EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 5Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur  Bericht 
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2012
LDs: 2

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic III
BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei, 2012  Reageer met quote

<mod> Dit is deel 3 van het topic.</mod>
Klik hier voor deel 1
Klik hier voor deel 2

Ik heb vannacht mijn eerste LD gehad. Tenminste, dat denk ik! Ik droomde dat ik met mijn moeder in de kamer van mijn zusje was. We waren bezig met schoenen. Opeens veranderde de schoenen van mijn moeder, en ik vond het zo vreemd. Ik vroeg me af of dit wel echt was, en of ik niet droomde. Ik liep naar de gang, en daar deed ik een RC. Ik kneep mijn neus dicht, maar toch bleef ik ademen. Vanaf toen wist ik dat ik droomde. Ik liep door naar de woonkamer maar het vervaagde een beetje. Ik wreef dus in mijn handen, maar toen stopte mijn LD en ging ik dus terug naar een ND.

Was dit een LD?

Laatst aangepast door Judylicious op Vr 25 Mei, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
18
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs: 22

Ik weet het niet zeker, maar het zou best wel eens kunnen!
Alleen het rare is dat toen jij in die LD of ND in je handen wreef dat je wakker werd.
Ik heb zelf nog geen één LD gehad, maar dit zou er best wel één kunnen zijn...

back to top
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid

arthieb123 schreef:
Ik weet het niet zeker, maar het zou best wel eens kunnen!
Alleen het rare is dat toen jij in die LD of ND in je handen wreef dat je wakker werd.
Ik heb zelf nog geen één LD gehad, maar dit zou er best wel één kunnen zijn...

Ik werd nadat ik in mijn handen wreef niet wakker, maar het hielp niet heel goed om de LD door te laten gaan. Ik kreeg dus weer een normale droom.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

Leek het beetje alsof je kon nadenken en soort van wakker-gevoel-in-de-droom of deed je de RC uit een soort automatisme? Als je wist wat je deed en waarom, dan heb je geloof ik wel een LD gehad. smile

back to top
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid

Dryalantha schreef:
Leek het beetje alsof je kon nadenken en soort van wakker-gevoel-in-de-droom of deed je de RC uit een soort automatisme? Als je wist wat je deed en waarom, dan heb je geloof ik wel een LD gehad. smile

Toen ik zo'n idee had dat ik droomde dacht ik bij mezelf: ''Ik kan beter een RC doen om te weten of ik nou echt droom of niet." En toen deed ik een RC. Het was dus bewust smile

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Yes, goed zo! hurray
Zelfs als het geen lucide droom was (wat het vast wel was, toch?) dan mag je er nog steeds trots op zijn, want dan zat je er heeeel dicht bij.

back to top
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei, 2012  Reageer met quote

Fawn schreef:
Yes, goed zo! hurray
Zelfs als het geen lucide droom was (wat het vast wel was, toch?) dan mag je er nog steeds trots op zijn, want dan zat je er heeeel dicht bij.

Woehoe, ik ben echt blij! hurray

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
18
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs: 22

BerichtGeplaatst: Ma 28 Mei, 2012  Reageer met quote

WOEPSIE, ik had het een beetje verkeerd gelezen! Sorry, Judylicious

back to top
leandertjee
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 30-7-2012
LDs:

had ik nou een lucide droom?
BerichtGeplaatst: Za 16 Jun, 2012  Reageer met quote

hey iedereen,

Ik denk dat ik 2 dagen geleden een lucide droom heb gehad, ik kan me er alleen niet veel van herinneren en ik weet ook niet of het wel echt een lucide droom was.

Ik heb niks gedaan voor ik ging slapen, geen trucje, ik ging gewoon in bed liggen en kreeg waarschijnlijk een lucide droom. Ik weet nog dat ik in mijn droom dacht ''Wooow volgens mij heb ik nu een lucide droom'' ik keek ook nog naar mijn handen, en zag bij een hand dat er een vinger gesplits was naar 2 vingers. (ik had dus 4 normale vingers, en de vijfde vinger was opgesplitst in 2 vingers). ik weet ook nog dat ik probeerde te vliegen, ik sprong dus 2x van een auto af maar het lukte niet, dus ik ging verder, maar ik weet niet wat ik daarna deed.

Ik had wel 1x het gevoel dat ik bijna wakker werd dus ik ging iets anders denken (weet niet meer hoe) en bleef in slaap.

Maar het vreemde is dat ik dus weinig van de droom herinneren kan en dat ik ook niks meer weet van hoe ik wakker werd. Ik weet alleen nog dat ik dacht toen ik wakker werd ''volgens mij had ik een lucide droom'' en toen heb ik er 2 dagen niet aan gedacht dat ik een lucide droom had gehad. en vandaag ineens rond 8 uur wist ik ineens weer dat ik 2 dagen geleden een lucide droom heb gehad.

maar zou dit een lucide droom zijn? het voelde voor mij wel heel echt?
maar zou het niet kunnen zijn dat ik droom dat ik een lucide droom heb?
(dus ik droom dat ik mijn droom kan besturen)

ik hoop dat jullie mijn tekst een beetje snappen en dat het niet teveel lezen is

back to top
leandertjee
Nieuw lid
Nieuw lid
23
LDs:

Of is het misschien wel een FLD, had ik net iets over gelezen

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

Ik denk dat het een lucide droom was. Dat je de LD de volgende ochtend niet meer kon herinneren betekent wel dat je nog aan je droomgeheugen moet werken als je beter wilt worden in lucide dromen.

Ook als was het een FLD, dan ben je in ieder geval heel dicht bij een LD!

back to top
Amyrlin
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 19-11-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Do 19 Jul, 2012  Reageer met quote

Ik denk dat je LD weer overging naar een ND dus je was pre-lucide dus blijf oefenen! :D

back to top
leandertjee
Nieuw lid
Nieuw lid
23
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul, 2012  Reageer met quote

oke bedankt voor de antwoorden, sorry dat ik zo laat reageer maar toen ik mijn bericht had geplaatst kon ik hem niet meer terug vinden shy2

maar kan wel kloppen want ik ben nog niet echt heel goed in herinneren van dromen, ik onthou er heel soms een

back to top
leandertjee
Nieuw lid
Nieuw lid
23
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul, 2012  Reageer met quote

maar eigenlijk kwam ik weer op het forum voor iets anders

Ik had namelijk een paar dagen gelden nog een soort van lucide droom, denk ik
en ik heb er een paar vragen over

Ik liep door een klein dorpje waar ik vroeger woonde (Okkenbroek), het zag er allemaal een beetje bruin en stoffig uit, alsof het dorpje in een woestijn stond of zo. Toen vloog er ineens een vliegtuig een meter boven de huizen en die steeg weer ineens op hoger de lucht in. en een paar seconde later stortte er 3 vliegtuigen voor me neer. en toen dat ik weer Woow dit is een lucide droom. ik deed geen realitycheck en ging onder een half afgebrokkeld gebouw staan en er kwamen allemaal mannen naar me toe met geweren. En ik dacht ''fuck it'' en ik liep recht op ze af en ze schoten op me en ze raakten me ook. terwijl ze op me schoten probeerde ik een papiertje te lezen die aan een pilaar stond van het afgebrokkelde gebouw (realitycheck) maar de tekst zag er een beetje wazig uit en het lukte me niet om het te lezen omdat die gasten nog op me aan het schieten waren.
En toen wou ik proberen om dingen te doen die normaal niet kunnen. Dus ik probeerde de auto van de mensen die op me schoten in de fik te steken, dus ik wees naar de auto en dacht ''ga in de fik'', maar er gebeurde niks. ik probeerde ook nog te vliegen maar dat lukte me ook nog niet. En toen probeerde ik iets wat veel te moeilijk is en wat denk ik alleen een super getrainde lucide dromer kan en dat was het hele dorp in een grijs landschap te veranderen, en natuurlijk lukte dat ook niet.

dus ten eerste zou dit een lucide droom kunnen zijn, want het lukte me niet om dingen te veranderen. of zou dat komen omdat ik veel te groot begin?
weten jullie misschien iets wat ik zou kunnen proberen in mijn volgende lucide droom wat makkelijker is. om te leren om dingen in mijn eigen dromen te veranderen

En wat ik heel raar vind is dat ik niet wakker werd toen er op me werd geschoten. want ik dacht dat je wakker werd als je doodgaat in je droom (ook al ging ik niet dood, maar het klinkt logisch dat je dood gaat als er 10 kogels in je worden geknald)
En ik voelde ook geen pijn.
Toen ik op ze af liep en ze op me liet schieten dacht ik wel aan dat ik een soort van hulk was en dat ik niet door ze dood kon gaan. misschien dat het daarom komt dat ik niks voelde en niet dood ging?

en nog een laatste klein vraagje, zou het kunnen dat de letters van het papiertje dat ik probeerde te lezen wazig waren omdat het een droom was of gewoon omdat ik geen tijd had om te lezen omdat die gasten op me schoten

alsvast bedankt voor de antwoorden :D

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jul, 2012  Reageer met quote

leandertjee schreef:
dus ten eerste zou dit een lucide droom kunnen zijn,

Het zou kunnen, ja. Als je die acties (het lopen naar ergens) bewust ondernam, dan had je een lucide droom.

leandertjee schreef:
want het lukte me niet om dingen te veranderen. of zou dat komen omdat ik veel te groot begin?

Bij het veranderen van dingen in dromen spelen er 2 dingen mee: ervaring en geloven in jezelf. Je moet wat oefenen in lucide dromen om ook werkelijk de droom te kunnen veranderen. Aan de andere kant moet je ook geloven in jezelf, geloven dat je het kan (aangezien alles kan, het is immers een lucide droom) en vooral jezelf het zien doen. Als je iets wil veranderen, stel je dan binnen een droom voor dat je het ook werkelijk veranderd.

leandertjee schreef:
En wat ik heel raar vind is dat ik niet wakker werd toen er op me werd geschoten. want ik dacht dat je wakker werd als je doodgaat in je droom (ook al ging ik niet dood, maar het klinkt logisch dat je dood gaat als er 10 kogels in je worden geknald)
En ik voelde ook geen pijn.

Dat is niet zo vreemd. Dromen werken heel erg met verwachtingen. Als je op het moment zelf had gedacht 'oh, nee, allemaal kogels in me, ik ga dood en zal wakker worden', dan was de kans zeer groot dat je wakker was geworden.
Zoals je zegt dacht je dat je een soort hulk was, dat zal wel geholpen hebben wink5
Dat je niets voelt binnen dromen van pijn heeft ook te maken met wat ik net zei: verwachtingen. Als je verwacht heel veel pijn te hebben, dan zal je dat ook wel hebben. Als je er niet om geeft, zal je geen pijn hebben.

leandertjee schreef:
en nog een laatste klein vraagje, zou het kunnen dat de letters van het papiertje dat ik probeerde te lezen wazig waren omdat het een droom was of gewoon omdat ik geen tijd had om te lezen omdat die gasten op me schoten

Beide. Als je je wat langer zou hebben geconcentreerd op de tekst zouden er misschien wel leesbare tekens op zijn verschenen. Als die tekens dezelfde zouden blijven of niet is weer een ander verhaal.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 5Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.