EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Droom in een droom

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
E-the-boy
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 28-4-2013
LDs: 1

Droom in een droom
BerichtGeplaatst: Di 02 Apr, 2013  Reageer met quote

Hey iedereen!

Vannacht heb ik een hele aparte ervaring gehad...
Ik was aan het dromen, ik weet niet meer waarover, maar op een gegeven moment ging ik slapen(in m'n droom), waarschijnlijk een soort stap naar een andere droom geweest.
In die droom kwam ik het schoolplein op met m'n fiets, wat opviel was dat ik steeds kleiner werd (of de fiets steeds groter). Dit leek me wel heel verdacht, want ook m'n zadel was veranderd in een soort afvoerputje
Ik zei dus ineens (zoals ik eerder deed) drie keer ''Ik droom!''

Toen werd het zwart, en ik dacht dat ik nu kon doen wat ik wou... Niet dus.
Ik zei heel bewust:''Wanneer ik m'n ogen open doe, sta ik in een werkplaats''(Ik wil graag lasser worden, dus waarom niet in een droom, toch?)
Ik deed mijn ogen weer open en het was alsnog zwart, ik kon letterlijk niks zien.
Daarna werd ik wakker.

Het was een hele aparte ervaring, ik ben nog nooit eerder gaan dromen in een droom.
Wat ook apart was is dat ik niets zag nadat ik zei wat ik wilde.
Weten jullie hoe dit komt?

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

BerichtGeplaatst: Di 02 Apr, 2013  Reageer met quote

Hallo E-The-Boy,

een merkwaardig verschijnsel en ik heb er nog nooit eerder over gelezen. Maar was je in je eerste droom toen lucide? In ieder geval neem ik aan wanneer je lucide bent niet vervolgens gaat slapen, dit is ook niet mogelijk, want dan wordt je natuurlijk wakker. Ik droom wel eens dat ik het ene moment in een lokaal was en vervolgens op een piste stond en naar beneden gleed. Ik denk dat bij jouw hetzelfde gebeurde, maar dan simpelweg met een 'droom'. Maar waarschijnlijk droomde je niet in die droom, maar droomde je dat gewoon. Vervolgens was je dus op een andere locatie en werd je lucide. Ik weet niet of je vaak lucide bent geweest, maar er bestaan ook verschillende niveau's van luciditeit. Ik denk dat je niet heel erg lucide was, omdat je niet naar een werkplaats kon gaan. Het zwarte beeld wat je zag was wel vreemd. kortom denk ik dat er geen INCEPTION taferelen hebben plaatsgevonden in je droom!

Met vriendelijke groeten,
Empereur, McLs.

back to top
E-the-boy
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 28-4-2013
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Wo 03 Apr, 2013  Reageer met quote

Het zou goed kunnen zijn dat ik ineens op een andere plaats stond, zonder daadwerkelijk te gaan slapen in mijn droom.
Ik ben één keer eerder lucide geweest, maar ook daar werd alles zwart.
Hoort dit niet dan? En hoe kan ik er voor zorgen dat mijn luciciteit hoger wordt?

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

BerichtGeplaatst: Wo 03 Apr, 2013  Reageer met quote

Hey E-The-Boy,

Dus je bent nu twee keer lucide geweest, en beide keren werd het dus zwart. Ik persoonlijk denk dat de eerste keer dat je lucide werd het per toeval zwart werd. Zodra je dus voor de tweede keer lucide bent geworden, verwachtte je dat het beeld weer zwart werd, en dit gebeurde uiteraard, immers onze verwachtingen uitkomen in onze droom. Je moet dus tot het besef komen dat het niet standaard moet worden zodra je een lucide droom krijgt het beeld op zwart gaat. Verder zijn er een aantal zaken die je kunt doen om je luciditeit te verbeteren; Reality checks. Je kan dus zodra je weet dat je lucide bent een aantal checks doen. Kan ik ademen met mijn neus en mond dicht? (In dromen moet dit kunnen, want we liggen namelijk gewoon in bed te ademen.) Hoe laat is het, en wat deed ik 10 minuten geleden? (In dromen weet je niet wat je 10 minuten geleden hebt gedaan) Het gaat dus grotendeels om besef!

Groetjes,
Empereur, McLs

back to top
wide_awake
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-9-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jul, 2013  Reageer met quote

Het dromen in een droom is, volgens mij, niet zo heel erg vreemd. Ik heb het regelmatig, waarin ik dan in de tweede droom zogezegd lucide droom omdat ik denk dat mijn eerste droom eigenlijk de werkelijkheid is. Oké, dat was even moeilijk uitgelegd.

Om even een heel erg gênant voorbeeld te geven van en paar nachten geleden:
Ik droomde dat er iemand bij me bleef slapen, een gewone vriend. In mijn droom babbelden we gewoon totdat we beiden in slaap vielen en ik na een tijdje begon te dromen. In die droom deden die vriend en ik dingen die gewone vrienden niet met elkaar doen (ik ga er geen tekeningetje bij maken, het spreekt wel voor zich, denk ik). Tijdens dat ik dat aan het dromen was besefte ik dat ik geen geluid mocht maken, omdat ik wel eens de gewoonte heb in mijn slaap te praten. Ik was dus bang dat als ik per ongeluk iets zou zeggen of geluid zou maken, die vriend dat zou kunnen horen en vreemde dingen zou beginnen denken. Ik werd uiteindelijk wakker uit die droom, en was opgelucht dat die vriend braafjes naast me lag te slapen en waarschijnlijk niets gemerkt had van mijn bizarre droom met hem. En een tijdje later werd ik écht wakker, en kwam ik tot het besef dat ik alleen in mijn kamer lag, en er helemaal niemand was blijven slapen.

Zo'n dromen heb ik regelmatig, wel met een heel ander verhaal en in een heel andere context hoor. Maar dus het verschijnsel van 'een droom in een droom' komt wel vaker voor.

back to top
Iris Rain
Nieuw lid
Nieuw lid
52
Laatst gezien: 28-7-2013
LDs: ontelbaar

BerichtGeplaatst: Zo 28 Jul, 2013  Reageer met quote

Dit is mijn verhaal over slapen in mijn slaap...Het is nu ongeveer twee jaar geleden dat ik met dit zeeeer aparte fenomeen werd geconfronteerd. Het gevoel zal ik echt nooit meer vergeten.ik was in een droom met een collega van mij bij een afdelingschef en hij was aan 't woord. Maar het was zo saai dat ik mijn ogen sloot en in slaap viel. Ik geloof dat ik het hele verhaal vermeld heb op een ander deel van het forum, maar kon het niet terug vinden... Dus ik viel in slaap in mijn slaap! En het werd zwart. Al mijn zintuigen stonden meteen op scherp. Ik was me heel bewust van mijn omgeving, mijn ogen waren dicht, maar ik kon wel zien! En mijn oren stonden ook zeer gespitst. Onze overleden kat lag half op mijn buik te spinnen terwijl ze mij strak aankeek, en aan mijn voeten eind hoorde ik een luid geklapper, alsof er heel hard met een vlag werd geflapperd! En ik was zeker niet bang, alleen enorm verwonderd. Bang werd ik pas de derde x, toen het gewapper vlak naast me gebeurde, dat was ook de laatste x. Ik denk van de schrik. Ik kon dit alles niet plaatsen. Dat gebeurde pas een korte tijd later. Mijn vriend voelde zich reeds lange tijd niet zo heel erg goed, steeds moe en pijn bij zijn schouderblad. Na een week beroerd voelen en belanded op de intensive care, werd er geconstateerd dat hij een hart infarct had gehad een week eerder!!! Pas veertig en heel sportief, gezonde voeding en dan dit heel onverwachts.... Achteraf vermoed ik, en zeker zal ik dat ook nooit weten, dat ik gewaarschuwd werd om "wakker" te worden. Hierna heb ik dit niet meer ervaren. Maar mocht het ooit nog eens voorkomen, zal ik nog beter opletten! Bedenk wel, ik sta altijd met beide voeten op de grond, zweef niet, maar dit is een zeer wonderlijke ervaring geweest!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.