EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Waren dit dan tekenen van OBE?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Johny91
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 18-4-2012
LDs: 1

Waren dit dan tekenen van OBE?
BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2012  Reageer met quote

Ha allemaal,
Ik ben actief bezig met het leren lucide dromen en het krijgen van een OBE, en gisteren avond had ik iets aparts.

Ik ging stil liggen, bleef tegen mezelf zeggen ik ga lucide dromen enzo, ik voelde me behoorlijk moe worden en dacht eigenlijk, dit gaat weer niet werken val zo in slaap en morgen wordt ik wakker zonder resultaat. Maar goed toen opeens begon m`n hele lichaam te tintelen (ik kreeg het ook warm), nu weet ik dat dit wel een teken kan zijn van OBE. Ik had alleen nog iets heel vaags, namelijk dat mijn ogen echt als een gek op en neer schoten, ik kon ze heel moeilijk controleren. Ook had ik het gevoel alsof mijn linkerarm nergens op lag. Op een gegeven moment werdt de tinteling enzo zo heftig dat ik min of meer uit mijn concentratie kwam (door de opwinding van het gebeuren denk ik) en toen was het hele gevoel eigenlijk geheel weg. Ik heb verder totaal geen last gehad van Slaap verlamming o.i.d, maar ik heb me ook niet bewogen tijdens het gebeuren, maar voelde wel dat het nog kon:)

Nu vroeg ik me af, zijn dit tekenen van OBE, of houd ik mezelf gewoon voor de gek? Ik wil het heel graag namelijk, en zou me goed kunnen voorstellen dat ik mezelf gewoon voor de gek gaat houden. Maar dat gevoel van tinteling was wel echt heel reëel.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Een OBE was het zeker niet. Als je een OBE zou hebben zou je het wel merken: je zou zien dat je boven je (droom)lichaam zweeft of dat je werkelijk los komt uit je (droom)lichaam.

Het gevoel van tinteling kan worden veroorzaakt door relaxatie, mindere bloeddoorstroming, ... Het niet meer kunnen controleren van je ogen is dan weer een duidelijk teken van REM.

Wat je meemaakte was volgens mij gewoon het begin van de slaapcyclus wat je normaal niet bewust mee maakt, omdat je WILD probeerde.

back to top
Johny91
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 18-4-2012
LDs: 1

Oke, jammer dat het nog niet echt in de buurt kwam van een OBE, maar alsnog was het een interessant gebeuren:)

Bedankt voor je reactie iig, ik ga gewoon verder oefenen:)

back to top
Trippert
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2012  Reageer met quote

Haha leuk, alles wat bij jou van toepassing kwam herken ik bij mezelf ook! Ben dus niet de enige ha

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
27
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Wo 25 Apr, 2012  Reageer met quote

Lijkt mij meer op een het begin van een WILD.

back to top
19
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 25 Apr, 2012  Reageer met quote

Hmmm.. ik denk dat het misschien wel het begin kan zijn van een OBE..
Dat je geest zeg maar bezig is om los te komen van je lichaam. Vandaar die tintelingen. Dit kan in het begin erg moeilijk zijn en je hoeft niet bij een OBE al meteen boven je lichaam te zweven.
Het gevoel dat je had dat je arm nergens op lag, kan misschien betekenen dat je arm al wat verder was dan de rest van je lichaam.

Maar ik ga geen conclusies trekken, dit kan je zelf het beste aanvoelen.
Maar kijk wel een beetje uit met OBE's je kan soms vervelende ervaringen krijgen. Niet dat ik je bang wil maken maar je moet wel een beetje voorzichtig zijn daarmee.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.