EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

pijn in dromen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
vic
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

pijn in dromen?
BerichtGeplaatst: Do 22 Mrt, 2012  Reageer met quote

hoi,

ik ben de laatste tijd wat bezig met lucide dromen, maar ik heb er zelf nog nooit een gehad. ik ben een beetje bang voor SP. ik heb het nog nooit gehad (duhh) maar alsnog doe ik liever een andere methode dan WILD. terwijl veel mensen zeggen datie het beste werkt.

ik heb nog een vraag. voel je pijn in dromen? als ik bijvoorbeeld val ofso, voel ik dat dan in die droom.

alsjeblieft even reageren als je er iets van weet wink

groetjes vic

back to top
Brainmaster9
Dream scientist
LD4all lid
16
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs: een stuk of 7

Het lijkt alsof je de pijn voelt, maar dat is niet zo. je schrikt eigenlijk alleen maar en dan wordt dus je meestal gelijk wakker. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken... wink

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Ik herrinner me nog dat ik in mijn arm kneep vroeger om te checken of ik droomde, maar ik voelde dat dus ik dacht dat ik niet droomde.
Sommige mensen voelen wel pijn, anderen weer niet. Net zoals je zou kunnen proeven en de wind voelen. Maar je kan in ieder geval geen ernstige pijn voelen. smile

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 18-1-2014
LDs: 208

Je kan denk ik het best beginnen met RC's en je dromen opschrijven, maar er zijn mensen die dat niet met me eens zijn. Ik vind dat het beste begin omdat je geen moeilijk dingen uithaald, en er geen enge dingen kunnen gebeuren als OBE's (nu geloof ik daar zelf niet in)
Wat ik zelf het meest doe is gewoon weten welke onderwerpen er terug komen in mijn dromen, en wat voor sfeer er meestal hangt. Zodra ik zoiets merk word ik lucide, alleen daarvoor moet je je dromen wel kennen wink5

Over pijn, ja je kan pijn voelen in dromen. Alleen mocht je je zorgen maken over een val, ik heb ooit een vrije val van 20 meter gemaakt tijdens een vlucht, en alles wat ik er aan overhield was een licht bonken in mijn hoofd, niks ernstigs dus, en zodra ik wakker was merkte ik er helemaal niks meer van.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Ik ben meerdere keren doodgegaan en merkte er ook niks van. Alleen angst. tounge1

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

De werking van pijn in dromen is volgens mij nog niet heel duidelijk. Het hangt volgens mij af van persoon tot persoon en ook van je eigen verwachtingen.

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
17
Laatst gezien: 14-4-2013
LDs: Veel :)

Als je lucide bent, weet je dat je droomt en zal je dus geen pijn voelen. Denk gewoon dat je onsterfelijk bent ofzo. :D

back to top
vic
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 23 Mrt, 2012  Reageer met quote

oke dankjullie wel

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
27
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Vr 23 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik kan zeker wel pijn voelen in een droom. Maar het is toch anders dan in het echt.
Het komt denk ik doordat je weet/verwacht dat het pijn doet dat je het daarom ook voelt.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-3-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 24 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik zou ook op de eenvoudige manier (RC's) beginnen, en niet meteen aan WILD beginnen. Als je al angstig gaat slapen draagt dat natuurlijk niet bij aan mooie dromen ^^

Ik voel geen pijn in mijn droom. Als iemand me in mijn droom bijvoorbeeld aanraakt, voel ik dat wel op een bepaalde manier, maar heel gedempt. Heb ook wel eens gedroomd dat ik bijvoorbeeld viel of een been brak, en dan voelde ik ook wel heel in de verte iets, maar "pijn" zou ik het niet willen noemen.

Dromen gebeuren niet écht he, wees je daar goed van bewust. Als je volledig lucide bent en je zegt "ik maak een vrije val en zal geen pijn voelen", dan voel je die pijn ook niet. Dat is juist het mooie van lucide. Jij bent de baas over je dromen wink

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 1-7-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Di 27 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ja precies, begin met RC's, niet met WILD. Ik heb nog nooit pijn gevoeld in een lucide droom, ook niet na springen of vallen... Ooit ontwaakte ik uit een ND en toen voelde ik wel pijn eek2 Maar da's een ander verhaal, ik bedenk me nu dat ik het best ingebeeld kan hebben.

back to top
celestin
Nieuw lid
Nieuw lid
17
Laatst gezien: 21-6-2012
LDs: hoop nog veel

BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2012  Reageer met quote

Kyata schreef:
Maar je kan in ieder geval geen ernstige pijn voelen. smile

Dan heb je de videos van GizEdwards op youtube nog niet gezien
Ik heb trouwens ook al eens een keer super erge pijn in een droom gevoeld sadblauw.

back to top
martin12
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2012
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Ma 30 Apr, 2012  Reageer met quote

ik ben een keer neergestoken,doodgevallen,neergeschoten,geknepen door een oude vrouw met hele scherpe nagels en er is een keer een pijl in mijn rug geschoten en dat deed allemaal pijn

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Researchers
Laatst gezien: 30-9-2014
LDs: 420

BerichtGeplaatst: Ma 30 Apr, 2012  Reageer met quote

Ik merk bij mijn ervaringen dat ik pijn voel als ik nadenk hierover. Als ik gewoon door een raam wil springen, dan ga ik er dwars doorheen. Als ik voorzichtjes ben en erover nadenk, dan loop ik met mijn hoofd er ferm tegenaan. Hoe meer lucide ik ben, hoe meer ik onthoud over wetenschap, zwaartekracht, zintuigen etc - en dus hoe moeilijker het is om al deze bewezen feiten te vergeten. Als je nadenkt over ''in realiteit kan ik niet vliegen maar ik ga het nu toch proberen", zal het ook veel moeilijker gaan dan wanneer je denkt "En nu ga ik lekker vliegen!". Met pijn is het precies zo. Hoe meer je vergeet over de wetten die hier van toepassing zijn, hoe beter het lukt de wetten te doorbreken in een droom.

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
27
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Do 03 Mei, 2012  Reageer met quote

Dryalantha schreef:
Ik merk bij mijn ervaringen dat ik pijn voel als ik nadenk hierover. Als ik gewoon door een raam wil springen, dan ga ik er dwars doorheen. Als ik voorzichtjes ben en erover nadenk, dan loop ik met mijn hoofd er ferm tegenaan. Hoe meer lucide ik ben, hoe meer ik onthoud over wetenschap, zwaartekracht, zintuigen etc - en dus hoe moeilijker het is om al deze bewezen feiten te vergeten. Als je nadenkt over ''in realiteit kan ik niet vliegen maar ik ga het nu toch proberen", zal het ook veel moeilijker gaan dan wanneer je denkt "En nu ga ik lekker vliegen!". Met pijn is het precies zo. Hoe meer je vergeet over de wetten die hier van toepassing zijn, hoe beter het lukt de wetten te doorbreken in een droom.

Het hier super veel last van. Niks lukt in mijn droom! Alleen maar omdat ik natuurlijk gewoon al denk owja ik ga watersturen/door een raam springen lukt niet. NOOIT!! help!
Best wel frustie maar misschien moet ik mijn "denkwijze" maar eens zien te veranderen enof aanpassen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.