijk) weer onthouden en opschrijven ^^

Lars

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

Ik doe dat een paar keer, daarna probeer ik gewoon in slaap te vallen. Het is dus niet dat ik het blijf denken tot ik werkelijk in slaap val, dat zou me alleen maar wakker houden.

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
20
LDs:

Okee bedankt, kan ik het ook combineren met een WILD?

Dus bijvoorbeeld: Ik droom, ik ga dromen en morgen onthoud ik wat ik heb gedroomd

Lars

Ik ga het maar combineren, truste allemaal. Have nice dreams smile

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

Ja, je kan het combineren. Je kan alles met elkaar combineren.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 21 Mrt, 2012  Reageer met quote

Lars schreef:
En nogmaals de vraag: helpt het inprenten dat je gaat lucide dromen of dat je 's ochtends je droom onthoudt echt?

Ja, dat werkt echt. Ik heb dat zelf ook een paar keer gebruikt om lucide te worden.
Voorwaarde is wel dat je dat op de juiste manier doet. Zoals Silox al zei is het belangrijk dat je dat gewoon een paar keer tegen jezelf herhaalt, tot je het gelooft zeg maar. Anders houdt het je wakker, of verzwakt de inhoud tijdens het in slaap vallen.

back to top
StreetRaceGuy1
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 21-3-2012
LDs: 0

Moeite met dromen

Ik weet s'ochtends niet eens dat ik gedroomd HEB. Natuurlijk doe je dat altijd, maar ik kan er maar niet op komen wat ik die nacht heb gedroomd! cry Please help me help!

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

Dit soort vragen zijn al veel gesteld geweest, ik paste hier even enkele posts van me die ik al omtrent dit onderwerp geschreven heb:

Quote:
Je moet het als een spier zien dat je moet trainen: In het begin merk je er niets tot weinig van, maar na een eindje zal je wel degelijk verschil merken.

Het beste is om gewoon elke ochtend vanaf je wakker wordt proberen niet te bewegen en te denken aan wat je hebt gedroomd. Als je wat te binnen schiet, schrijf het dan vlug op. Als je dat blijft doen zal je al gauw merken dat je per nacht meer dromen kan herinneren en dat je deze dromen levendiger en beter zal herinneren.

Quote:
Leg gewoon je DJ naast je bed of op je nachtkastje, zodat je er zonder veel moeite bij kan. Als je wakker wordt: denk rustig na over wat je hebt gedroomd zonder te bewegen (dit is belangrijk!) en probeer sleutelwoorden te herinneren. Schrijf deze op in je DJ en reconstrueer aan de hand van de sleutelwoorden de dro(o)m(en) die je hebt gehad.

Bij mij hielp het inprenten dat 'wanneer ik wakker zou worden, ik alle dromen in detail zou herinneren' redelijk goed. Ik merkte dat er redelijk verschil was tussen de nachten waarin ik het deed en de nachten waarin ik het niet deed.

back to top
journeyrid
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 22-4-2012
LDs:

Graag advies!!
BerichtGeplaatst: Zo 22 Apr, 2012  Reageer met quote

Hoi,

Ik wil graag lucide dromen, maar voordat je dat kan moet je eerst je dromen onthouden. Maar ik onthoud alleen maar dromen als ik gewekt word door de wekker ( of wat daar op lijkt) wanneer ik IN een droom zit, In een droom denk ik niet helder naar want sommige dingen kunnen echt niet en dat vind ik daar gewoon heel normaal. Ik zou graag eerst dromen willen onthouden zonder die stomme wekker. Ik zal graag willen dat ik zo wakker werd dat ik het gewoon onthoud, en dat ik helder ben in mij droom. Hebben jullie misschien tips? ( ik schrijf me dromen die ik heriner op in een boek)( en natuurlijk heb ik de gids al gelezen)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.