EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Horen LD's Wazig te zijn?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
14
Laatst gezien: 5-4-2013
LDs: 22

Horen LD's Wazig te zijn?
BerichtGeplaatst: Di 03 Jul, 2012  Reageer met quote

Hallo,
Ik heb nu inmiddels 6 LD's gehad maar alle LD's waren heel wazig en ik had als het ware maar 3 kwart controlle, Dus ik heb een vraag aan de mensen die hier wat ervaring mee hebben...

1.Voelt een LD net zoals het echte leven of wazig?
2.Zoals ik al zei heb ik meestal na het middenstuk van de LD nog maar 3 kwart - halve controlle over me droom, ik verlies me Luciditeit en vaak als ik het dan verlies dan vergeet ik echt totaal(!) om een RC of Luciditeit tip te doen (BV: Rondjes draaien om je as)

Ik ben misschien een beetje onduidelijk maar waar het op neer komt is:

Waren dit Dromen die me voor de gek hielden dat het LD's waren of waren het 'Echte' LD's, ik ben ook nog maar 2 van de 6 keer er met een RC erachter gekomen of ik droomde of niet.. de rest van de 'LD's' gingen vanzelf...
(BV: Ik loop en opeens weet ik.. Ha! ik droom!)
Ik weet dat het misschien ligt aan de Luciditeit Levels maar ik wil graag wat meer opheldering,

Snappen jullie het nog grin ? ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groet,

Arthur

back to top
Refive
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 5-5-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Di 03 Jul, 2012  Reageer met quote

Ik heb ook meestal dat je gewoon droomt en ineens denkt van he ik droom. Maar dat het.wazig is valt bij mij wel mee het probleem is alleen wel dat je weinig conttole hebt en maar geautomatiseerd dingen doet.

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 4-3-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jul, 2012  Reageer met quote

Lucide dromen kunnen heel bewust of onbewust zijn, en alles wat er tussen in zit. Wanneer je compleet onbewust bent, dan heb je een normale droom. Wanneer je lucide wordt in een normale droom is je bewustzijn nog maar heel ''laag'', wat dus logisch is omdat je net uit een normale droom komt.
Het doel van lucide dromen is om 100% bewust te worden, maar meestal zit je ergens tussen onbewustzijn en 100% bewustzijn in. Wanneer je onbewust bent heeft je onbewustzijn je droom in handen en kan je droom dus makkelijk vervagen, of andere dingen gebeuren die je niet wilt. Wanneer je 100% bewust bent heb je 100% controle over de droom en zul je ook niet snel wakker worden, en de droom zal ook net zo helder zijn als het echte leven, of zelfs nog helderder!

De truc is dus om zo bewust mogelijk te worden, hier zijn gelukkig trucjes voor. Wat ik vaak doe is schreeuwen ''BEWUSTZIJN KEER 100'' wanneer ik net lucide ben of als bijvoorbeeld de droom vervaagt, als je ''bewust'' geen fijn woord vind kun je ook ''helder'' gebruiken of een ander woord wat je fijn vind klinken.

Voor de meeste mensen kost het oefening om dit onder de knie te krijgen, en de meeste beginnende lucide dromers hebben dus veel onbewuste en vage lucide dromen waarin ze weinig controle over de droom hebben. Dit is dus heel normaal!

Ik hoop dat zo duidelijk voor je is.

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
14
Laatst gezien: 5-4-2013
LDs: 22

Ik heb dat ook een beetje Refive...
Dat bedoel ik eigenlijk een beetje met 'Wazig'
En Optimize ook bedankt voor de reactie!
Dit zal me zeekkker helpen smile

Laatst aangepast door arthieb123 op Wo 04 Jul, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
20
Laatst gezien: 14-1-2013
LDs: Een paar

Wat ook kan helpen is meditatie, proberen bewuster te zijn overdag en proberen je dromen zo gedetailleerd mogelijk te onthouden.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.