EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Wakker worden in een nachtmerrie

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
VisInDePan
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-8-2013
LDs:

Wakker worden in een nachtmerrie
BerichtGeplaatst: Wo 07 Aug, 2013  Reageer met quote

Hallo allen,

Al m'n hele leven heb ik last van een nachtmerrie die telkens weer terug komt. Maar als ik wakker wordt dan ben ik niet echt wakker... Ik zit er dan nog half in m'n slaap lijkt wel. Alles is super gevoelig en afschuwelijk. Want m'n nachtmerrie is nog aanwezig. Ik zie dingen die er niet zijn en alles lijkt 2x zo snel te gaan. M'n handen zijn over gevoelig voor alles wat ik aanraak. Ik raak automatisch in paniek en weet niet wat ik moet doen. M'n hooft wordt ook nog eens ontzettend heet alsof ik een koorts aanval krijg. Alleen ijskoud water lijkt te helpen om me af te koelen en wakker te laten worden.

Als dit is gebeurd dan kan ik elk moment van de dag de nachtmerrie opnieuw laten gebeuren... ook al slaap ik niet! Ik snap hier dus echt helemaal niks van. Het lijkt wel alsof het elke keer mis gaat als ik probeer te slapen en wanneer ik wakker hoor te worden.

Kan iemand me hiermee helpen? Misschien iemand die dit herkent?

Alvast bedankt.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 22-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Wo 07 Aug, 2013  Reageer met quote

Mensen die last hebben van PTTS, dezelfde nachtmerrie na een overval of oorlogstrauma wordt aangeraden een beter script, einde hiervoor te verzinnen. En dat overdag in ontspannen toestand te oefenen, door het je in te beelden. Dat ga je dan ook in je slaap dromen. Zo kan je er effectief van afkomen. Wat je beschrijft is volgens mij FA, vals onwaken. Kan bijzonder realistisch overkomen. Met RC's, reality checks kan je dit testen om niet in paniek te hoeven raken.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.