EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur  Bericht 
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 12-2-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Vr 25 Jan, 2013  Reageer met quote

Zodra je beseft dat je droomt ben je lucide wink5 Een lucide droom hoeft niet helder te zijn, zelfs als alles dof en onscherp is maar je beseft dat je droomt ben je nog steeds lucide.

back to top
Fata Morgana
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 31-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 31 Mrt, 2013  Reageer met quote

Ik zit heel erg in de twijfel.
Ik probeerde namelijk WILD te gebruiken, en ik was me er ook wel van bewust dat ik in slaap viel. Vervolgens zag ik opeens mezelf in een droom voor me. Toen gleed ik onbewust in mijn droom en leek het bewuste weg te zijn. Ik had het gevoel alsof het een normale droom was en sliep ook totaal niet diep, maar keek wel naar mijn handen en dacht 'Mijn handen zien er heel vaag uit, ik droom'. Maar tegelijkertijd ging ik gewoon door met mijn droom, en had het gevoel dat ik er passief in stond. Maar ik kan me nog momenten herinneren waarin ik wel degelijk even bestuurde wat ik deed.
Het eind van mijn droom was overigens wel zeker weten een normale droom.

Was dit een LD of een FLD (of gewoon een ND of iets anders natuurlijk)?

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 21-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Zo 31 Mrt, 2013  Reageer met quote

Lucide dromen varieeren heel erg in hoeverre je bewust bent van dat je droomt en in helderheid. Maar zo te lezen ben je op de goede weg en dichtbij.
Blijf oefenen. Er komt een moment dat je het gewoon heel zeker weet dat je lucide droomt. Dat weet je dan direct zonder erover te twijvelen.
Maar zover ben je nog niet.

back to top
Fata Morgana
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 31-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr, 2013  Reageer met quote

Dankjewel Zoef! smile
Vannacht weer een leuke droom gehad; gaat wat meer in de richting van een LD, maar ik twijfel nogsteeds. Ik vloog nl 's nachts boven Parijs, eerst zwemmend, toen in superman-houding.
Waarom ik denk dat het misschien wel een LD is:
-ik vloog, en dat was ook hetgene dat ik met mezelf afgesproken had om te doen als ik lucide zou worden.
-ik heb aan het begin gedacht 'hé, ik droom'
-ik dacht 'wat jammer dat het 's nachts is, ik probeer het dag te laten worden' en het werd eventjes dag.
-ik zag mezelf in bed liggen terwijl ik ook mijn lachende gezicht in m'n droom voor me zag. Op dat moment wist ook 100% zeker dat ik droomde.

En waarom misschien niet:
-het eindigde in een normale droom
-ik leek geen controle te hebben over mijn vlieghoudingen
-ik kan me geen moment herinneren dat ik zelf besloot te gaan vliegen (ik kan dit ook vergeten zijn natuurlijk)
-het was allemaal heel dof en vaag en het duurde kort.

Ik hoop dat er weer iemand is die me kan helpen, maar of ik nou lucide was of niet, het was sowieso een hele leuke ervaring! smile

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56

BerichtGeplaatst: Di 02 Apr, 2013  Reageer met quote

Fata Morgana, voor mij zou het een lucide droom zijn. smile

-ik heb aan het begin gedacht 'hé, ik droom'
-ik dacht 'wat jammer dat het 's nachts is, ik probeer het dag te laten worden' en het werd eventjes dag.
-ik zag mezelf in bed liggen terwijl ik ook mijn lachende gezicht in m'n droom voor me zag. Op dat moment wist ook 100% zeker dat ik droomde.

Een lucide droom is als je droomt en je daar van bewust bent.
Daar hoef je geen RC's voor uit te voeren. Die kunnen wel je vermoeden bevestigen dat je droomt. Maar dat wist je heel zeker. Dan is dat niet echt nodig. Verder ga je droom dan bewust beinvloeden, je dromen sturen. Dat heb je gedaan ook lukte het maar heel even. Nacht naar dag. Maar je kan ook alleen om je heen kijken en je verbazen dat het allemaal zo echt lijkt.

En waarom misschien niet:
-het eindigde in een normale droom
Kan gebeuren, meestal wordt ik wakker na een lucide droom.

-ik leek geen controle te hebben over mijn vlieghoudingen
Totale controle in lucide dromen zal je nooit bereiken. Dat is een illusie en maakt lucide dromen juist leuk en verrassend.

-ik kan me geen moment herinneren dat ik zelf besloot te gaan vliegen (ik kan dit ook vergeten zijn natuurlijk)
Maar je besloot wel van een nacht een dag te maken. Als je normaal droomt laat je alleen maar meeslepen door de droom en probeer die dan niet bewust te beinvloeden.

-het was allemaal heel dof en vaag en het duurde kort.
Oefenen baart kunst. De volgende gaan langer duren en worden helderder.

Veel plezier in je lucide wereld

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

Is dit een Lucide Droom?
BerichtGeplaatst: Vr 19 Apr, 2013  Reageer met quote

Titel: Lucide Taferelen

Ik droomde dat ik wat leerde op de bank en dat er opeens op de bank een springspin liep. Ik schrok hiervan en probeerde hem weg te duwen. Vervolgens liep ik naar een andere bank/stoel van onze woonkamer. En de spin sprong mee. Vervolgens liep ik weer naar een andere bank en hij sprong weer mee, dit zag er erg apart uit en het leek wel slomer te gaan, want ik zag het spinnetje in de lucht hangen. Vervolgens liep hij op de grond en er liepen naast hem allemaal spinnen in elkaar, dit zag er vreemd uit. Ik dacht bij mezelf dat ik droomde en kneep mijn neus dicht en probeerde adem te halen, het lukte. Vervolgens testte ik het nog een keer en weer kon ik inademen. Ik bedacht mezelf dat ik mijn neus niet dicht genoeg kneep en dat ik daarom kon ademhalen, dus ik testte het nog een keer. Uiteindelijk kwam ik op de conclusie dat ik droomde en keek rond door de woonkamer en keek of er dingen waren veranderd als ik weer op hetzelfde punt terugkeek. Ik zei tegen mezelf: vanaf nu moet ik altijd lucide worden in dromen. En ik liep naar de keuken. Ik wou naar buiten en zag dat het donker was. Ik wou dat het compleet licht was met een strakke blauwe hemel. Maar er veranderde niets. Vervolgens deed ik mijn ogen dicht, en zei ik tegen mezelf: het moet helder en blauw worden en toen ik mijn ogen opendeed en keek naar de blauwe lucht die er verschenen was voelde ik wel een soort vreugde. Ik liep naar buiten en wou gaan vliegen, ik probeerde te springen maar ik bleef op de grond staan. Vervolgens probeerde ik te fladderen. Dit had wel resultaat en begon min of meer in de lucht te zweven. Hoe ik op de grond kwam is me onduidelijk en ik wou door de ruit heen springen/vallen van mijn vaders kantoor, maar het enige resultaat was dat ik tegen een ruit opliep. Vervolgens stond er een podium en ik wou erop. Ik ging er op en wou graag een groot publiek om voor te praten. Maar die had ik niet en stond immers op een klein podium in mijn tuin. Vervolgens stonden Bart en Arjan voor de garage en ik liep naar ze toe en ik vertelde ze dat ik lucide was, maar ze geloofde me niet helemaal. Vervolgens probeerde ik weer te fladderen, maar ik steeg niet op. Volgens mij reageerde hun hier spottend en agressief op. Arjan hield zelfs een zakmes tegen mijn linkerkant van mijn lip, ik voelde het ijzer erg goed. Vervolgens liep ik via het padje naar de weg en wou toch vliegen. Dit keer ging ik niet fladderen maar was ik een soort raket. Ik vloog half over het dak van de rechter overburen en vloog daarna weer snel richting Bart en Arjan, hoe ze hierop reageerde weet ik niet meer. Plots was ik ook zomaar weer in de keuken. En bedacht me dat ik een voorwerp wou pakken en dat lukte, dit gaf me ook weer een gevoel van vreugde. Toen wou ik iets uit mijn vest halen, en bedacht me: 'stel dat er nou een schorpioen inzat.' En deze gedachte liet ik niet los en ik was bang dat ik dus werd aangevallen door een schorpioen. Ik haalde mijn hand eruit en deed de rits dicht. Toen ging ik in het zakje van de rechterkant van mijn vest/jack iets pakken. Ik wou graag drinken en besloot om een fles Gazeuse Orange eruit te pakken. Maar omdat dit zo'n grote fles was, bedacht ik me dat het niet zou passen in mijn zak. Toen dacht ik:'als ik nou de dop eruit pak en dan de fles er gewoon mee uittrek.' (Terwijl de koelkast maar een meter verder stond.) Maar dit lukte half en had de dop met een beetje plastic te pakken. Toen zaten we opeens aan de keukentafel met een oud-klasgenootje van me en een moeder van een ander oud-klasgenootje. De moeder vroeg of ik andere kinderen pestte, en ik zei:' ja.' Toen zei ze dat ze volgens onze ouders we juist hele nette kinderen zijn. Maar ik verbeterde mezelf ermee dat ik eigenlijk alleen achter mensen hun rug om ze belachelijk maken. Vervolgens merkte dat ik wakker begon te worden en wreef in mijn handen. Dit werkte niet en voelde me langzaam wakker worden en draaide me om en opende mijn ogen.

Dit was de droom die ik vanochtend had gehad. Ik weet helaas alleen alles van de theorie en over de praktijk kan ik dus nauwelijks iets inbrengen. En daarom wil ik graag jullie ideeën en visies horen. Ten eerste deed ik paar keer een RC en kwam dus wel tot de conclusie dat ik droomde. Overigens heb ik al wel eens een Fake Lucid Dream gehad, maar toen zag ik mezelf vanuit een ander perspectief. In deze droom zag ik mezelf gewoon vanuit mijn ogen. De hele droom door.

Waarom het wel een LD droom is:
- Ik deed paar keer een RC en bedacht me dat ik droomde.
- Ik keek rond in de kamer waar ik stond.
- Het perspectief lag bij mezelf, en keek vanuit mijn ogen.
- Ik deed af en toe mijn ogen dicht om dingen moeizaam te kunnen veranderen.
- De plekken waar ik was liepen in goeie volgorde. Woonkamer - Keuken - Keukendeur - Achtertuin - Garage - Pad - Overburen.
- Ik vertelde Bart en Arjan dat ik droomde en probeerde ze te overtuigen.
- Ik zei tegen mezelf dat ik vanaf nu altijd in een droom Lucide wou worden.
- Ik merkte wanneer ik ontwaakte en probeerde te blijven dromen, maar toen werd ik wel wakker en de droom voelde maar kort geleden.

Waarom het geen LD droom is:
- Ik werd niet enthousiast, terwijl me dit wel normaal lijkt wanneer je voor het eerst een LD hebt.
- Ik deed niet precies wat ik wou gaan doen, het eerste wat ik in een LD wou doen was de grond aanraken en een historisch figuur tot leven wekken, dit heb ik dus niet gedaan.
- Verder was het verschil tussen een realistische droom en deze droom niet enorm groot, alleen het verschil was dat ik Lucide-achtige activiteiten uitvoerde.
- Soms kan ik me niet alles meer herinneren, hoe ik bijvoorbeeld weer op de grond terecht kwam, en hoe ik opeens weer in de keuken terecht kwam.
- Ik wou bijvoorbeeld iets drinken, maar dacht niet bij mezelf: Laat ik de kraan opendraaien en daar bijv. Gazeuse uitlaten komen of de koelkast stond ook een meter van me verwijderd.

Kortom het leek dus of ik het me niet helemaal besefte, maar ik persoonlijk denk ik dat ik enorm laag Lucide was, omdat het ook mijn eerste Lucide droom was.
Wat vinden jullie, is dit een Lucide droom of niet? Zo ja, dan is het me eindelijk gelukt na 2 jaar, 3 maanden, 19 dagen!

Met vriendelijke groeten,
Empereur, McLs

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
18
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs: 22

BerichtGeplaatst: Vr 19 Apr, 2013  Reageer met quote

Het is je gelukt(!),

als je eenmaal beseft dat je aan't dromen bent en je bewust allemaal dingen gaat doen...
Dan heb je een Lucide Droom!
Ik had ook dat ik in me eerste LD, een laag lucide niveau had.
(PS. Ik heb ook heel vaak dat ik vergeet om bv: 'gras te eten als een koe' en in plaats daarvan gewoon ga vliegen.. Kweet niet hoe dit komt :/ )

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56

BerichtGeplaatst: Za 20 Apr, 2013  Reageer met quote

Vervolgens liep hij op de grond en er liepen naast hem allemaal spinnen in elkaar, dit zag er vreemd uit. Ik dacht bij mezelf dat ik droomde.
(Je beseft dat je droomt en je ga dan proberen bewust de droom te sturen, te beinvloeden. RC's 3x niet helemaal gelukt maar toch besef je dat je droomt)
Uiteindelijk kwam ik op de conclusie dat ik droomde en keek rond door de woonkamer en keek of er dingen waren veranderd als ik weer op hetzelfde punt terugkeek. (Je beseft nogmaals dat je droomt)
Vervolgens deed ik mijn ogen dicht, en zei ik tegen mezelf: het moet helder en blauw worden en toen ik mijn ogen opendeed en keek naar de blauwe lucht die er verschenen was voelde ik wel een soort vreugde. (Je stuurt je droom, nu Lucide dus)
Ik liep naar buiten en wou gaan vliegen, ik probeerde te springen maar ik bleef op de grond staan. Vervolgens probeerde ik te fladderen. Dit had wel resultaat en begon min of meer in de lucht te zweven. (Je probeert je droom te sturen, Lucide dus)
Vervolgens stonden Bart en Arjan voor de garage en ik liep naar ze toe en ik vertelde ze dat ik lucide was, maar ze geloofde me niet helemaal. (In een normale droom doe je dat niet)
Ik voelde het ijzer erg goed. (Dat is een helder moment in je lucide droom)
Wou toch vliegen. Dit keer ging ik niet fladderen maar was ik een soort raket. Ik vloog half over het dak van de rechter overburen en vloog daarna weer snel richting Bart en Arjan. (Bewust controle over droom, Lucide)
En bedacht me dat ik een voorwerp wou pakken en dat lukte, dit gaf me ook weer een gevoel van vreugde. (Lucide)
Het perspectief lag bij mezelf, en keek vanuit mijn ogen.
(Dat maakt niet uit, gaat erom dat je weet dat droomt)
Ik deed af en toe mijn ogen dicht om dingen moeizaam te kunnen veranderen.
(Volledige controle gaat je niet lukken in een lucide droom , moeizaam wel)
Ik werd niet enthousiast, terwijl me dit wel normaal lijkt wanneer je voor het eerst een LD hebt. (Kan hoeft niet)
Ik deed niet precies wat ik wou gaan doen, het eerste wat ik in een LD wou doen was de grond aanraken en een historisch figuur tot leven wekken, dit heb ik dus niet gedaan. (Nee, maar wel andere dingen die je je eerder had voorgenomen, volledige controle in lucide dromen is een illusie)
Verder was het verschil tussen een realistische droom en deze droom niet enorm groot, alleen het verschil was dat ik Lucide-achtige activiteiten uitvoerde.
(Je beseft dat je droomt en gaat controle er op uit oefenen, Lucide)
Soms kan ik me niet alles meer herinneren, hoe ik bijvoorbeeld weer op de grond terecht kwam, en hoe ik opeens weer in de keuken terecht kwam.
(Voordat je het weet zit je in een andere droomscene. Waarom en hoe dat maakt niet uit)
Wat vinden jullie, is dit een Lucide droom of niet? Zo ja, dan is het me eindelijk gelukt na 2 jaar, 3 maanden, 19 dagen!
(Gefeliciteerd dit is een lucide droom. Naarmate je meer oefent krijg je meer controle en helderheid. Dat verschilt per lucide droom, weinig of veel)

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

Oke, hartelijk dank voor je bevestiging!

back to top
Shadowmare
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 9-7-2014
LDs:

Hehe, Empereur na al die jaren heb je toch nu je eigen Lucide droom gehad. En als je er een hebt gehad, zullen er zeker sneller meer komen dan dat het duurde voordat je er een kreeg.
Ik heb ze al van kleins af aan spontaan, maar nu bijna nooit meer. En ik wil ze weer krijgen, want eerst wist ik niet wat er allemaal kon in een lucide droom!
Ik weet ook wel zeker dat het een LD was. Als je ook maar één seconde denkt dat je droomt, ben je in feite al Lucide.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 21 Apr, 2013  Reageer met quote

Volgens mij is dit een LD... je hebt ze in verschillende levels dus het is best mogelijk dat je de persoonlijke goals vergeet en de droom volgt, of niet enthousiast bent. Hoe hoger je lucidite, hoe meer kans je goals onthoudt, hou enthousiaster je bent.

back to top
blok
^ dat ben ik ^
LD4all lid
18
Laatst gezien: 30-1-2014
LDs: -4-

BerichtGeplaatst: Ma 22 Apr, 2013  Reageer met quote

ik deed WILD, en het lukte maar toen ik de droom in probeerde te stappen liep hij vast en werd ik wakker.

back to top
Shadowmare
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 9-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Mei, 2013  Reageer met quote

Pas geleden droomde ik dat ik tegen mijn vader zei dat hij in mijn droom zat. Dit zou erg logisch zijn om te doen in een LD, maar ik weet er niet meer over en het zou net zo goed een FLD kunnen zijn.

back to top
18
Laatst gezien: 18-8-2013
LDs:

Was dit een lucide droom?
BerichtGeplaatst: Di 27 Aug, 2013  Reageer met quote

Gisternacht had ik maar heel weinig geslapen (3 uur) doordat mijn slaapritme niet meer klopte door de vakantie enzo, dus ik was vanmiddag in slaap gevallen en ik sliep 2 uur. Eerst droomde ik gewoon zonder dat het heel helder was, maar daarna 'schakelde' mijn droom over en was ik in een kamer met een bed. Een hoogslaper met van die hoge buizen, en ik ging me daaraan optrekken net als in zo'n workout. Toen besefte ik dat alles wel heel helder leek (er was mooi helder zonlicht in de kamer etc.) dus ik kneep in mijn schouder, het voelde heel raar maar het deed geen pijn. Nadat ik in mijn schouder kneep werd alles een beetje wazig een paar seconden lang. Toen kneep ik nog een keer in mijn schouder want ik dacht dat ik echt wakker was, toen werd alles wazig en ging de droom weg en sliep ik droomloos verder ): duss was dit misschien mijn allereerste lucide droom ? smile ik vond het wel raar want ik weet net een week wat lucide dromen is en ik doe eigenlijk bijna nooit RC's, (ik onthoud wel altijd al mijn dromen) dus misschien heb ik er aanleg voor ? Hmm alleen kan ik me niet herinneren dat ik ooit eerder LD's heb gehad eh

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56

BerichtGeplaatst: Di 27 Aug, 2013  Reageer met quote

Welkom. Een lucide droom is als je bewust bent dat je droomt. Je voert wel al RC's uit in je droom maar je denkt nog dat je wakker bent. Of tewel je zit er tegen aan. Als je een RC uitvoert en je bent je bewust dat je droomt dan ben je lucide.
Succes, je bent op goede weg. Tip is om toch maar RC's te gaan oefenen overdag,
krijg je ze sneller. Je heb in ieder geval wel een indruk van hoe een lucide droom er kan uitzien. smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.