EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Lucide dromen maar dit niet willen.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
gregorie11
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 26-3-2012
LDs:

Lucide dromen maar dit niet willen.
BerichtGeplaatst: Ma 26 Mrt, 2012  Reageer met quote

Beste mensen,

Sedert enkele maanden kamp ik met het probleem dat ik soms lucide dromen heb maar dit echter helemaal niet wil... Eenmaal ik door heb ik dat ik effectief in een droom zit schiet ik meestal "in paniek" en wil er alles aan doen om terug wakker te worden. Dit lukt meestal dan ook niet en blijf altijd nog even doordromen. Ik probeer er alles aandoen om mezelf terug wakker te maken, me laten vallen enz... Soms geraak ik lijk echt niet wakker en vindt dit extreem beangstigend. Het gebeurt ook soms als ik me in een lucide droom bevindt er alles aan doe om terug wakker te worden. En dan wordt ik "wakker" maar uiteindelijk ben ik nog altijd aan het dromen(een droom in een droom, maar dan niet meer lucide) Uiteindelijk kom ik altijd wel wakker, maar volledig in zweet. Ik heb er al aan gedacht om een dokter raad te plegen want begin soms bang te worden om effectief te gaan slapen? Heeft hier iemand al vaker van gehoord of ervaring mee gehad? Alle hulp is welkom!

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
17
Laatst gezien: 14-4-2013
LDs: Veel :)

BerichtGeplaatst: Di 27 Mrt, 2012  Reageer met quote

Je moet echt zeker niet bang zijn voor LD's. Je zal altijd wakker worden.
Het is eigenlijk gewoon hetzelfde als een andere droom, behalve het
feit dat je ervan bewust bent dat je droomt. Heb gewoon plezier c:
En wat je hebt met dat wakker worden maar dat het toch een droom is,
is een FA.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Ik ben jaloers dat je zo makkelijk lucide dromen krijgt!
Inderdaad het zijn gewoon dromen, je wordt altijd wakker.
Maak er gebruik van zou ik zeggen. In lucide dromen heb je de macht, dus je zou alles kunnen doen wat je zou willen. Misschien als je plezier hebt in je dromen zul je makkelijker wakker worden. Veel mensen worden snel wakker van het enthousiasme. Misschien kun je dat ook opwekken. Dingen doen waar je enthousiast of superblij van wordt!

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 18-1-2014
LDs: 208

Je moet ook niet te veel doen, als je gillend rondjes gaat rennen (bijvoorbeeld) dan versterk je de droom alleen maar. Je kan het best rustig stil blijven staan en je ogen dicht doen, dan word je veel sneller wakker.
En verder, wat Kyata zegt, probeer te genieten van je dromen, jij hebt de macht.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Ik denk niet dat het makkelijk valt te voorkomen om lucide dromen te hebben wanneer je hier nu eenmaal aanleg voor hebt. Als je verder kijkt voor een oplossing voorbij dit, lijkt eigenlijk alleen paniek/angst in de droom het probleem.
Heb je hier overdag soms ook last van? Er zijn heel veel technieken om overdag rustig te worden, zoals tot honderd tellen, gaan mediteren, een deken om je heen slaan, iemand opzoeken bij wie je je wel veilig voelt.. Het enige dat in mij opkomt is om dit ook te gaan proberen in de dromen zelf -als je kalmeringsmanieren al hebt moeten toepassen in het dagelijkse leven, ben je er al bekender mee en zal het makkelijker zijn ook in de droom te gebruiken. In een kalme staat verkrijg je sneller de controle over de droom en kan je ook jezelf dus beter wakker maken. ^^

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Oja, heel veel bewegen! Dat helpt om minder bang te zijn!

back to top
robbin123
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 26-3-2012
LDs:

Lucide dromen zijn niet eng. Je kan alles vliegen,je eigen stad bouwen. heb juist plezier. als je egt wil wakker worden moet je juist heel enthousiast worden.

back to top
Reginuts
Dream Adventurer
LD4all lid
19
Laatst gezien: 1-3-2013
LDs: Herinner er 3

Ik wou dat ik zo makkelijk Lucide Dromen kreeg!
Niks engs aan, maak er wat leuks van en als je echt per se wakker wilt worden: probeer te slapen in je LD en dan word je wakker in het echt, dat helpt wel denk ik wink5

back to top
Joliendk
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 16-7-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jul, 2012  Reageer met quote

Gregorie11, ik weet precies hoe je je voelt.
Lucide dromen beangstigen mij enorm en zijn echt totaal niet welkom. Ik zou ze graag weggeven aan iedereen die ze zo graag wil wink5. Ik heb zojuist een lucide droom gehad en het duurde heel lang voordat ik wakker werd. Ik heb wel 10x mijn slaapkamer gezien, terwijl ik wist dat ik nog niet wakker was...
Veel mensen zeggen ook tegen mij dat ik het leuk moet proberen te maken. Ik was dat deze keer vergeten en werd paniekerig, maar toen ik het probeerde was het wel iets minder eng. Lang geleden heb ik ook op internet de tip gevonden om te ontspannen, je ogen stijf dicht te doen (en houden) en dan wordt je sneller wakker.
Ik ben blij dat er iemand is die lucide dromen ook niet zo leuk vind, maar vind het wel vervelend voor je, omdat ik weet hoe het is smile.
Sterkte! En succes met lucide dromen leuk maken wink5

back to top
wes01
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 9-8-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 09 Aug, 2012  Reageer met quote

Super bizar dit. Nooit geweten dat er zoveel mensen hier kennis van hadden laat staan dat er een heel forum voor is...

Vroeger als kind zijnde had ik heel vaak last van lucide dromen, ik beleefde de droom en ging me gang, maar ik was er eigenlijk niet zo zeer bewust van dat ik de droom ook naar bijv. iets leuks kon manipuleren. Nu ik dit allemaal zo lees herinner ik me het allemaal weer van vroeger. Ik weet nog dat ik me hier erg alleen in voelde, alsof niemand me begreep. Ik had er serieus last van en zat dan ook onder de nagel afdrukken omdat ik continue keek of ik niet droomde, (pijn voel je niet in je droom). Het was bij mij op een gegeven moment zelfs zo erg dat ik plots een glas met drinken zo op de vloerbedekking liet vallen, zo afwezig was ik. Ik had ook vaak dat ik dacht wakker te zijn geworden, terwijl ik nog droomde en dat besefte ik ook. ik deed dan ook alles om wakker te worden, ik ging bijv. bidden of in me bed liggen in de hoop dat ik echt wakker zou worden, dit werkte niet. Nu de laatste jaren heb ik af en toe een lucide droom waarin ik de droom leuk maak, helaas gaat me concentratie dan vaak weg en wordt ik wakker. Dat was eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik op zoek ging naar lucide dromen, nooit met de gedachte dat de dromen uit mijn vroegere jaren ook vaak lucide waren.

Voor de mensen die een oplossing zoeken: ik was het als kind op een gegeven moment zo zat dat ik bijv. er tegen in ging. Ipv bijv in een droom voor dood te spelen in een oorlog zodat ik zou blijven leven, ging ik het gevecht aan. De ultieme oplossing voor mij om wakker te worden was om ook bijv te springen, bijv. van een gebouw of in de sloot. Ik heb ook gelezen dat wanneer men daalt in een droom (dus bijv vallen) de slaap lichter wordt en dat bij stijgen de droom juist dieper wordt. Wellicht hebben jullie hier iets aan.

Het krijgen van lucide dromen bij mij gebeurt meestal doordat ik niet zo moe ben. Bijv. als ik heel lang uitslaap. Wanneer het in je omgeving bijv druk is met geluiden, krijg ik vaak ook lucide dromen...

Hoop dat jullie hier ook wat aan hebben, vindt dit forum zeer interessant.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
53
Laatst gezien: 29-9-2014
LDs: 203

Gregorie,

Heel vervelend voor je. Lucide dromen heb je in je remslaap. Rapid eye movement, je ogen bewegen heel snel van links naar rechts, constant. Je heb een beperkte controle met lucide dromen. Probeer eens als je angstig bent en je snel wakker wil worden constant naar 1 punt in je droom te kijken. Waar je naar kijkt zal eerst scherp blijven maar alles er omheen zal steeds meer gaan vervagen.
Goeie kans dat je dan met hele grote snelheid wakker zal schieten.
Dat effect heb ik heel vaak als ik uit een lucide droom wakker wordt.
Alleen ik vind het altijd heel jammer omdat ik lucide dromen zo leuk
vind.

Laatst aangepast door Zoef op Za 11 Aug, 2012, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
steefz
LD4all lid
LD4all lid
17
Laatst gezien: 2-3-2013
LDs: 13

Ik heb ergens gelezen dat als je 10 seconden lang ergens naar kijkt of jezelf concentreerd, wordt je wakker.

[Edit] Wat heel goed werkt is ogen dicht doen en proberen de spieren in je handpalmen en voeten aan te spannen

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.