EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Nachtmerries tijdens het wakker zijn

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
wide_awake
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-9-2014
LDs:

Nachtmerries tijdens het wakker zijn
BerichtGeplaatst: Zo 07 Jul, 2013  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb me hier zo net geregistreerd omdat ik al een tijdje met een lastig probleem zit, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Of toch in ieder geval me duidelijk kunnen maken wat er precies aan de hand is, want ik vind het zelf een erg vreemd verschijnsel.

Het is dus zo dat ik nachtmerries heb terwijl dat ik wakker ben 's nachts, een soort van hallucinaties denk ik. Het begon een jaar geleden toen ik monitor was op een kinderkamp, 's nachts wakker werd en niet meer in slaap kon geraken. Plots zag ik een kinderhoofdje door de kamer vliegen waarna ik als een gek begon te gillen, uit mijn bed sprong en aan de andere kant van de kamer stond toen een medemonitor het licht aan deed. Op die moment was ik er nog steeds heilig van overtuigd dat er een hoofdje op de grond zou liggen, wat natuurlijk helemaal niet het geval was. Het was zo'n vreemde ervaring omdat ik echt wakker was, en ook nadien op geen enkel moment wakker werd.

Sindsdien gebeurt dit om de paar maanden, dus heb ik dit jaar vijf keer zo'n droom/hallucinatie gehad. De ene keer was het een enorme spin die in mijn tent zat, de andere keer een vreemde persoon die in mijn kamer stond. En er zat ook een keer een fretje/wezel met lange, scherpe tanden op mijn bureau. Dit zie ik dus altijd in het schemerdonker, omdat ik nooit helemaal in het donker slaap. Ik blijf deze beelden zien totdat het licht aan gaat, en ik besef dat er helemaal niets te zien is.

De angst tijdens de gebeurtenis zelf blijft voor mij even verschrikkelijk. Maar ik heb ondertussen wel geleerd om mezelf nadien snel rustig te krijgen, door mezelf te overtuigen dat het maar een droom was. Toch zou ik graag weten vanwaar dit komt, en wat ik hier aan kan doen. Het is ook best gênant om zo iets mee te maken als er mensen bij me liggen, omdat ik die dan wakker maak door mijn gegil.

Oh ja, ik heb sowieso heel erg vaak lucide dromen: ik besef bij de meeste van mijn dromen dat het een droom is, en af en toe kan ik dan ook mijn dromen besturen. Een vriendin van me, die psychologe is, zegt dat mijn wakker stadium gewoonweg erg dicht tegen mijn droomstadium ligt. Klopt dit? En kan het daardoor zijn dat ik deze nachtmerries heb terwijl ik eigenlijk wakker ben?

Alvast bedankt!

Groetjes,
wide_awake

back to top
ilias030
Nieuw lid
Nieuw lid
Researchers
Laatst gezien: 30-7-2013
LDs: 0 ik wil ze

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jul, 2013  Reageer met quote

Beste Wide_Awake,

Het is normaal wat je beleeft, want zie het zo iedere mens moet slapen , zoniet dan gaan je hersenen soort van slapen en zie je hallucinaties bij mij is dat nooit gebeurt ik slaap vrijwel goed en daardoor creëren jouw hersenen miss tijdens slaapverlamming ook hallucinaties , ik heb nooit een LD gehad maar ik wil het graag het is knap van je dat je LD , het is een van die twee dingen die ik zei , maar het kan ook zijn dat je denkt dat je wakker bent, maar aan het slapen bent LD kunnen erg realistisch zijn , dat het net echt lijkt en wezens en dingen ziet in je droom die niet bestaan.

PS; Doe Regelmatig RC( Reality Checks om te kijken dat je droomt , ookal lijkt het alsof je niet droomt.) En als je een Nachtmerrie hebt kun je het besturen en kun je alles ! Byv Superkrachten hebben of een grote monster zyn om je nachtmerrie wezens dood te maken .het is maar een suggestie

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.