LD, adrenaline rush & wakker worden in SP
 |
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
| LD, adrenaline rush & wakker worden in SP |
Geplaatst: Di 05 Jun, 2012 |
|
|
Hi allemaal,
Even een korte introductie met betrekking tot mijzelf; ik ben momenteel 20 jaar oud en heb sinds kind af aan al sleep paralyses. Zoals de meesten het beschrijven; verschrikkelijke terreur, tot het moment dat je weet wat het is en hoe er mee om te gaan. Ik ben hier een half jaar geleden achter gekomen door een vriend die dit fenomeen beschreef aan de hand van de term SP. Ik ben me er in gaan verdiepen en op het moment dat het me nu overkomt accepteer ik het en weet ik dat het niet lang duurt. Ik ervaar het ook niet meer als heel vervelend.
Algoed, door de research in SP kwam ik bij LD terecht en zoals waarschijnlijk iedereen hier, interesseert mij dit uitermate. Ik ben af en toe reality checks gaan uitvoeren en probeer me alle dromen te herinneren (schrijf ze niet op) wat steeds beter lukt.
Een aantal weken geleden zat ik in een droom en ineens werd ik mij bewust dat ik hierin zat. Ik zag rare patronen aan me voorbij gaan (had al gelezen over de WILD methode) en besefte dat dit de 'overgangsfase' van waak naar LD was. Ik accepteerde het en werd waarschijnlijk lucide. Echter kreeg ik een gigantische adrenaline rush hierdoor en werd wakker. Hoewel, in SP stand. Ik probeerde uit m'n bed te komen, de deur te openen en in een totaal andere omgeving te belanden. Ik hoopte dus dat ik nog aan het dromen was. Helaas was dit dus gewoon SP, kon mij ook niet bewegen en werd wakker nadat ik mijn tenen in beweging bracht.
Vanmiddag ging ik even een power-nap doen en ik zat in een droom. Herin besefte ik onbewust dat ik in een droom zat. Onbewust omwille van het volgende; ik liep door een disco met twee dames en liep met ze mee naar een tafel waar meer mensen zaten (ook allemaal vrouwen, ben zelf een man). Ik weet dat het haar van iemand kon ruiken en dat ik 1 voor 1 naar de personages keek waarbij ze om en om naar me naar me op keken. Ik dacht; wat lijkt dit vreselijk realistisch en wat raar, ik heb vanavond een afspraak met een persoon die hier aanwezig is. Wat doe ik nu in een club die 200km van die plek vandaan ligt (ik studeer in een andere stad) Haha. En TOEN besefte ik dat ik me daadwerkelijk in een droom bevond. Nog voordat ik een reality check uitoefende (is dit nodig?) kreeg ik wederom die gigantische adrenaline rush en werd wakker in Sleep Paralyses. Ik probeerde in die droom terug te keren maar werd dus wakker.
Twee vragen. Allereerst: hoe kan ik deze adrenaline stoot tegengaan? Want als dit niet gebeurt blijf je toch gewoon in de droom? En daarnaast: in de WILD methode kreeg ik tintelingen, wat als overgang zou moeten fungeren om in LD te komen maar kon dit ook niet onder controle houden waarna ik weer terugviel naar de 'relaxte' staat ervoor. Hoe kan ik hier doorkomen?
Excuus voor de lange post en alvast hartelijk bedankt voor eventuele tips en commentaar
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2477 Lid sinds: 30-12-2007 Laatst gezien: 30-5-2013
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Wo 06 Jun, 2012 |
|
|
Mensen die net beginnen met LD's, krijgen in het begin vaak van die, wat jij noemt, adrenaline rushes. Of het daadwerkelijk adrenaline is weet ik niet, maar dat opgetogen zijn is voor veel mensen niet vreemd. Integendeel, veel mensen vinden het best frustrerend dat het hen heel vaak overkomt en zo iedere keer ontwaken. Normaal gezien zal dat na veel oefenen wel voorbij gaan. Probeer gewoon het voornemen te hebben dat je niet zo opgetogen gaat doen en dat moet normaal gezien wel lukken. SP kan je trouwens heel goed gebruiken bij WILD, als je dus merkt dat je na de droomervaring in SP bent, probeer het in die staat gewoon nogmaals.
Probeer ook de tintelingen etc niet onder controle te houden, want onder controle houden is actief zijn, dat zijn andere hersengolven waardoor je het jezelf moeilijker maakt om de hersengolven te veranderen die zich voordoen tijdens bewust dromen. Gewoon observeren en laten voorbij gaan dus.
En welkom hier!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |
Tijden zijn in GMT + 2 uur