EN | NL | FR

Als een kip zonder kop

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Porcupine Dream
LD4all lid
LD4all lid
29
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2014
LDs:

Als een kip zonder kop
BerichtGeplaatst: Zo 14 Okt, 2012  Reageer met quote

Telkens als ik een lucide droom heb loop ik als een kip zonder kop door mijn droom tot dat ik wakker word. Dat wil zeggen dat ik niet volledig lucide ben, ik vergeet de hele tijd dat ik droom of het zit ver in mijn achterhoofd, chaotisch denken, niks kunnen bedenken wat ik ga doen (je kan alles doen wat je wilt! Te veel keuze en daar door weet ik niet wat ik moet doen.) en zo zijn er nog wel wat dingen.

Ik ken de technieken: in je handen wrijfen, ronddraaien, hard opzeggen dat je droomt, maar dat vergeet ik altijd op het moment supreme. Verder heb ik ook een paar dingen die ik wil doen, maar door de chaos in mijn hoofd denk ik er niet aan.

Kortom ik loop als een kip zonder kop door mijn dromen. Iemand tips?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 15 Okt, 2012  Reageer met quote

Voordat je gaat slapen jezelf beloven dat je eraan denkt de dingen te doen die je wil doen.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Ma 15 Okt, 2012  Reageer met quote

Tsja, moeilijk. Je bent niet de enige die er last van heeft, ik ga nu nog ook vaak springen en schreeuwen. Als je nou eens alle leuke dingen opzij zet en een nieuw plan aanpakt: rustig blijven. Gewoon voornemen dat je tot tien gaat tellen eenmaal lucide, en/of kalm om je heen kijkt (wanneer het je lukt je kalm om je heen te kijken opnieuw gaan tellen). Na helemaal rustig te zijn geworden kun je langzaam de omgeving verkennen, alles goed bekijken natuurlijk, lekker de tijd nemen. Post je het ook even wanneer dit goed gaat of juist niet werkt?

back to top
Porcupine Dream
LD4all lid
LD4all lid
29
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt, 2012  Reageer met quote

Bedankt voor de reacties! @ Fawn die rust pakken is een goede, ik ben vaak zeer gehaast in mijn lucide dromen, wat dan weer tot chaos leidt. Misschiem dat het ook zal helpen als ik MILD ga ge bruiken. Nu word ik elke keer spontaan lucide zonder er iets voor te hoeven doen, maar ik denk dat als ik door intentie lucide word de chaos ook minder word. Dan verwacht ik het en is het niet van: "Huh, oh ik ben aan het dromen. Wat moet ik doen?"

back to top
24
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt, 2012  Reageer met quote

Rustig blijven is heel belangrijk zoals Fawn al zegt!
Al kan dat best wel lastig zijn, heb ik soms nog steeds wel eens last van.
Wat ook kan helpen tegen het niet weten wat je moet doen is gewoon van te voren (als je nog wakker bent) een onderwerp kiezen wat je in die droom wilt doen. Dus niet allemaal verschillende onderwerpen tegelijk, nee, 1 onderwerp tegelijk
Maak anders een soort lijstje voor jezelf op papier, wat je graag wilt doen. En pak er voor elke lucide droom 1. In je droom hoef je er alleen maar heel simpel aan te denken en gewoon de sfeer van het onderwerp te voelen, dan passen de DC's en de omgeving zich er vanzelf wel op aan, hoef je niet veel aan te doen, als jij zo denkt, denken de DC's ook zo. Heel simpel want het is jou droom he, vergeet dat niet je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil.

Maar er is ook niks verkeerd aan om gewoon even lekker rustig aan te doen in je LD. Kijk om je heen, wees ontspannen en zie in wat voor fantastische wereld je bent terecht gekomen..

I wish you the most beautiful dreams!

back to top
Porcupine Dream
LD4all lid
LD4all lid
29
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 19 Okt, 2012  Reageer met quote

Vannacht weer een LD gehad! Ik probeerde zo rustig mogelijk te blijven, maar dit werd vermoeilijkt door drie droomvijanden. Ik weet dat je die vriendelijk moet benaderen en moet vragen waarom ze zo doen, maar toen ik dat deed voordat ik lucide was reageerden ze agressief. Daarna werd ik lucide en leerde ik ze even wie de baas was . Hierna ging het redelijk en een beetje rond gevlogen genietend van het (saaie) landschap.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 8-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 20 Okt, 2012  Reageer met quote

Klinkt goed smile

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-12-2014
LDs: 50+

ik dacht eerst dat je bedoelde dat je in je dromen letterlijk als een kip zonder kop rondliep kiekeboe

back to top
Kikkie
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-2-2014
LDs:

Herkenbaar.. Vannacht had ik het ook weer. Ik liep met een groepje in het bos en zag echt reusachtige kastanjes! Zo groot als een kussen ofzo. Ik dacht: hé, dit kan niet, maar ik heb wel eerder over zulke grote kastanjes gedroomd. Dus... Ik Droom!!! Maar lucide blijven: ho maar. Helaas niet. En ook wist ik niet meer wat ik wilde doen als ik lucide zou worden (een bepaalde persoon opzoeken, kijken of hij écht leuk is). Jammer.. overspannen

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: