EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Slaapverlamming

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Chiraiki
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 11-4-2012
LDs:

Slaapverlamming
BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

Heey,

Ik had een vraagje. Ik lees sinds kort over dat hele slaapverlamming gebeuren en die zogenaamde Old Hag. Ik ben erg bang dat dat mij ooit overkomt. Het is misschien nep, maar hoe komt het dan dat bijna iedereen wel iets kwaardaardigs ziet? Ik ben van plan om met een vriendin dromen op te schrijven en nu hoop ik niet dat ik last krijg van slaapverlamming. Kan iemand mij vertellen of dat hierdoor kan gebeuren?

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 12-2-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Do 12 Apr, 2012  Reageer met quote

Als je alleen dromen opschrijft gebeurt dat normaal niet wink5 Iedereen heeft namelijk elke nacht een slaapverlamming, anders zou je je dromen werkelijk uitvoeren (moet je voorstellen wat er gebeurt als je droomt dat je uit het raam springt).
Als je technieken zoals WILD gaat toepassen is er een kans dat je je slaapverlamming merkt, maar anders slaap je al.
Zelf wil ik wel zeggen dat je niet persé iets slechts hoeft te zien, je ziet flarden van dromen voor je. Als ik per ongeluk mijn slaapverlamming meemaak zie ik meestal een mooi groen bos waar ik vervolgens instap om een LD te krijgen smile
Veel succes en plezier.

back to top
Rickolo
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 30-5-2014
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Ma 10 Mrt, 2014  Reageer met quote

maar nu ik die dingen heb gelezen denk ik er automatisch aan.
dan gebeurt het vaak ook.
iemand een oplossing? help!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2014  Reageer met quote

Demonen, (koekie)monsters, heksen, enz in je dromen altijd vriendelijk benaderen. Niet voor vluchten maar geef ze een knuffel als je lucide bent. Dan veranderen ze in een vriendelijke gedaante. Van een valse pittbull naar een lief schoothondje.

back to top
Jelle_vdm
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 20-8-2014
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2014  Reageer met quote

Ik heb weinig ervaring met LD's, maar slaapverlammingen heb ik regelmatig. Tijdens een slaapverlamming weet je dat je in je bed ligt maar hoor(en soms zie) je allemaal vreemde dingen. Het punt is dat je moet accepteren dat je in deze situatie beland bent, als ik enge geluiden hoor tijdens een slaapverlamming doe ik daar lacherig over omdat ik weet dat het niet echt is en dat het zo weer voorbij is. Wat je ook hoort en ziet, er gebeurt je niks. Accepteer gewoon het feit dat je in je bed ligt.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Wo 12 Mrt, 2014  Reageer met quote

Goed advies Jelle. Angsten worden versterkt in je dromen. Dus probeer relaxed te blijven en niet in paniek te raken. Je wordt toch altijd weer wakker.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 16-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Za 05 Jul, 2014  Reageer met quote

Voor slaapverlamming hoef je niet bang te zijn. Het lijkt eng maar de dingen die je ziet zijn niet echt. Je moet gewoon aan leuke dingen denken en dan worden de hallucinaties ook leuk of ze gaan weg. Dat je je niet kan bewegen hoef je ook niet bang voor te zijn want je wordt altijd weer wakker. Ik heb ergens gelezen dat slaapverlamming maar 3 minuutjes kan duren.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.