EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

een paar vraagjes door een amateur

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Trash
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs: oneindig

een paar vraagjes door een amateur
BerichtGeplaatst: Ma 02 Apr, 2012  Reageer met quote

Hallo Allemaal,

mijn naam is Sander en ik ben net nieuw op deze site.
Allereerst wil ik zeggen dat LD mij heel erg aanspreekt en ik er met volle moed aan ben begonnen.
ik houd een DD bij en heb allemaal handige tips die ik op de site vond op geschreven wink5.
Nou heb ik alleen nog wel een paar vraagjes,

kan je werkelijk heel je droom controleren of alleen gedeeltelijk?
en hoelang duurt het voordat je via de WILD techniek ook daadwerkelijk in je droom bevindt?

Laatst aangepast door Trash op Ma 02 Apr, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Over de eerste vraag mag ik niets zeggen, drugs is ten strengste verboden op dit forum.

back to top
Trash
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs: oneindig

mijn excuses

vergeef me daar was ik mij niet van bewust.
maar de andere vragen kunnen wel beantwoord worden neem ik aan?
en is het wel mogenlijk om mij meer informatie over die vraag te geven door middel van een bericht?

back to top
celestin
Nieuw lid
Nieuw lid
17
Laatst gezien: 21-6-2012
LDs: hoop nog veel

Re: een paar vraagjes door een amateur

Trash schreef:
kan je werkelijk heel je droom controleren of alleen gedeeltelijk?

Nou dat ligt eraan... dit heb ik op het internet gevonden om het duidelijk uit te leggen:
Quote:

De lagen van een lucide droom
Een lucide droom kent lagen. De lagen van de lucide droom geven aan op welk niveau het bewustzijn zich bevind, dus hoeveel je je echt bewust bent dat je aan het dromen bent.

De pre-lucide droom
Deze fase wordt veel ervaren door mensen die veel bezig zijn met lucide dromen, maar er nog nooit een hebben gehad. De dromer denkt zich bewust te zijn van zijn droom, maar is dit in werkelijk niet. De droom lijkt op een lucide droom, maar het belangrijkste – het volle bewustzijn – is er nog niet.

Lage luciditeit
Dit is een vorm van luciditeit waarbij het bewustzijnsniveau nog laag ligt. De dromer weet wel dat hij droomt, maar kan niet of nauwelijks de controle over de droom overnemen. Na een tijdje wordt het bewustzijn van het dromen ook weer verloren; de dromer laat zich meeslepen door de droom.

Gemiddelde luciditeit
In deze fase realiseert de dromen zich ineens dat hij droomt, en weet dit ook zeker. Het bewustzijnsniveau is hoog, en de dromer zal zich niet meer laten meeslepen door de droom. Toch is er nog geen absolute controle in deze fase. Dit komt meestal doordat de dromer nog niet weet wat er mogelijk is, of door onzekerheid.

Hoge luciditeit
Bij hoge luciditeit in een droom, is er zo’n hoog bewustzijnsniveau dat de dromer ook daadwerkelijk kan doen wat hij wil. Alles wat hij kan verzinnen is mogelijk in de droom. Kleuren lijken mooier en de dromer voelt zich erg goed. Het vergt oefening om in deze fase van luciditeit te kunnen komen.

Absolute luciditeit
Hierbij is het bewustzijnsniveau hetzelfde als bij de vorige fase, het verschil is alleen dat de dromer meteen hoog lucide de droom in komt. Dit is mogelijk door middel van oefening. Het is de ultieme vorm van controle over de droomwereld. Niet iedereen weet dit niveau te bereiken.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 27-3-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

In de gids staat ook veel handige informatie, links bovenin ''welkom op LD4all''.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.