EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic VIII

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 19 Jun, 2013  Reageer met quote

Klinkt goed ^^

back to top
iamiMike
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-8-2013
LDs: 11!

Pijn/naar gevoel tijdens WILD
BerichtGeplaatst: Ma 26 Aug, 2013  Reageer met quote

Hey!

De laatste tijd als ik WBTB probeer i.c.m. WILD, overkomt mij iets heel raars.

Ik voel m'n hele lichaam tintelen, maar ook altijd een soort pijn links onder bij mijn buik. Dit weerhoudt mij er dan van om door te gaan.

Heeft iemand enig idee wat dit is?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 30 Aug, 2013  Reageer met quote

Ik denk niet dat WILD fysieke pijnen kan opwekken maar de andere verschijnselen die je aangeeft zoals tintelen is volkomen normaal. Het kan ook aanvoelen alsof er 1000 kilo op je lichaam gedrukt wordt, ademnood, probleem met slikken, ook hallucinaties, suizen of sterke tinitus. Niet alles is even plezant om te ervaren en ik kan me voorstellen dat sommige ook pijnlijk zijn, maar dat wilt niet zeggen dat je ziek zou zijn of fysieke afwijkingen hiervan krijg. Weet dat je niet de enige bent. Als het te lastig is, dan raad ik je andere technieken aan zoals MILD of DILD - deze zijn het meest eenvoudig om snel LD's te krijgen.

back to top
Noddy
coole ld's
LD4all lid
19
Laatst gezien: 3-2-2014
LDs: 10

WILD?
BerichtGeplaatst: Za 31 Aug, 2013  Reageer met quote

Deze morgen om 12 uur ging de wekker en besloot ik nog even verder te gaan slapen. Mijn hele lichaam begon te tintelen en toen ik in slaap viel was ik gelijk in een lucide droom. Was dit WILD?

back to top
Nietnick
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 25-11-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 04 Dec, 2013  Reageer met quote

Ik heb laatst de eerste keer wild geprobeerd. Ik begon te tintelen en ik voelde mijn ogen heen en weer gaan. Maar toen ik allemaal vage dingen hoorde werd ik bang en hield ik op. Is er een rede om bang te zijn en zijn er minpunten aan ld's ?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Dec, 2013  Reageer met quote

@Noddy
Dat was inderdaad Wild. Proficiat!

@Nietnick
Neen, geen enkele reden om bang te zijn, integendeel, het is juist allemaal heel interessant. Ja, het kan soms echt wel eng lijken, maar het is allemaal heel natuurlijk. Dit zijn de psychologische processen die zich telkens voordoen als we in slaap vallen, maar als je bewust blijft tijdens deze processen, maak je die zaken bewust mee. Nooit bang zijn, wat je ook hoort of voelt, wees blij als je rare dingen hoort of voelt, want dat is een teken dat het je echt lukt om bewust in slaap te vallen.
En er zijn alleen maar pluspunten aan ld's, het is echt een zalig gevoel in je droom te zijn als je weet dat je droomt, je kan dan doen wat je maar wil... Succes!

back to top
Can A
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 8-12-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Zo 08 Dec, 2013  Reageer met quote

Ik heb vaak dat mijn ogen beginnen te trillen als ik mijn ogen dicht doe, is dit normaal of niet?

back to top
Deathmar
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 24-12-2013
LDs: 1

Mijn eerste WILD
BerichtGeplaatst: Za 21 Dec, 2013  Reageer met quote

Na heel veel tijd is het me voor het eerst gelukt een WILD te hebben. Een jaar geleden had ik al eens een spontane LD. Ondanks dat ik heel veel lees en bijna alle technieken al heb geprobeerd, vind ik het heel moeilijk, bijna onmogelijk om een LD te krijgen.
Enfin, enkele dagen geleden was het dus zover:

Ik was op de normale tijd naar bed gegaan en had zoals gewoonlijk iets gelezen over OBE's en lucide dromen. Ook nam ik me voor om een OBE of lucide droom te hebben die nacht. Nadat ik voor de tweede keer die nacht wakker werd om naar het toilet te gaan, doezelde ik een beetje weg. Op dat moment had ik me niet voorgenomen me te concentreren om bewust te blijven. Na korte tijd zag ik hypnagogische beelden (bij mij een soort 'één voor één vertonen van dia's'). Op een gegeven moment zag ik een duidelijk beeld van een blonde man in een zwarte kapiteinsjas met op de achtergrond een soort van amerikaans 70-er jaren winkelstraatje. Als een soort reflex klampte ik me vast aan die man omdat ik onbewust wist dat ik dan naar dat straatje (die droom) zou gaan. Ik werd als het ware na het vastklampen de droom ingetrokken. Luid juichend omdat ik besefte dat ik lucide was, holde ik door de straat en de hoek om in een soortgelijke straat. Het tafereel was zonovergoten met heldere kleuren. Aan het eind van de tweede straat werd het donker om me heen en probeerde ik door in mijn handen te wrijven mijn luciditeit terug te krijgen. Helaas lukte dat niet en sliep ik door c.q. werd ik wakker.
Achteraf gezien leek de ervaring heel erg sterk op het springen op een wagon van een langs rijdende trein, waarbij de hypnagogische beelden de wagons waren.

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
19
Laatst gezien: 28-12-2014
LDs: 50+

BerichtGeplaatst: Za 21 Dec, 2013  Reageer met quote

Wat goed! Nu ben je een hele stap verder, vanaf dat zo'n dingen voor de eerste keer lukken, lukken ze vaker smile nog veel plezier met je volgende LD's

back to top
Shadowmare
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 9-7-2014
LDs:

Re: Mijn eerste WILD
BerichtGeplaatst: Di 14 Jan, 2014  Reageer met quote

Deathmar schreef:
Na heel veel tijd is het me voor het eerst gelukt een WILD te hebben. Een jaar geleden had ik al eens een spontane LD. Ondanks dat ik heel veel lees en bijna alle technieken al heb geprobeerd, vind ik het heel moeilijk, bijna onmogelijk om een LD te krijgen.
Enfin, enkele dagen geleden was het dus zover:

Ik was op de normale tijd naar bed gegaan en had zoals gewoonlijk iets gelezen over OBE's en lucide dromen. Ook nam ik me voor om een OBE of lucide droom te hebben die nacht. Nadat ik voor de tweede keer die nacht wakker werd om naar het toilet te gaan, doezelde ik een beetje weg. Op dat moment had ik me niet voorgenomen me te concentreren om bewust te blijven. Na korte tijd zag ik hypnagogische beelden (bij mij een soort 'één voor één vertonen van dia's'). Op een gegeven moment zag ik een duidelijk beeld van een blonde man in een zwarte kapiteinsjas met op de achtergrond een soort van amerikaans 70-er jaren winkelstraatje. Als een soort reflex klampte ik me vast aan die man omdat ik onbewust wist dat ik dan naar dat straatje (die droom) zou gaan. Ik werd als het ware na het vastklampen de droom ingetrokken. Luid juichend omdat ik besefte dat ik lucide was, holde ik door de straat en de hoek om in een soortgelijke straat. Het tafereel was zonovergoten met heldere kleuren. Aan het eind van de tweede straat werd het donker om me heen en probeerde ik door in mijn handen te wrijven mijn luciditeit terug te krijgen. Helaas lukte dat niet en sliep ik door c.q. werd ik wakker.
Achteraf gezien leek de ervaring heel erg sterk op het springen op een wagon van een langs rijdende trein, waarbij de hypnagogische beelden de wagons waren.

Gefelicteerd! Haha, ik moest echt lachen toen je vertelde over die man in die kapiteinsjas enzo. Wel grappige hallucinatie, ze kunnen ook eng zijn.

back to top
meredith
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-6-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jan, 2014  Reageer met quote

Laatst was WILD me bijna gelukt ik huppelde over stoep tegels. Maar in een reflex bewoog ik me been, omdat ik het gevoel had dat ik naar achter val. Dat heb ik wel vaker dat ik wel iets móet bewegen als ik WILD aan het doen ben. Iemand tips?

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 20-10-2017
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jan, 2014  Reageer met quote

Ik zag op youtube een filmpje van iemand die beweerde dat WILD niet te doen is als je niet eerst een paar uur hebt geslapen, dit omdat je dan meer last zou hebben van hallucinaties. Klopt dit of is het geen probleem WILD te doen zonder eerst te hebben geslapen?

back to top
meredith
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-6-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 21 Jan, 2014  Reageer met quote

Ik ben niet zo ervaren met WILD maar als ik echt moe ben en ik ga in gedachten met mezelf een gesprek aan zeg maar dan komen er al snel beelden. Alleen word ik meestal wakker als ik besef dat het WILD is haha. Waarschijnlijk doe je sneller WILD als je al geslapen hebt, want dan is de rustige en ontspanne sfeer er al en doezel je sneller weg.

back to top
Rickolo
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 30-5-2014
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 30 Jan, 2014  Reageer met quote

mij lijken die HH echt griezelig scared
heeft iemand tips?
ik ben echt bang om iets te zien als een alien of zo! sadblauw

back to top
Speurdeur
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 31-3-2014
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Ma 31 Mrt, 2014  Reageer met quote

Ik heb altijd als ik een WIlD wil doen het gevoel dat ik naar beneden val en mijn lichaam van me af valt. Maar na een seconde of 7 val ik dan weer terug in mijn bed...

Is dit raar? of wat kan ik er aan doen?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.