EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

1e keer slaapverlamming geprobeerd

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Locious
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs: 2

1e keer slaapverlamming geprobeerd
BerichtGeplaatst: Di 03 Jun, 2014  Reageer met quote

Ik ben sinds kort bezig met het studeren van luciditeit en kom nu een rustige periode tegemoet (bijna zomervakantie), dus ik experimenteer een hoop.

Vannacht probeerde ik iets van WILD, omdat ik zo benieuwd was hoe dat ervaren wordt. Ik heb gelezen dat je dit het beste kan doen na het wakker worden of in combinatie met WBTB, maar ik had daar geen zin in dus ik deed het volgende gelijk toen ik ging slapen:

Ik was ontspannen, had van tevoren een douche genomen, mijn kamer was al een tijdje donker en ik was ontspannen. Ik ging naar bed en lag op mijn rug, armen en benen naast mijn lichaam, als een dood lijk. Ik lag daar en negeerde alles wat er met mijn lichaam gebeurde. Veel begon er te jeuken, mijn arm voelde verkeerd, maar ik negeerde alles. Tot mijn verbazing ging dit daarna inderdaad weg en ik voelde soms een rare tinteling.

Na een tijdje mijn lichaam negeren, voelde ik al mijn armen worden uitgeschakeld. Na een tijdje mijn benen, maar mijn benen bleven apart voelen met een aparte tinteling (kan ik niet uitleggen). Ik voelde naderhand steeds minder van mijn lichaam, en minder, en minder...

Voelde me opstijgen, maar...
Toen gebeurde het moment dat mijn handen en mijn bovenlichaam omhoog gingen zweven. Ik begon langzaam omhoog te zweven,
totdat ik zuurstof tekort had bij ademhalen en ik moest diep ademhalen. Na het diep ademhalen voelde ik weer gedeeltes van mijn lichaam en moest ik een beetje overnieuw beginnen.

zwarte zuigende beelden, totdat...
Niet lang daarna voelde ik een soort zelfde gevoel, maar dan zwarte beelden die ging draaien, zo erg dat ik me naar voren voelde zuigen, in een soort zwart gat. Toen voelde ik me weer op bed liggen, ik zag de zwarte beelden nog steeds. Ik liet me nog eens naar links draaien, ik voelde me naar achter bewegen etc..
totdat ik weer zuurstof tekort had en diep moest inademen en voelde mijn lichaam weer gedeeltelijk

voelde me heel groot en zwaar, maar helaas...
Gelukkig zat ik nog steeds in eenzelfde fase. Gelijk daarna voelde mijn hele lichaam heel apart. Het leek alsof mijn lichaam heel groot en dik werd (ook lastig uit te leggen). Ik concentreerde me op die zwaarte en ik zakte door het bed, en daarna was ik aan het vallen in een zwarte dimensie.
Totdat ik voor de zoveelste keer zuurstof tekort had en diep moest ademhalen en voelde mijn lichaam weer gedeeltelijk.gil

Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is tounge1
Ik ben uiteindelijk maar mijn spieren gaan bewegen, op mijn zij gedraaid en gewoon gaan slapen.

Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik mijn ademhaling beter controleren, zodat ik niet steeds diep hoef in te ademen. Komt het omdat ik misschien te enthousiast wordt? Ik werd namelijk wel gelukkig van het feit dat ik deze ervaringen kreeg. Het voelde apart en wist niet dat dit bestond. Heel interessant dat je lichaam wordt uitgeschakeld, zodat je bewegingen kunt uitvoeren, zonder dat je lichaam dit echt doet.

En is het wel goed dat ik dit probeer bij direct slapen gaan 's avonds? Het helpt wel ontspannend en is leuk om te doen, moet ik zelf zeggen haha. Ik hoorde ook een motorgeluid door mijn kamer gaan, die er helemaal niet was. Heel apart.

Wou dit ook gewoon even delen, ben benieuwd namelijk wat jullie ervaringen hierover zijn en wat voor tips ik kan toepassen!

En sorry van de lange post, ik blijf altijd doortypen als een gek. Mijn dromen in mijn droomdagboek zijn per droom ook minstens een A4.

Met vriendelijke groeten,
Locious

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 22-10-2017
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Di 03 Jun, 2014  Reageer met quote

Ik kan je niet helpen met je vraag. Ik heb WILD ook best vaak geprobeerd. Dat jeuken en dat mijn arm verkeerd voelt heb ik ook. Ik negeerde dat niet en probeerde een andere houding. Natuurlijk werkte dat niet. Bedankt voor je tip. Ik zal eens proberen het te negeren.

Ditect bij het slapen gaan WILD doen kan wel, het duurt alleen langer.

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 22-10-2017
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jun, 2014  Reageer met quote

Heb het gedaan zoals jij deed. Ik kwam veel verder dan ik ooit ben geweest, maar nog lang niet zo ver als jij was. Toen kreeg ik ook zuurstof tekort. Heb het daarna nog één keer geprobeerd. Is ook niet gelukt. Heeft dat zuurstoftekort misschien iets met slaapverlamming te maken? Heeft iemand tips om dat te voorkomen?
Succes met je verdere pogingen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

ademhaling
BerichtGeplaatst: Di 10 Jun, 2014  Reageer met quote

Locious, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb ergens wat gelezen wat je benauwdheid zou kunnen verklaren (ergens in een boek over dromen). Tijdens slaapverlamming zijn de spieren waarmee je diep in- en uitademt ook verlamd. Alleen de spieren waarmee je automatisch ademhaalt (via je autonome zenuwstelsel) blijven natuurlijk werken. Als jij nou tijdens het in slaap vallen gaat merken dat die diepe (bewuste) ademhaling onmogelijk wordt, dan ervaar jij dat wellicht als zuurstoftekort? Dus dan zou de oplossing ergens kunnen liggen in het leren vertrouwen op je autonome zenuwstelsel (op je automatische ademhaling dus)

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
32
Researchers
Laatst gezien: 18-3-2016
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Do 19 Jun, 2014  Reageer met quote

Wat bedoel je precies met zuurstoftekort? Als je gewoon rustig ademt, zou je daar geen last van moeten hebben. Bij intredende slaapverlamming hoort wel een sterk gevoel van 'wegzakken' en een soort van duizeligheid. Misschien verwarde je dat met zuurstoftekort?

Je zou volgens mij gewoon rustig moeten kunnen blijven ademhalen, zonder je daar druk om te maken.

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 18-7-2017
LDs: onregelmatig

BerichtGeplaatst: Za 21 Jun, 2014  Reageer met quote

Ik heb ook nog steeds problemen met WILD. Soms kan ik gewoon niet geconcentreerd genoeg blijven en andere keren heb ik ongeveer zelfde problemen als hierboven genoemd. Soms worden de kleine spierpijntjes en jeuk enzo gewoon te erg en moet ik wel bewegen

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.