EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Tips voor LD aub

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Nicolas Boomans
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 17-12-2013
LDs: veel

Tips voor LD aub
BerichtGeplaatst: Di 17 Dec, 2013  Reageer met quote

Ik ben een jonge en sinds (heel)kort probeer ik LD te dromen
Ik heb het al een beetje onder de knie Daarmee bedoel ik in mijn achterhoofd weet dat dit onrealistisch is Maar tijdens dat ik de droom beleef kan ik mij niet vrij bewegen om dichter bij te komen of te doen wat ik wil ik kan alleen zien wat er gebeurt en me door de droom te laten meevoeren
S 'morgens wordt ik dan wakker en schrijf wat ik weet direct op

mijn vraag is eigenlijk: als ik dagdagelijkse dingen doe zou ik mijzelf moeten afvragen droom ik dit en dan zeggen ik droom dit niet omdat en om mij er van zeker te zijn dat ik niet droom zou ik reality checks moeten doen of is dit pas als ik in mijn dromenboek dingen vaak zie weerkeren

want op het internet staan zo veel begintoepassingen die je zouden moeten helpen maar de ene zegt dat je best tekent wat je wilt dromen en dit visualiseert en een ander die raad je aan dat je jezelf af vraagt droom ik dit en een reality check toepast als je iets ziet terug keren in je droom en je dit ook meemaakt in het dagelijkse leven

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 21-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Di 17 Dec, 2013  Reageer met quote

Nicolas welkom,

Als ik het goed begrijp heb je nog geen controle over je dromen en laat je er door meeslepen. Een droomdagboek bijhouden s'morgens is een goed begin.
Daar kan je dan uit opmaken waar je vaak over droomt. Stel er komen regelmatig kerktorens in mijn dromen voor. Dan zou ik iedere keer als ik een kerktoren zie mezelf kunnen afvragen droom ik of droom ik niet. En wat deed ik 15 minuten geleden. Als je dat niet weet dan droom je en kan je lucide worden.
Het zelfde als je iets vreemds meemaakt in het echte leven.
Dat gebeurt constant in dromen. Als je dat overdag doet zal je het automatisch ook in je dromen gaan doen. En dan kan je lucide worden.
Zelfde geldt voor RC's. Als je die overdag doet zal je dat ook in je dromen gaan doen. Tekenen wat je wilt dromen kan. Ik doe het nooit. Maar als het niets oplevert zou ik er mee stoppen. Succesvolle methodes om lucide te dromen zijn nogal persoonlijk. Wat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd met afbeeldingen naast mijn bed, werkt voor mij niet.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.