EN | NL | FR

Verschil tussen LD en AP?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
mkv_86
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-9-2013
LDs:

Verschil tussen LD en AP?
BerichtGeplaatst: Wo 04 Sep, 2013  Reageer met quote

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op deze site en het is natuurlijk volkomen normaal dat ik met een aantal vragen zit. Ik ontdekte LD toevallig een tweetal weken geleden via een online artikel en het intrigeerde mij wel een beetje. Na wat opzoekwerk op het internet kwam ik op deze site terecht.

Nu kwam ik tijdens mijn zoektocht ook het begrip "Astral Projection" tegen waarmee men verwijst naar "uittredingen" van het menselijk lichaam. Is daar een verband mee met "Lucid Dreaming" of is dit een héél ander concept?

Voor zover heb ik nog geen LD gehad aangezien ik nog maar recent op de hoogte ben van de mogelijkheid om lucide te kunnen dromen maar ik probeer me er toch op te focussen de laatste dagen vooraleer ik ga slapen.

Ik lig dan in bed op mijn rug met mijn handen naast mijn lichaam en probeer rustig adem te halen om mezelf voor te bereiden op mijn slaap. Ik weet niet of het klopt maar ik had ergens gelezen dat je de signalen die je lichaam geeft, zoals jeuk en van houding veranderen, moet negeren en je daardoor vlugger in staat zal zijn om lucide te dromen omdat je dan zogezegd je lichaam "wijsmaakt" dat het slaapt.

Ik heb dat uiteindelijk een aantal keer geprobeerd maar wat mij opviel is dat mijn hart sneller begon te kloppen (misschien van opwinding of angst) en ik na een 10-tal minuten een soort van vibratie mee maakte waar ik altijd van wakker schrok. Ik moest dan iedere keer mezelf terug tot rust brengen en opnieuw "in the zone" proberen te geraken.

Komt iemand dat bekend voor? En betekent het ook iets?

Alvast bedankt.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 04 Sep, 2013  Reageer met quote

De meningen verschillen daarin (ligt eraan waarin je gelooft). Voor mij is het gewoon een lucide droom, maar als je erin gelooft dan niet want dan besef je niet dat je droomt. tounge1
Je kan in dit topic meer over uittredingen lezen: http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=4446
En dat laatste klinkt als WILD, in dit topic kun je er meer over lezen: http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5298

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-12-2014
LDs: 50+

BerichtGeplaatst: Wo 25 Sep, 2013  Reageer met quote

Het eerste waar je het over had, het uittreden, is een OBE, en is niet hetzelfde als een lucide droom. Of het iets met elkaar te maken heeft weet ik zelf niet precies. En wat jij doet lijkt op WILD, en het is normaal dat je na een tijd die vibratie voelt, dat is een teken dat je in slaap aan het vallen bent, er kunnen ook vreemde geluiden voorkomen en ook dat is normaal, als je niet te opgewonden geraakt zul je daarna je voelen hoe je lichaam verlamd wordt en als de WILD helemaal lukt kom je zo in je droom terecht maar het vraag veel oefening en lukt niet van de eerste keer smile en over die signalen die je moet negeren, heb er zelf nog nooit iets over gelezen maar als ik jeuk heb of van houding wil veranderen moet ik dat toch doen anders kan ik niet in slaap vallen, maar als jij daar geen probleem mee hebt en je gelooft dat het werkt dan doe je dat maar, wie weet werkt dat smile

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Ma 30 Sep, 2013  Reageer met quote

En dan heb je ook nog deze topic over uittredingen vs dromen smile
http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5388

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur