EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic VIII

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 6Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
martin12
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2012
LDs: 0

Het GROTE WILD topic VIII
BerichtGeplaatst: Di 07 Aug, 2012  Reageer met quote

<mod>Dit is het GROTE topic voor al je WILDe vragen. Heb je problemen? Vind je het eng? Begrijp je het niet helemaal? Zoek je naar tips? Dan ben je hier aan het juiste adres! Neem ook eens een kijkje naar de vorige delen van dit topic:
Deel I
Deel II
Deel III
Deel IV
Deel V
Deel VI
Deel VII

</mod>

hallo ik probeer nu al een tijdje een LD te krijgen via de WILD techniek maar als ik het probeer dan zie ik geen beelden ik zie alleen zwarte vlekjes en het voelt alsof mijn bed rondjes draait en als ik dat lang vol hou word het steeds zwarter voor mijn ogen en mijn hart gaat sneller slaan doe ik iets fout of is het goed wat ik doe?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Di 07 Aug, 2012  Reageer met quote

Je probeert het waarschijnlijk op een slecht tijdstip, namelijk als je naar bed gaat. WILD kan bij het slapen gaan, maar niet veel mensen kunnen het op deze manier. Probeer het eens na een aantal uur geslapen te hebben, dan zal je al heel wat meer resultaat boeken.

back to top
Blackstar
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 8-8-2012
LDs: 2+

Re: derde keer wild!!
BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2012  Reageer met quote

steefz schreef:
Gister avond heb ik voor de derde keer bewust de wild gebruikt, door een goeie aardoefenings oefening krijg ik geen trillingen en begon ik gegeven moment door me oogleden te zien. Vanaf dit moment had ik afgekapt volgende keer beter.

Misschien moet je even een stapje terug doen, en meer foccusen op RC's en maybe alleen de WBTB, pas ook op dat je niet teveel nachtrust kwijt raakt. Dat vind school en meneer toekomst niet leuk wink5

back to top
steefz
Gast

LDs: &#8734;

Re: derde keer wild!!
BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2012  Reageer met quote

Blackstar schreef:
steefz schreef:
Gister avond heb ik voor de derde keer bewust de wild gebruikt, door een goeie aardoefenings oefening krijg ik geen trillingen en begon ik gegeven moment door me oogleden te zien. Vanaf dit moment had ik afgekapt volgende keer beter.

Misschien moet je even een stapje terug doen, en meer foccusen op RC's en maybe alleen de WBTB, pas ook op dat je niet teveel nachtrust kwijt raakt. Dat vind school en meneer toekomst niet leuk wink5

Ik heb inderdaad het gemerkt dat ik veel moeier was dan normaal als ik ga slapen.
Na even wat research kwam ik tot de conclusie dat het kwam omdat me "geest" vermoeider was als mijn lichaam. Ik probeer nu een mix tussen de MILD en WILD Aangezien ik deze avonden wat slechter slaap, dit komt overgens niet door het beoefen van LD 's.
Rond 3 uur 4 uur ben ik meestal klaar met me werk en ben ik aardig moe ik ontspan dan nog even en vlucht me bedje in. Ik merk al gelijk dat ik zo inslaap kan vallen en dat op dit tijdstip van de dag de technieken het beste werken. Meestal probeer ik het dan en ik ben van plan in het weekend de WTBT te doen. En gelukkig ben ik een hoog gevoelig persoon dus wanneer het dreigt mis te gaan met het slapen, zet ik er een stop achter en ga ik later weer verder. Bovendien me rieŰle leven mag er niet onder leiden smile.

back to top
mette777
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-8-2012
LDs:

eerste WILD ervaring
BerichtGeplaatst: Di 14 Aug, 2012  Reageer met quote

heee iedereen!!!

vannacht heb ik mijn eerste poging gedaan tot WILD.
ik had ergens gelezen dat het mogelijk is dat je stemmen kan horen, maar een kip?! ik hoorde dus een kip. nou vroeg ik me af, zijn er meer mensen met diet soort ervaringen?

nou lukt het me wel om in die staat te komen waar ik me niet meer kan bewegen, maar op dat moment word ik opeens heel bang... dat er iemand in mijn kamer staat ofzo...

bedankt voor het lezen!smile

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Wo 15 Aug, 2012  Reageer met quote

Tijdens hypnagogia (zo heet die fase) hoor je niet enkel stemmen, maar kan je ook gewoon allerlei geluiden horen en zelfs beelden zien. Dus ja, het kan goed zijn dat je kippen hoorde.

back to top
jan123
Nieuw lid
Nieuw lid
42
Laatst gezien: 27-9-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 20 Sep, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Vraagje :

Als ik uit een normale droom wakker word, nadat ik mijn droom opgeschreven heb, en mijn ogen weer dicht doe. Dan zie ik direct beelden , ik heb alleen nog geen aanwezig droom lichaam in de film en voel niets van de scene. IK zie alleen maar,
Is Dat het begin van WILD?

Vanuit meditatie zie ik ook altijd dingen en hoor dingen . Kan je vanuit daar ook WILDen ?

Zeg ik het goed als ik dan niet moet gaan denken , hee dit is een droom. IS dit een droom? . Is het dan een kwestie van subtiel iets in de beelden proberen aan te passen? Mis ik dan niet het hele gedeelte van de vibes etc?

Groeten Jan

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Vr 21 Sep, 2012  Reageer met quote

Deze beelden heten HH: hypnagogische hallucinaties. Het zijn droomachtige beelden die doorsijpelen terwijl je eigenlijk nog bewust wakker bent.

Ze zijn niet echt het begin van WILD maar als je WILD probeert gebruik je deze beelden wel om je laten 'afdrijven' en om ze een volledige droom te laten worden waarin je dan binnenstapt.

back to top
Xupmas
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 2-8-2013
LDs: 10 :D

Beste Techniek
BerichtGeplaatst: Vr 09 Nov, 2012  Reageer met quote

<mod>Ik heb je vragen verplaatst naar het WILD topic omdat je vragen over WILD gaan. ansie </mod>

OkÚ, ik lucide droom al voor een tijdje,
maar soms heb ik ze niet sadblauw
Ik deed altijd reality checks enzo.
Maar nu wel ik WBTB doen Met WILD
En een droomdagboek bijhouden
want mijn lucide dromen zijn meestal heel kort
is dit de beste techniek om toe te passen?
8D

Geprobeerd:
Mmm, ik wat doe ik fout bij WILD ik lig zeg maar heel stil van 1 tot 1000 te tellen
ik voel wel dat ik in SP kom alleen wat moet ik dan doen? help! blijven tellen, proberen te dromen? ik snap t niet
mijn probleem met WILD is ik zie helemaal geen beelden ik hoor geen geluid ik zie gewoon zwart mn lichaam word wel zwaarder zeg maar.
Maar in de gids las ik dat zij een steen zag en die vast pakte en de droom in kwam?
Ik lag echt iets van een kwartier te proberen.
Ik voelde alleen mn lichaam zwaar worden maar ik had geen HH teminste dat kan ik me niet herinneren.
Ik weet dat het geen steen hoef te zijn, maar ik krijg helemaal niks.

PS: moet ik bij wild als ik ga tellen in mn hoofd tellen of hardop
want ik tel namelijk in mijn hoofd (of maakt t niet uit)

Laatst aangepast door Xupmas op Za 10 Nov, 2012, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 12-2-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Za 10 Nov, 2012  Reageer met quote

Je moet niet te veel proberen, als je jezelf gaat dwingen dan lukt het je niet. WILD is heel moeilijk en kan maanden duren voor je het echt onder de knie hebt. Een droomdagboek is heel goed, daardoor ga je je dromen beter onthouden en ben je ook wat meer met dromen bezig, wat de kans op een LD weer vergroot. Verder ben ik geen expert op het gebied van WILD, maar ik wil je wel mijn ervaringen vertellen. Tot nu toe heb ik 2x een nacht gehad waar ik 7 LD's had, door WILD. Het enige was dat ik niks deed. Ik werd wakker, bleef liggen, en floep, ik zat weer in een droom. Het enige wat ik deed was bewust blijven.
Probeer dus wat meer te relaxen, en het zal best voorkomen dat je gewoon in slaap valt, maar oefening baart kunst wink5

back to top
Xupmas
LD4all lid
LD4all lid
19

BerichtGeplaatst: Za 10 Nov, 2012  Reageer met quote

Haha het klinkt zo gek want normaal droomde ik al LD maar nu alleen maar ND.
Ik heb al een droomnachtboek :D.
Ik vind het dus ook niet zo erg want ik zie mijn dromen al veel scherper daardoor en ik herken al wat droomherkenningspunten alleen toch word ik nog niet echt lucide.
Ik doe het zeg maar op deze manier.
1. Op bed liggen en herhalen tegen mezelf (in gedachten( MILD))
"Als ik droom word ik lucide" dit werkt meestal niet voor mij maar het vergroot de kans dus ik heb mn wekker al inschakeld voor WBTB.
2. Tijdens WBTB schrijf ik mijn droom op in mijn Droomboekje (ligt altijd onder mijn kussen)
3.Dan pas ik WILD toe, ik ga zo relaxt mogelijk liggen op mn rug en doe ik mijn ogen dicht en ik adem in en span mijn spieren van mijn voeten tegerlijkertijd en dan adem ik weer uit en zo ga ik door tot mijn hoofd en dan tel ik in mijn gedachten 1-ik droom 2-ik droom... ik blijf wel bewust ik heb al een keer zo tot 1500 geteld ik voelde het wel maar voor de rest ik had niet echt een weten dat ik in mijn droom kon stappen ofzo en ik zag nog steeds zwart of misschien klein rare licht streepjes

back to top
Xupmas
LD4all lid
LD4all lid
19

BerichtGeplaatst: Zo 11 Nov, 2012  Reageer met quote

Charlottekos schreef:
Je moet niet te veel proberen, als je jezelf gaat dwingen dan lukt het je niet. WILD is heel moeilijk en kan maanden duren voor je het echt onder de knie hebt. Een droomdagboek is heel goed, daardoor ga je je dromen beter onthouden en ben je ook wat meer met dromen bezig, wat de kans op een LD weer vergroot. Verder ben ik geen expert op het gebied van WILD, maar ik wil je wel mijn ervaringen vertellen. Tot nu toe heb ik 2x een nacht gehad waar ik 7 LD's had, door WILD. Het enige was dat ik niks deed. Ik werd wakker, bleef liggen, en floep, ik zat weer in een droom. Het enige wat ik deed was bewust blijven.
Probeer dus wat meer te relaxen, en het zal best voorkomen dat je gewoon in slaap valt, maar oefening baart kunst wink5

Dat doe ik ook tounge2 maar ik kom niet in een ld.
Ik had ze vroeger wel vaak alleen door RC's
dus ik wilde de betere technieken toepassen + RC.
Hoe lang deed jij over Wild?

Vannacht weer geprobeerd geen succes.
ik had mijn droom niet onthouden toen ik s'nachts wakker werd ben ik niet gewend van me zelf. ik weet een klein stukje ik ging slapen half een- een uur. Ik kwam in mijn droom wereld ik was niet lucide en toen ging mijn wekker, ik werd wakker en zag dat het al zes uur was. Ik dacht tijd voor WILD dan maar ik krijg nooit SP en ik weet niet waarom.
Ik lag zeg maar relaxt ik deed tegen me zelf zeggen in mijn gedachten: Adem in... Adem uit... waardoor ik wel bewust bleef door mijn ademhaling, maar ik voelde alleen tinteling in mijn benen en armen en alles een beetje zwaar worden maar ik lag echt 30 minuten adem in ... adem uit ... te doen. Wat doe ik fout? ik weet dat WILD heel veel training kost maar toch ik snap t niet.

Ik blijf gewoon proberen tot dat het me weer lukt :D

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
20

Xupmas schreef:
Charlottekos schreef:

Dat doe ik ook tounge2 maar ik kom niet in een ld.
Ik had ze vroeger wel vaak alleen door RC's
dus ik wilde de betere technieken toepassen + RC.
Hoe lang deed jij over Wild?

Vannacht weer geprobeerd geen succes.
ik had mijn droom niet onthouden toen ik s'nachts wakker werd ben ik niet gewend van me zelf. ik weet een klein stukje ik ging slapen half een- een uur. Ik kwam in mijn droom wereld ik was niet lucide en toen ging mijn wekker, ik werd wakker en zag dat het al zes uur was. Ik dacht tijd voor WILD dan maar ik krijg nooit SP en ik weet niet waarom.
Ik lag zeg maar relaxt ik deed tegen me zelf zeggen in mijn gedachten: Adem in... Adem uit... waardoor ik wel bewust bleef door mijn ademhaling, maar ik voelde alleen tinteling in mijn benen en armen en alles een beetje zwaar worden maar ik lag echt 30 minuten adem in ... adem uit ... te doen. Wat doe ik fout? ik weet dat WILD heel veel training kost maar toch ik snap t niet.

Ik blijf gewoon proberen tot dat het me weer lukt :D

Als ik het doe omdat ik het wil dan lukt het me niet, dus daar kan ik je niet mee helpen. Die enkele keren dat het me wel lukt en ik zo verschrikkelijk veel droom ben ik misschien 10 seconden wakker, misschien zelfs minder. Ik denk dan helemaal niet, ik zie eigenlijk alleen mijn droom voor me, en als ik dan weer in slaap val zit ik dus weer in die droom.

back to top
Xupmas
LD4all lid
LD4all lid
19

Dus je zet gewoon je gedachten uit maar hoe blijf je dan bewust?
want ik concentreer op het ademen of tellen om bewust te blijven of moet ik dat niet doen?

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
20

Ik weet het niet, het gebeurt gewoon. Het spijt me

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 6Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.