|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
| Bang , maar toch wel nieuwschierig |
Geplaatst: Do 03 Mei, 2012 |
|
|
ik ben bang .. dat een van die plaatjes gaat gebeuren...
maar toch lees ik hier hele leuke verhalen op het forum .
Mmmhh hebben jullie dit ooit meegemaakt?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 2
|
|
|
|
9gag is geen goede bron van informatie. Je zoekt beter op sites als deze (LD4All, ...) voor goede informatie die ook klopt. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat mensen sensationele dingen op sites als 9gag posten zonder enige correcte achtergrondinformatie. Zo maken ze alleen maar mensen bang in plaats van ze te aan te moedigen en te laten kennis maken met Lucide Dromen.
Om op je vraag te antwoorden:
Het klopt dat je hallucinaties hebt tijdens het in slaap vallen en als je je in slaapstand bevindt. Deze heten HH (hypnagogische hallucinaties).
Hier bestaan twee soorten van:
De eerste soort zijn de hallucinaties terwijl je in slaap valt. Deze hallucinaties krijgt iedereen als ze er op letten. Dit wil niet zeggen dat je meteen heel enge dingen gaat zien, vaak zijn dit een soort droomachtige taferelen die je bij het in slaap vallen vlug ziet voorbij flitsen. Als je er niet actief op let vergeet je deze meteen weer.
Het kan ook zijn dat je wakker wordt en je je niet kan bewegen. Dit heet SP. Ook dit is een natuurlijk proces in de hersenen dat ervoor zorgt dat we de acties die we dromen niet in het echte leven gaan uitvoeren. Ook hierbij kan je hallucinaties krijgen. Deze worden verzameld onder de naam 'Old Hag' of andere bijnamen. De meeste mensen vinden deze hallucinaties vaak eng, maar dit veroorzaken ze eigenlijk zelf. Velen weten niet wat hen overkomt. Ze worden wakker, en kunnen zich niet bewegen en schieten in paniek. Aangezien die mensen zich nog in een droomstaat bevinden krijgen ze droomachtige beelden te zien maar, doordat ze zo bang zijn, veranderen deze eerder in nachtmerrigeachtige beelden en zien ze dan ook allerlei enge beelden en mensen.
Het beste wat je dus kan doen is rustig blijven en bedenken dat het allemaal een natuurlijk proces is. Als je enge dingen ziet, denk eraan dat je helemaal niet bang hoeft te zijn, dat alles natuurlijk is. Je kan zelfs proberen deze enge hallucinaties (die zich toch in je eigen hoofd afspelen) proberen te veranderen.
Edit: Even m'n eerste paragraaf wat minder ambugu gemaakt, dank om dat uit te pointen, Ambs <3
Laatst aangepast door Silox` op Za 23 Jun, 2012, in toaal 2 keer bewerkt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Mhh okay , bedankt voor de informatie!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs: 31
|
|
|
|
Als ik jou was zou ik wat nuttige informatie gaan zoeken ipv zulke onzin!
Volgens mij weet je zelf ook wel dat 9GAG vaak kwats is.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 11 Jul, 2012 |
|
|
Nog nooit een LD gehad en je wordt bedankt deze plaatjes motiveren me echt
Ik snap opzich wel dat de hallicunaties nep zullen zijn maar toch, je hersenen kunnen gekke spelletjes met je spelen...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
12 |
LDs: 12
|
|
Geplaatst: Wo 11 Jul, 2012 |
|
|
Dat gebeurt echt niet. Ik heb zoiets nog nooit gezien en ik heb een lucide droom gehad en het leek een beetje op een dag in het echte leven. Alleen zagen bepaalde objecte er heel raar uit.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
15 |
LDs: geen
| | |
|
|
Geplaatst: Ma 20 Aug, 2012 |
|
|
Ik ben niet banggemaakt door zulke plaatjes als bovenstaande.. maar..
Ik ben gisteren begonnen met het opzoeken over lucide dromen. Ik vond het heel boeiend en interessant en ik besloot er ook aan te beginnen. Ik ben hier heel rustig in en weet dat ik niet meteen een lucide droom moet verwachten. Dus ik besloot gisteren te beginnen oefenen met het herinneren van de dromen. Maar voor ik in slaap viel werd ik bang en angstig. Het is nogal raar te beschrijven. Ik stelde me veel vragen en heb verschillende ben verschillende keren opgestaan. Steeds moest ik terugdenken aan een stuk tekst over slaapverlamming waarbij sommige mensen enge gedaantes zien...
Gelukkig was ik redelijk moe en uitgeput, ik heb een paar keer in mijn gedachten gezegd dat ik mijn droom zou onthouden, maar ik dacht aan zoveel andere dingen. Uiteindelijk viel ik in slaap en was het toch een succes. In de nacht werd ik na 2 uur wakker en kon mijn toen droom herinneren. In de morgen werd ik nogal ruig wakker, maar kon ik mijn droom perfect herinneren. Ik had toen geen droomdagboek klaargelegd omdat ik eigenlijk totaal niet verwachtte dat ik mijn droom zou onthouden... en toch! Mijn droom in de nacht ben ik nu wel vergeten, maar de tweede droom zie ik nog perfect voor me.
Toen ik gisteren las of lucide dromen las ik ineens dat schrikkend wakker worden van iets een teken kan zijn tot luciditeit. Dit heb ik zonder oefenen wel heel vaak. Zeker een of twee keer om de 2 weken..
Ben ik goed bezig en hoelang duurt het voor je lucide kan worden? 2 weken, 1 maand, een jaar???
Heeft iemand tips tegen die angst die ik gisteren had?
Alvast bedankt!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2242 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 13-5-2013
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 29 Aug, 2012 |
|
|
De hallucinaties die je kunt zien zijn ook gerelateerd aan je verachtingspatroon. Veel mensen ervaren het als eng omdat ze niet weten wat er gebeurt. En eerlijk is eerlijk, elk vreemd geluid/beeld in je slaapkamer is eng als je je niet kunt bewegen en je weet niet van het bestaan van slaapverlamming. Maar als je wel weet van dit bestaan dan kun je ook prettige dingen zien, gewoon omdat je verwacht normale droomdingen te zien/horen.
Vind je het bewust meemaken van slaapverlamming toch een eng idee, probeer dan eens een lucide droom te krijgen op een andere manier. WILD lukt mij niet (heb ik ook niet zo vaak geprobeerd) maar ik kan best lucide worden!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
15 |
LDs: een stuk of 7
|
|
|
|
Zou die techniek bij die plaatjes waarbij je helemaal stil moet liggen werken? Het lijkt me wel realistisch...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2242 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 13-5-2013
LDs:
|
|
|
|
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
15 |
LDs: een stuk of 7
|
|
|
|
ah...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Vr 31 Aug, 2012 |
|
|
| Toversnoepje schreef: |
Als ik jou was zou ik wat nuttige informatie gaan zoeken ipv zulke onzin!
Volgens mij weet je zelf ook wel dat 9GAG vaak kwats is. |
Ik heb geen idee wat kwats is, maar geef je wel gelijk.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |