EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Slaapverlamming

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 23-7-2012
LDs: nog 0

lucide dromen opgeven? of niet?
BerichtGeplaatst: Ma 23 Jul, 2012  Reageer met quote

ik ben bang voor SP veel mensen zeggen dat ik er niet bang voor moet zijn maar ik weet niet of ik lucide dromen moet opgeven omdat ik bang ben voor SP

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

Je hebt nog 2 topics open staan over dit onderwerp.

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Ik zou doorzetten. Het kan misschien eng zijn en ik begrijp dat je bang bent om het mee te maken. Het is niet altijd gemakkelijk om in zo'n situaties logisch en rationeel na te denken maar Lucide Dromen is dit allemaal wel waard. En dan nog, wat is 5 minuten angst tegenover uren kunnen doen wat je wil?
Hoe meer je SP zal ervaren, hoe meer je er al gewend aan zal raken en hoe makkelijker het zal zijn om gewoon rustig te blijven en te wachten tot het voorbij is zonder enge beelden te zien of enge dingen mee te maken.

@moderator: Is het mogelijk deze 3 topics samen te voegen van bartie2? Het draait toch allemaal om hetzelfde probleem en de inhoud is overal gelijk.

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

dank jullie allemaal ik denk dat ik ga doorzetten om LD te proberen te krijgen

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Serieus, je maakt je veel te druk. Nergens voor nodig. Houd je gewoon bezig met dit:
- Dromen opschrijven
- Terugkerende elementen van het dagelijks leven herkennen
- Informatie over lucide dromen blijven opzoeken, sla de rare sensatieverhalen over
- RC's uitvoeren

Dan ga je waarschijnlijk nooit slaapverlamming bewust meemaken (je mist iets heel bijzonders, maar goed, da's je eigen keus). Wist je dat je lichaam iedere keer dat het in de REM-slaap komt slaapverlamming ondergaat? Je maakt het nu al dus al zo'n zeven keer per nacht mee, je hele leven lang.

Als je nog steds niet gerust gesteld bent laat ik het erbij zitten... Nogmaals, ik snap echt niet waarom je van tevoren al zegt dat je in paniek raakt. Blijf gewoon rustig, zeg tegen jezelf dat je niets te vrezen hebt. Er is niets aan de hand.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

bartie2 schreef:
dank jullie allemaal ik denk dat ik ga doorzetten om LD te proberen te krijgen

Hé, da's goed nieuws. ^^ Succes hoor.

back to top
bartie2
LD4all lid
LD4all lid
19

Fawn schreef:
Serieus, je maakt je veel te druk. Nergens voor nodig. Houd je gewoon bezig met dit:
- Dromen opschrijven
- Terugkerende elementen van het dagelijks leven herkennen
- Informatie over lucide dromen blijven opzoeken, sla de rare sensatieverhalen over
- RC's uitvoeren

Dan ga je waarschijnlijk nooit slaapverlamming bewust meemaken (je mist iets heel bijzonders, maar goed, da's je eigen keus). Wist je dat je lichaam iedere keer dat het in de REM-slaap komt slaapverlamming ondergaat? Je maakt het nu al dus al zo'n zeven keer per nacht mee, je hele leven lang.

Als je nog steds niet gerust gesteld bent laat ik het erbij zitten... Nogmaals, ik snap echt niet waarom je van tevoren al zegt dat je in paniek raakt. Blijf gewoon rustig, zeg tegen jezelf dat je niets te vrezen hebt. Er is niets aan de hand.

ik ga het proberen bedankt voor de informatie ik heb niks te vrezen bedankt voor de hulp

back to top
Joepp
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-11-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2012  Reageer met quote

Je hebt toch allen SP als je WILD doet?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2012  Reageer met quote

Joepp schreef:

Neen. Het kan zijn dat je 'wakker' wordt uit een lucide droom en dan SP hebt.

back to top
Joepp
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-11-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug, 2012  Reageer met quote

Oke, haha wist ik niet.. oeps

Laatst aangepast door Joepp op Zo 25 Mei, 2014, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug, 2012  Reageer met quote

Silox` schreef:
Joepp schreef:

Neen. Het kan zijn dat je 'wakker' wordt uit een lucide droom en dan SP hebt.

Het kan allebei. Zelf heb ik nogmaar enkele keren échte SP ervaren en vaak niet eens tijdens mijn WILD ervaringen. Hier en daar beetje moeilijk bewegen heb ik wel vaker maar daar is niets engs aan.

Het is dus puur toeval of je vaak SP hebt of niet. Ik heb het praktisch nooit, mijn vriend heeft het net heel vaak en we hebben allebei wekelijks LD's, gebruiken dezelfde technieken etc. smile

<mod> En de topics zijn samengevoegd. Bij een volgende vraag het liefst op 1 topic houden aub. </mod>

back to top
lizaloser
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 24-2-2013
LDs: geen

SP
BerichtGeplaatst: Ma 18 Feb, 2013  Reageer met quote

Zelf heb ik al last van Slaapverlammingen al zo'n twee jaar. en nooit heb ik een LD gehad omdat ik te bang ben om het volgende stap te zetten, Opzich is een SP niet zo eng. het word alleen eng als in PANIEK raakt. Dus het belangrijkste is om KALM te blijven. want ik heb weleens gehad dat ik in paniek raakte en dat was best wel eng en niet zo fijn... haha. daarna was ik overstuur aan het huilen voor een half uur... Maar dit heeft me geleerd hoe je ermee moet omgaan, Dus als je in een SP komt blijf kalm, rustig ademen en als je wakker wilt worden moet je heel kalm gewoon met je gezicht proberen te fronsen/bewegen of met tenen en voeten raak NIET in paniek.

xxx

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 18-7-2017
LDs: onregelmatig

BerichtGeplaatst: Di 19 Feb, 2013  Reageer met quote

Nog nooit SP bewust meegemaakt en toch wel redelijk veel LD's gehad. Houden zo, niet teveel mee bezig zijn en geloven dat je ze niet krijgt, zoals ik doe. Dan krijg je ze waarschijnlijk dus ook niet. En als ik het wel krijg, ik weet wat het is en wat ik dan moet doen. Dus prima toch?

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Di 26 Mrt, 2013  Reageer met quote

hoi allemaal, misschien kan iemand hier mij helpen...
Ik train nu sinds eind december mijn WILD techniek maar ik kom nieteens in SP!
Als ik een beetje een raar gevoel krijg, alsof de kamer begint te draaien (of mijn bed) dan krijg ik rare stuiptrekkingen in mijn handen of voeten, ik weet dat je jeuk moet negeren, zo raak je sneller in SP maar na een uur/40 minuuten gebeurt er nogsteeds niks! Ik denk zelf dat de stuiptrekinkjes mij weerhouden bewust in SP te belanden... Zonder dit obstakel te overwinnen kan ik nooit WILD doen... HELP! help! whatsthat cry

back to top
Auroran
LD4all lid
LD4all lid
21
Researchers
Laatst gezien: 6-3-2015
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Di 26 Mrt, 2013  Reageer met quote

Nils schreef:
hoi allemaal, misschien kan iemand hier mij helpen...
Ik train nu sinds eind december mijn WILD techniek maar ik kom nieteens in SP!
Als ik een beetje een raar gevoel krijg, alsof de kamer begint te draaien (of mijn bed) dan krijg ik rare stuiptrekkingen in mijn handen of voeten, ik weet dat je jeuk moet negeren, zo raak je sneller in SP maar na een uur/40 minuuten gebeurt er nogsteeds niks! Ik denk zelf dat de stuiptrekinkjes mij weerhouden bewust in SP te belanden... Zonder dit obstakel te overwinnen kan ik nooit WILD doen... HELP! help! whatsthat cry

Handen boven je hoofd(niet in de lucht) maar op je kussen boven je, laat ze elkaar niet aanraken. Doe ze terug in de 1e positie en ga op je zij liggen. Do met zo wijzig mogelijk inspanning... Gewoon als een zak aardappels/zand/lappen pop.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.