EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Waarmee schrijven jullie de dromen op?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 7-6-2013
LDs: Lost count

Waarmee schrijven jullie de dromen op?
BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul, 2012  Reageer met quote

Het is voor mij van belang dat ik na het wakker worden snel weer in slaap val, want dan is de kans op een LD groter.
Een hele tijd heb ik een schriftje gebruikt. Als ik uit een droom wakker werd schreef ik enkel wat kernwoorden op in de hoop dat dat voldoende zou zijn de droom late volledig te herinneren. Dat werkte niet altijd.
Sinds kort gebruik ik mijn iPad, ik kan daar vliegensvlug op typen en dus veel meer details noteren. Alleen komt er ontzettend veel licht van het scherm af, wat mij dan weer wekt en ik daarna weer lastiger in slaap kom.

Hoe noteren jullie de dromen? Met wat en op welke manier?

back to top
Coentjuhhh
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-7-2012
LDs:

Ik gebruik een schrift en een pen. Gelijk als ik wakker wordt zet ik mijn lamp aan maar ik zet hem zo, dat niet te veel licht geeft. Als ik mijn droom herinner, schrijf ik die op en vervolgens doe ik MILD en val weer in slaap met rustige muziek. 's Morgens schrijf ik nog meer op van mijn dromen in mijn DJ, als ik me dan nog wat herinner.

Succes!

back to top
borislimburg
LD4all lid
LD4all lid
borislimburg heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 24-6-2014
LDs: 12

Je kan het ook inspreken

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012  Reageer met quote

Ik schrijf altijd vlug wat kernwoorden op. Afhankelijk van als ik dan wil verder slapen of niet schrijf ik het later of meteen volledig uit. Als je het niet meteen volledig opschrijft vergeet je inderdaad details, maar daar is niet veel aan te doen.

Als je te veel last hebt van het licht dat van je iPad komt kan ik je flux aanraden (http://stereopsis.com/flux/). Dit is een programma dat de blauwcomponenten in je scherm dimt, waardoor het een stuk aangenamer is om ernaar te kijken in een donkere omgeving. Het stemt zich automatisch af op je woonplaats zodat het alleen in werking schiet als het nodig is ('s nachts dus). Het helpt mij 's avonds om moe te worden, zodat ik niet tot een gat in de nacht aan de PC zit.

Edit: Ik zie nu dat het je iPad er wel moet voor gejailbreakt zijn...

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

Ik gebruik een noteblok om trefwoorden te noteren en een schrift om nadien alles uitgebreidt op te schrijven. Soms gebruik ik ook mijn laptop snachts bij hele grote dromen (typen gaat sneller dan schrijven midden in de nacht) en soms ook een voicerecorder. smile

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 7-6-2013
LDs: Lost count

Bedankt voor alle reacties.
Leuk om te weten hoe jullie de dromen noteren.

@boslimburg: met inspreken wek ik misschien anderen en bovendien wil ik soms niet dat anderen horen wat ik gedroomd heb. wink5 wel een goed idee overigens!

@ Silox': Perfect!! Mijn iPad is hartstikke gejailbreakt, flux is ideaal! Ik ga het meteen vannacht proberen.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul, 2012  Reageer met quote

Als ik 'm niet kwijt ben, gebruik ik het kladblok op mijn iPod. Typt inderdaad lekker snel. En anders leg ik een kladblok en een pen naast m'n kussen.

back to top
Blackstar
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 8-8-2012
LDs: 2+

BerichtGeplaatst: Di 07 Aug, 2012  Reageer met quote

Ik verwerk alles in mijn gedachten zodat het een beetje vast zit daarna zet ik het op google docs smile, soort word achtig en kan ook op mobiel.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Do 10 Jul, 2014  Reageer met quote

Ik gebruik Dreampad Pro, Dream Journal Pro en Awoken voor android. Deze apps zijn er helaas niet voor Apple. Als je in de App Store naar dream journal zoekt zullen er waarschijnlijk meer apps zijn waar je dromen in kan bewaren. In de apps die ik heb zit ook een codeslot en nachtmodus op. Als je hem in nachtmodus is het rustig voor je ogen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.