Vreemde ervaring
 |
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: 4
| | |
|
| Vreemde ervaring |
Geplaatst: Wo 02 Mei, 2012 |
|
|
Hallo allemaal.
ik had vanmiddag de volgende situatie...
Ik was op de forums van alles-en-nog-wat aan het lezen en voelde me ineens moe worden met een lichte waas.. Ik besloot om een RC te doen en ik droomde niet....
Ik ging hierna even naar bed om een LD proberen op te wekken.
Tijdens dat ik op bed lag concentreerde ik me erg op dromen en visualiseerde mezelf in de droom en dat ik wist dat ik droom toen plotseling mijn trillende telefoon in mijn broekzak 1 keer af ging. Ik kreeg hierdoor een warm gevoel en kon mij niet bewegen. Het was een rare ervaring terwijl ik nog geen 10 minuten in bed had gelegen. Ik sliep nog niet! Ik moet zeggen dat het wel een aangenaam gevoel was en probeerde het vast te houden, alleen het trok langzaam weer weg.
Ook heb ik nog nooit een LD gehad maar als iemand mij dit kan uitleggen of tips kan geven zou fijn zijn!
EDIT: Ook heb ik als ik me hierop concentreer dan lijkt het alsof ik vage lichten zie terwijl ik mijn ogen dicht heb, de lichten bewegen en mijn ogen beginnen moe te voelen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: 414
|
|
|
|
Niet kunnen bewegen wijst op slaapverlamming. Dingen zien/ervaren die er niet zijn, wijst op hypnagogia, dat is een verschijnsel dat vaak gebeurd vlak voor het in slaap vallen of vlak na het wakker worden.
Als je enkele tips wilt voor lucide dromen, dan kan je de gids eens lezen, die vind je hierboven in de linkerhoek.
En welkom trouwens!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
| | |
|
|
|
|
Dankje voor je reactie!
Is wel raar dan dat de SP getriggerd werd door mijn telefoon in mijn broekzak haha. Komt omdat ik al bijna sliep denk ik en zo ineens onverwachts iets voelde.
Nouja.
Ik heb de hele gids al gelezen maar SP en hypnagogia hebben toch te maken met WILD of niet? Ik ben zelf nog niet eens (bewust) met WILD bezig geweest tot nu toe alleen nog WBTB's en MILD's.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: Een paar
|
|
Geplaatst: Za 23 Jun, 2012 |
|
|
| Amyrlin schreef: |
|
Ik heb de hele gids al gelezen maar SP en hypnagogia hebben toch te maken met WILD of niet? Ik ben zelf nog niet eens (bewust) met WILD bezig geweest tot nu toe alleen nog WBTB's en MILD's. |
SP is iets natuurlijks dat altijd voorkomt als je slaapt. Je lichaam wordt verlamd zodat je je dromen niet kunt gaan uitvoeren (met alle gevolgen van dien). Het is dus geen kenmerk van WILD, maar van slaap in het algemeen. Hypnagogia is ook iets wat je altijd hebt, het zijn een soort droomachtige gedachten die je hebt voor het slapengaan en na het ontwaken. Je moet je er echt op concentreren om ze op te merken en om ze te onthouden, anders vergeet je ze meteen weer. Zie ook het Hypnagogiatopic voor voorbeelden
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
| | |
|
|
|
|
Ja dat snap ik, maar is het niet zo dat deze wanneer je deze verschijnselen meemaakt dat het bewust gebeurd? Dan is er toch degelijk sprake van een WILD terwijl dit niet mijn intensie was toen. Maargoed, het was waarschijnlijk gewoon een toevalstreffer en verder is daarna niks meer gekomen.
Ik heb nu zomervakantie dus heb weer volop tijd om mezelf met LD's bezig te houden en ga dit ook doen... Om te beginnen een DD bij te gaan houden etc. Ik werk alleen 's avonds dus uitgebreid de kans dacht ik zo
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: Een paar
|
|
|
|
Je kan SP meemaken zonder dat daar een lucide droom uit voortvloeit, maar meestal maak je SP inderdaad pas bewust mee als je WILD probeert. Maarja
Vakantie is inderdaad perfecte tijd voor lucide droomwerk, succes ermee Als ik vakantie heb, ga ik ook maar weer eens mijn droomdagboek bijhouden
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |
Tijden zijn in GMT + 2 uur