|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
18 |
LDs: al aardig wat
| | |
|
| doodmoe zijn in een LD |
Geplaatst: Di 26 Jun, 2012 |
|
|
hallo allemaal,
ik had een vraagje, omdat ik afgelopen nacht iets heb meegemaakt waarvan ik benieuwd ben of anderen dat ook wel eens hebben.
ik was in mijn kamer, en stapte net m'n bed in om te gaan slapen. (dit droomde ik dus) toen besefte ik ineens dat ik al sliep en dat dit allemaal een droom was, zonder dat daar echt een aanleiding toe was. er waren geen tekenen die erop wezen dat ik droomde. m'n kamer zag er net zo uit als in het echt en ik deed ook geen onmogelijke dingen. ik wist het gewoon 100% zeker, en het was ook niet nodig om een RC te doen. ik was me volledig bewust van alles wat er om me heen gebeurde en dat het allemaal een droom was. ik zat daar dus (op m'n bed) en vroeg me af wat ik eens zou gaan doen. er was alleen één probleem: ik was dood en dood moe. zo moe ben ik in het echte leven maar een paar keer geweest, en dat was toen ik een hele nacht niet geslapen had. m'n ogen wouden steeds dichtvallen en ik moest me enorm op het wakker blijven concentreren, waardoor ik niet echt andere dingen kon gaan doen.
ik denk zelf dat dit kwam doordat ik op m'n bed zat. m'n hersenen koppelen m'n bed aan slapen, en daardoor was ik (denk ik) zo moe in m'n droom. maar toch ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken, als LD-experts.
ook ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die vaker zoiets mee gemaakt hebben. iets soortgelijks dus. alvast bedankt voor het reageren.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
25
|
LDs:
|
|
|
|
Ik heb best vaak dat ik moe (en soms erg moe) ben in een LD of gewone droom. Ik ben dan niet op bed, dus die associatie heb ik niet. Verder weet ik niet hoe het komt en wat je eraan kan doen, sorry.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Dingen die gebeuren in een LD die we niet willen worden veroorzaakt door het onderbewuste. Het kan dus zijn dat je inderdaad onderbewust de associatie maakt met je bed, maar het kan ook een andere reden hebben.
Mij gebeurt het bijvoorbeeld wel eens in een LD dat ik niet meer kan praten of dat ik maar moeilijk vooruit kom, het is moeilijk te verklaren waarom dit gebeurt. Het enige wat je kunt doen is van het onderbewuste bewust te worden en het dan te veranderen. Dit doe je door heel bewust te zijn van de situatie, voel je lichaam moe zijn, voel je oogleden dichtvallen, wees heel bewust van je droomlichaam. En probeer dan de situatie te veranderen door jezelf te overtuigen dat je niet meer moe bent. Je kan ook trucjes gebruiken zoals bijvoorbeeld een (energie)drankje in je droom te drinken en te geloven dat het je weer helemaal fit maakt.
Wat mij helpt om bewust te worden is in het begin van een LD altijd een vaste RC te doen, ook al weet ik zeker dat ik droom. Ik kijk eerst naar mijn hand er kijk goed of hij er wel normaal uit ziet, als deze er normaal uit ziet dan tel ik nog eens mijn vingers. Daarna kijk ik goed om mij heen en neem ik de omgeving goed in me op om zo bewust mogelijk te worden. Dán maak ik pas de beslissing dat ik echt droom en ga ik doen wat ik in deze LD wil gaan doen. Hierdoor begin ik de LD al heel bewust en heb ik minder kans dat er dingen gebeuren door mijn onderbewustzijn.
In een droom kun je alles veranderen, maar dan moet je er wel bewust van zijn en er echt in te geloven! Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar met oefening zou het moeten werken.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2242 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 15-5-2013
LDs:
|
|
|
|
Ik ben ook wel eens heel moe geweest in een droom. Heel vervelend, ik kan dan nauwelijks mijn ogen open doen (in de droom dan.) Ik weet niet waarom ik dat had, en het was een ND geen LD.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
18 |
LDs: al aardig wat
| | |
|
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 |
|
|
optimize, wat jij zegt klopt wel ongeveer, alleen was ik me zeker wel 100% bewust van alles om me heen en van mijn (droom)lichaam. daarom vond ik het juist zo apart, omdat ik het niet kon veranderen, terwijl me dit normaal met andere dingen heel makkelijk afgaat. maar dat andere van wat je zei (energiedrankje innemen bijv.) klopt wel helemaal, omdat ik niet meer moe was toen ik ergens anders was. ik dacht daarom ook dat het met mijn (droom)bed te maken had. ik dacht misschien dat sommigen dit ook met andere dingen hadden. bijvoorbeeld een bord, of een mes en vork zien, en dan ineens heel erg honger krijgen of zo.
in ieder geval erg bedankt voor de (snelle) reacties iedereen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs: Veel :)
|
|
Geplaatst: Ma 09 Jul, 2012 |
|
|
Ik heb ook eens een ND gehad waarin ik moe was. Ik ben gewoon even gaan liggen, buiten, in de zon (ik was op reis). Het kan echt goed doen in een droom. Ik vond het zalig! De droom ging daarna gewoon verder
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |