EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

rare dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
lady_E
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 13-3-2013
LDs:

rare dromen
BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt, 2013  Reageer met quote

Hoi hoi iedereen
Heb me hier vandaag lid gemaakt omdat ik de laatste maanden last heb van rare dromen. Het lijkt altijd zo alsof ik niet wakker geraak en besef dan ook zeer goed dat het maar een droom is en toch geraak ik er maar niet uit. Vaak denk ik dat ik wakker ben, maar uiteindelijk blijkt dat ik toch nog slaap. Vannacht kwamen er zelf nog een paar dingen bij. Leken precies alsof er geesten rond vlogen in de slaapkamer (ja weet het, klinkt raar). Weet niet goed wat ik hier mee moet doen of vanwaar dit kan komen. Wat ik wel weet: dit is zeer vermoeiend. Vaak wordt ik om 2 a 3 uur wakker en duurt het toch even voordat ik weer slaap.

Dus als iemand weet wat ik hier aan kan doen, zou heel fijn zijn. Zeker omdat ik hier tot voor kort geen problemen mee had

Groetjes Ellen

back to top
lucidfishkeeper
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 9-6-2013
LDs: nog veel meer

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mrt, 2013  Reageer met quote

Hoi, ik heb er niet veel verstand van, maar in een droom "wakker worden" is een false awakening, en als je dus droomt kun je "geesten" zien, ook als je niet droomt, maar dan is het geloof ik sleep paralysis, slaapverlamming dus, als je net wakker word kan het dat je jezelf niet kan bewegen, dit is een reactie van het lichaam, en als dan je droom "doorrolt" schijn je zelfs beelden en geluiden kunnen horen die e niet zijn.

Beste tip die ik je als leek kan geven, omarm het, je weet dat je droomt, dus kan je het aanpassen, spring uit bed, vlieg je raam uit en ga op een wolk doorslapen!

back to top
lady_E
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 13-3-2013
LDs:

Danku u voor de reactie colgate Deze nacht waren het weer zeer rare dromen, zeker ne keer of 4 wakker geworden. En het enige wat ik weet is dat het zeer vermoeiend is. Kan dan mss wel genoeg uren slaap hebben, maar het constant wakker worden zorgt wel voor een heel vermoeid gevoel de hele dag confused Hoop dus dat het ook zo snel overgaat als dat de dromen gekomen zijn.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 20-10-2017
LDs: 364

Als je angstig wordt van 'geesten' zal dit zich gaan versterken. Verdiep je in vals ontwaken en slaapverlamming. En benut die kennis dan om lucide te gaan dromen en bv te gaan vliegen. Als je er niets van afweet en het gebeurt je wordt je bang. Herken je het dan kan je leuke dingen gaan doen en wordt je niet angstig van vreemde dingen in je slaapkamer.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Di 19 Mrt, 2013  Reageer met quote

Wanneer je droomt dat je wakker wordt en je toch nog blijkt te slapen, is dit een FA. Zodra je eenmaal beseft dat je toch nog slaapt en dat je je in een droom bevind, ben je lucide en heb je een lucide droom. Er zijn manieren om toch wakker te worden, zoals je ogen sluiten en jezelf duidelijk de opdracht geven om wakker te worden. Maar het is een veel beter idee om iets leuks te gaan ondernemen, dingen die in het echte leven niet kunnen. Dit is je kans. ^^
Vervelend voor je met die geesten. In je droom kun je duidelijk bevelen dat ze weg moeten gaan, en wel nú. Het is tenslotte jouw hoofd en droom, dus zij hebben daar niets te zoeken als je dat niet wilt. Wanneer je in jezelf gelooft en ervan overtuigd bent dat het lukt, lukt het ook écht.
Wat betreft het weer in slaap vallen, misschien kun je wat tips opzoeken op internet en uitproberen wat voor jou het beste werkt. Bij de één werken ademhalingsoefeningen of een boek lezen goed, de ander moet er even uit om een glas melk te gaan halen.
Als ik iets onduidelijk heb uitgelegd of als je nog een vraag hebt, laat het weten he.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.