|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
16 |
LDs: ik hoop VEEL
|
| Gelijk na slaap opschrijven. |
Geplaatst: Ma 12 Sep, 2011 |
|
|
Ik hou dus sinds een paar dagen een droomdagboek bij, nu soms onthoud ik dromen en soms niet. Daar zit ik nu nog aan het trainen. Maar wat nu het probleem is, is dat als ik wakker word, ik gewoon nog ff blijf liggen etc. ik heb NOOIT gelijk in de gaten dat ik wakker ben. Terwijl ik gelijk nadat ik wakker ben, dat wilt gaan proberen te herrinneren en opschrijven. Weet iemand hier een solutie voor?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
23 |
LDs: Lost count
| | |
|
|
Geplaatst: Di 13 Sep, 2011 |
|
|
Niet uitslapen
Een wekker zetten ofzo?
Of heb je dit ook erg vroeg in de ochtend?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Autosuggestie. Voor je in slaap valt tegenover jezelf herhalen: om half acht 's ochtends ontwaak ik snel/word ik snel wakker (oid).
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21
|
LDs: Quite some.
|
|
|
|
Wekker zetten en niet klagen. (8
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
27 |
LDs: 3 gehad=WooOw
|
|
Geplaatst: Wo 14 Sep, 2011 |
|
|
je kunt mss. gewoon uit uw bed komen!!
heb je een ochtend ritueel? Je zou het er gewoon in kunnen voegen.
En blijven volhouden.oefening baart kunst.
ik heb het ook een tijdje verwaarloost en na een paar dagen de routine te volgen kwam de reflex ook terug om te gaan schrijven en zoals fawn zegt ; voor je gaat slapen, denken aan je DJ.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
18 |
LDs: al aardig wat
| | |
|
|
Geplaatst: Do 15 Sep, 2011 |
|
|
zoals velcrew zegt, denk ik, gewoon je bed uit gaan en niet nog even blijven liggen als je weet dat dit niet werkt. maar wat bedoel je precies met dat je nooit doorhebt dat je wakker bent? dit merk je toch wel, of niet
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
|
LDs: 40+
|
|
Geplaatst: Vr 21 Okt, 2011 |
|
|
Haha ik blijf ook altijd gewoon nog ff liggen hoor
Wat ik altijd doe: ik heb altijd een leeg papiertje en een pen naast mijn bed liggen. Als ik wakker word pak ik dat blaadje en de pen en probeer zoveel mogenlijk van mijn droom te herinneren. In steekwoorden schrijf ik mijn droom op en dan ga ik uit mijn bed. Meestal laat ik de droom dan liggen en schrijf hem na school uigebreid op en in het weekend gewoon een keer op de dag als ik er zin in heb
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Do 19 Apr, 2012 |
|
|
ik hou nu ook een droomdagboek bij en zo onthoude ik de laatste drie dagen mijn droom,maar gisteren niet.Pas naar de avond toe begon ik kleine fragmenten te herinneren.
Nu twijfel ik of het echt een droom is of gewoon mijn fantasie,want over dat onderwerp had ik het de dag ervoor nog gehad.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Do 19 Apr, 2012 |
|
|
Ga er maar vanuit dat het een droom is. 't Is trouwens heel gebruikelijk dat er af en toe een ochtend tussen zit waarin je je niets herinnerd.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2477 Lid sinds: 30-12-2007 Laatst gezien: 30-5-2013
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Vr 20 Apr, 2012 |
|
|
Je hoeft niet perse na het wakker worden je dromen te noteren... ik schrijf vaak krabbels op snachts, om dan pas wanneer ik volledig uitgeslapen ben de dromen uitgebreid te noteren. Soms heb ik daar geen zin in en schrijf ik ze pas voor het slapen gaan op (de dag nadien bedoel ik). Op die manier train in mijn geheugen om dromen nóg langer te herinneren. Misschien kan je het op die manier ook eens proberen?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |