EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

hoe kan ik dingen tevoorschijn tevoren in een LD?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Dreamer4Life
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 21-8-2013
LDs:

hoe kan ik dingen tevoorschijn tevoren in een LD?
BerichtGeplaatst: Zo 04 Aug, 2013  Reageer met quote

hoii,

Afgelopen nacht heb ik voor het eerst een LD gehad, eerst deed ik een RC.
Daarna wilde ik een fles water tevoorschijn toveren. Ik wilde gewoon klein beginnen.
maar dat lukte me niet. Ik consetreerde me goed, maar toch werkte het niet.

Graag wil ik weten wat ik kan doen, om toch van alles tevoorschijn te toveren?

Groetjes,

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Ma 05 Aug, 2013  Reageer met quote

Als je ook er maar aan twijfelt of je het kan, lukt het niet. Voorwaarde is dat je er echt in gelooft. En als iets niet lukt, probeer je het nog eens en nog eens tot het wel lukt. Soms lukt het maar vaak ook niet. Je kan ook wat anders proberen.
En zo kom je steeds dichter bij je doel. Lucide dromen zitten vol verrassingen.
Ik maak vaak gebruik van de situatie om iets uit te proberen omdat het zich in de droom voordoet. Voordat ik door een ruit heen kon, duurde het ook een aantal lucide dromen. Glas vervormde alleen en duwde me weer terug. Maar het is zeker de moeite waard om te proberen. Maar begin eens met vliegen of zweven dat doen de meesten en is een sensatie op zich.

back to top
Porcupine Dream
LD4all lid
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 10 Sep, 2013  Reageer met quote

Wat ik altijd doe, als ik wat wil hebben in een lucide droom, is denken aan wat ik wil hebben en me dan omdraaien of ergens achter kijken. Lukt 9 van de tien keer.

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
19
Laatst gezien: 28-12-2014
LDs: 50+

BerichtGeplaatst: Wo 25 Sep, 2013  Reageer met quote

Je mag inderdaad niet twijfelen en moet erin geloven dat het werkt. Ooit in een van mijn LD's wou ik uit mijn raam springen maar mijn muggenraam hing in de weg. Ik dacht niet te veel na en wees ernaar met mijn vinger terwijl ik er zonder bij na te denken vanuit ging dat het dan zou verdwijnen en dat deed het ook gewoon. Het is eigenlijk net hetzelfde met iets tevoorschijn toveren. Denk er niet te veel over na, doe het gewoon en na een tijd wordt het zo normaal dat te doen dat het binnen de second lukt smile Als ik in een LD en bepaalde persoon wil laten komen moet ik nog maar aan die persoon denken (of soms zijn naam roepen) en die komt eraan gewandeld. Vanaf het moment dat je door hebt hoe simpel het gaat ga je er nooit meer problemen mee hebben

Veel succes ermee,
Grtjs

back to top
Shadowmare
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 9-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Sep, 2013  Reageer met quote

Je moet gewoon denken: dit is een lucide droom. Ik ben nu lucide. Ik kan nu dus alles doen wat ik wil, er zitten geen grenzen aan en alles wat ik probeer gebeurt ook.
Als je bijvoorbeeld wil gaan vliegen, kun je alleen omhoogkomen als je er echt in gelooft dat je dit ook echt kunt. Je moet het ook niet teveel willen, gewoon net doen alsof het zomaar kan en voor dat je het weet zweef je in de lucht.
Als je het sowieso niet lukt op die manieren om bijvoorbeeld een steen te voorschijn te halen kun je misschien even achteromkijken, je inbeelden dat er op dat moment een steen voor je op de grond ligt, en dan weer terugkijken. Er is dan een erg grote kans dat die steen ook echt voor je ligt.

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
41
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

Re: hoe kan ik dingen tevoorschijn tevoren in een LD?
BerichtGeplaatst: Zo 29 Sep, 2013  Reageer met quote

Dreamer4Life schreef:
hoii,

Daarna wilde ik een fles water tevoorschijn toveren. Ik wilde gewoon klein beginnen.

Gewoon klein beginnen en dan gelijk een fles water te voorschijn toveren? Dat noem ik niet klein beginnen hoor. De tips hier zijn wel goed. Als het je niet direct lukt iets te voorschijn te toveren, dan kun je het beste denken: Het staat achter me. Of op de tafel ofzo.

Ik heb ooit in een LD een hummer op onze parkeerplaats bedacht, die stond er maar mooi!

Oh ja, bedenk dat je niet moet proberen, je moet gewoon doen. Proberen suggereert een kans op mislukking wink

Groet Liesje

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.