EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Slaapverlamming

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 23-7-2012
LDs: nog 0

Slaapverlamming
BerichtGeplaatst: Za 21 Jul, 2012  Reageer met quote

hallo iedereen ik heb de vraag:

is lucide dromen eng? want ik heb veel over lucide dromen gelezen op internet maar ik las vandaag dat het heel erg eng kan zijn iets met slaapverlamming
dat je dat kan krijgen als je MIRB doet maar ik vroeg me af kan dat ook gebeuren als je geen MIRB doet dus gewoon in slaap valt en wakker wordt in de droom (met geluk en oefenen) want ik wil het zo graag proberen maar ik wil niet bang worden

als jullie antwoorden moeten jullie wel weten dat ik een beetje depressief ben (geen medicatie) en heel erg snel bang word

alvast bedankt voor lezen
en laat een antwoord achter

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Als je slaapverlamming eng vindt, kun je gewoon de WILD techniek overslaan (is toch erg moeilijk). Verder is er niks eng aan, want je droomt gewoon er kan niks gebeuren. Nachtmerries kun je ook goed tegenhouden als je lucide bent.

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

Kyata schreef:
Als je slaapverlamming eng vindt, kun je gewoon de WILD techniek overslaan (is toch erg moeilijk). Verder is er niks eng aan, want je droomt gewoon er kan niks gebeuren. Nachtmerries kun je ook goed tegenhouden als je lucide bent.

is er 0% kans op slaapverlamming zonder WILD?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Ik heb hier eerder op een soortgelijke vraag een reactie geschreven die ook jouw vraag beantwoord:

Quote:
Eerstvooral, wat algemene informatie over SP die ik al een tijdje terug had geschreven. Dit legt uit wat SP precies is:

Quote:
Het kan zijn dat je wakker wordt en je je niet kan bewegen. Dit heet SP. Ook dit is een natuurlijk proces in de hersenen dat ervoor zorgt dat we de acties die we dromen niet in het echte leven gaan uitvoeren. Ook hierbij kan je hallucinaties krijgen. Deze worden verzameld onder de naam 'Old Hag' of andere bijnamen. De meeste mensen vinden deze hallucinaties vaak eng, maar dit veroorzaken ze eigenlijk zelf. Velen weten niet wat hen overkomt. Ze worden wakker, en kunnen zich niet bewegen en schieten in paniek. Aangezien die mensen zich nog in een droomstaat bevinden krijgen ze droomachtige beelden te zien maar, doordat ze zo bang zijn, veranderen deze eerder in nachtmerrigeachtige beelden en zien ze dan ook allerlei enge beelden en mensen.

Zoals je kan lezen is SP dus een volledig natuurlijk proces. Je maakt het eigenlijk elke nacht mee, maar je merkt het niet omdat je dan slaapt. Bij WILD is het de bedoeling om je lichaam in slaap te laten vallen en je geest wakker te houden. Dit zorgt ervoor dat je bewust de slaapfases mee maakt. Je voelt met andere woorden je lichaam bewust in slaap vallen. Uiteindelijk zal je lichaam dus inderdaad verlamd raken en zal je op dat moment nog bewust zijn.
De bedoeling is om op dat moment, zoals ik hierboven al beschreven heb, gewoon rustig te blijven. Denk eraan dat het een natuurlijk proces is. Als je enge beelden ziet, moet je eraan denken dat die beelden eigenlijk beelden zijn die doorsijpelen uit je onderbewuste, gecreŽerd door verwachtingen. Als je deze dingen voor ogen houdt zal je geen enge dingen zien of mee maken en zal je gewoon verder kunnen gaan met WILD wink5

Om op je laatste vraag te antwoorden:
Nee. Ook als je geen WILD doet kan je SP krijgen. Soms word je wakker uit een lucide droom en ben je verlamd. Die kans bestaat en is reŽel. Je zal er zeker mee geconfontreerd worden als je regelmatig lucide droomt. Als je echter mijn tekstje hierboven hebt gelezen is het dus niets om bang voor te zijn.

Wat is MIRB trouwens? Ik heb nog nooit van die afkorting gehoord binnen het kader van LD's.

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

Silox` schreef:
Ik heb hier eerder op een soortgelijke vraag een reactie geschreven die ook jouw vraag beantwoord:

Quote:
Eerstvooral, wat algemene informatie over SP die ik al een tijdje terug had geschreven. Dit legt uit wat SP precies is:

Quote:
Het kan zijn dat je wakker wordt en je je niet kan bewegen. Dit heet SP. Ook dit is een natuurlijk proces in de hersenen dat ervoor zorgt dat we de acties die we dromen niet in het echte leven gaan uitvoeren. Ook hierbij kan je hallucinaties krijgen. Deze worden verzameld onder de naam 'Old Hag' of andere bijnamen. De meeste mensen vinden deze hallucinaties vaak eng, maar dit veroorzaken ze eigenlijk zelf. Velen weten niet wat hen overkomt. Ze worden wakker, en kunnen zich niet bewegen en schieten in paniek. Aangezien die mensen zich nog in een droomstaat bevinden krijgen ze droomachtige beelden te zien maar, doordat ze zo bang zijn, veranderen deze eerder in nachtmerrigeachtige beelden en zien ze dan ook allerlei enge beelden en mensen.

Zoals je kan lezen is SP dus een volledig natuurlijk proces. Je maakt het eigenlijk elke nacht mee, maar je merkt het niet omdat je dan slaapt. Bij WILD is het de bedoeling om je lichaam in slaap te laten vallen en je geest wakker te houden. Dit zorgt ervoor dat je bewust de slaapfases mee maakt. Je voelt met andere woorden je lichaam bewust in slaap vallen. Uiteindelijk zal je lichaam dus inderdaad verlamd raken en zal je op dat moment nog bewust zijn.
De bedoeling is om op dat moment, zoals ik hierboven al beschreven heb, gewoon rustig te blijven. Denk eraan dat het een natuurlijk proces is. Als je enge beelden ziet, moet je eraan denken dat die beelden eigenlijk beelden zijn die doorsijpelen uit je onderbewuste, gecreŽerd door verwachtingen. Als je deze dingen voor ogen houdt zal je geen enge dingen zien of mee maken en zal je gewoon verder kunnen gaan met WILD wink5

Om op je laatste vraag te antwoorden:
Nee. Ook als je geen WILD doet kan je SP krijgen. Soms word je wakker uit een lucide droom en ben je verlamd. Die kans bestaat en is reŽel. Je zal er zeker mee geconfontreerd worden als je regelmatig lucide droomt. Als je echter mijn tekstje hierboven hebt gelezen is het dus niets om bang voor te zijn.

Wat is MIRB trouwens? Ik heb nog nooit van die afkorting gehoord binnen het kader van LD's.

dankje maar ik denk dat ik het lucide dromen laat zitten ik raak zowiezo in paniek ik laat het zitten door SP ik kan niet tegen de beelden en ik zal echt niet rustig blijven en MIRB ben ik die in de war raakt met al die afkortingen

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

kan je SP voorkomen?
BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul, 2012  Reageer met quote

hallo lucide dromen lijkt mij echt geweldig maar gister kwam ik voor het eerst op SP en het lucide dromen leek mij nog steeds geweldig maar ik ben bang dat ik dat ooit krijg ik heb er wat verhalen van gelezen het lijkt mij zo ongelofelijk eng om dan in je bed wakker te worden en niet te kunnen bewegen

nu is mijn vraag kan je SP voorkomen? zo ja hoe?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

... Ik heb die vraag al gisteren in een ander topic beantwoord. Lees mijn reactie onderaan hier: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=86177#8617 7 Daar staat:
Quote:
Je zal er zeker mee geconfontreerd worden als je regelmatig lucide droomt. Als je echter mijn tekstje hierboven hebt gelezen is het dus niets om bang voor te zijn.

Gelieve eerst degelijk te lezen wat we antwoorden op je berichten. We doen dit om je te helpen, niet om 12 uur later dezelfde vraag van jou nog eens gesteld te zien worden. Het antwoord was al gegeven.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Wat zonde dat je lucide dromen laat zitten. Het is het echt waard hoor. Schrijf je dromen op, herken DS's en voer RC's uit. Ik denk dat deze aanpak heel geschikt zou zijn en voor je het weet heb je een lucide droom waarin je leuke dingen kunt doen.

Nog zo'n topic: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5122&highl ight=eng

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

Je kunt ieder moment uit een droom of SP stappen als je wilt hoor, je hoeft alleen je handen en voeten aan te spannen.

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jul, 2012  Reageer met quote

Fawn schreef:
Wat zonde dat je lucide dromen laat zitten. Het is het echt waard hoor. Schrijf je dromen op, herken DS's en voer RC's uit. Ik denk dat deze aanpak heel geschikt zou zijn en voor je het weet heb je een lucide droom waarin je leuke dingen kunt doen.

Nog zo'n topic: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5122&highl ight=eng

ik weet wel hoe ik lucide kan dromen na het oefenen maar ik wil het niet omdat ik bang ben voor SP

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

Silox` schreef:
... Ik heb die vraag al gisteren in een ander topic beantwoord. Lees mijn reactie onderaan hier: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=86177#8617 7 Daar staat:
Quote:
Je zal er zeker mee geconfontreerd worden als je regelmatig lucide droomt. Als je echter mijn tekstje hierboven hebt gelezen is het dus niets om bang voor te zijn.

Gelieve eerst degelijk te lezen wat we antwoorden op je berichten. We doen dit om je te helpen, niet om 12 uur later dezelfde vraag van jou nog eens gesteld te zien worden. Het antwoord was al gegeven.

ik heb dat al gelezen maar dit is een andere vraag ik vraag niet hoe ik er niet bang voor hoef te zijn ik vraag of het mogelijk is om SP te voorkomen

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

Dit is de derde keer dat ik dit tegen je zeg:
Quote:

Je zal ZEKER met SP geconfronteerd worden als je regelmatig lucide droomt. Je kan het niet voorkomen maar je kan er wel mee leren omgaan.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Dus: NEE, je kan het NIET voorkomen. Is dat duidelijk genoeg?

SP is niets om bang voor te zijn. Het is een natuurlijk onderdeel van de slaap. Als je je gewoon ontspant tijdens SP, krijg je vanzelf prettige hallucinaties en beland je uiteindelijk in een (lucide) droom, of je ontwaakt.

Trek je dus maar niets aan van eventuele enge verhalen op internet, deze mensen weten vaak niet wat SP is en raken in paniek omdat ze niet kunnen bewegen. Aangezien jij op de hoogte bent van wat SP is, kan er eigenlijk al niets meer misgaan.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Ik heb nog nooit slaapverlamming gehad.
Ik denk dat de kans op slaapverlamming klein is als je het nog nooit hebt gehad.

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

Ambsi schreef:
Dus: NEE, je kan het NIET voorkomen. Is dat duidelijk genoeg?

SP is niets om bang voor te zijn. Het is een natuurlijk onderdeel van de slaap. Als je je gewoon ontspant tijdens SP, krijg je vanzelf prettige hallucinaties en beland je uiteindelijk in een (lucide) droom, of je ontwaakt.

Trek je dus maar niets aan van eventuele enge verhalen op internet, deze mensen weten vaak niet wat SP is en raken in paniek omdat ze niet kunnen bewegen. Aangezien jij op de hoogte bent van wat SP is, kan er eigenlijk al niets meer misgaan.

maar ik weet nu al dat ik wel in paniek ga raken als het wel gebeurt want als ik wakker wordt en ik kan niet bewegen ga ik niet terugdenken aan heee dat is mss wel SP ik denk ik kan niet bewegen wat nu? en dan door de paniek zie ik ze wel

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.