EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Help? Ik wil lucide dromen, maar ik ben echt heel erg bang!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
20
Laatst gezien: 17-7-2014
LDs: 0/1

Help? Ik wil lucide dromen, maar ik ben echt heel erg bang!
BerichtGeplaatst: Do 17 Jul, 2014  Reageer met quote

Hallo,

Ik ben Nick, 17 jaar en ik ben gehandicapt. Ik kan niet zo goed lopen, ik loop namelijk met een rollator en gebruik een rolstoel in het dagelijks leven.

Waarom ik een LD wil? Om een andere wereld te ontdekken en hier vrij te zijn met je keuzes. Ik kan (als ik het goed heb) lopen in mijn dromen en ik heb allerlei superkrachten. Ik wil mijn lucidedroom starten in een resort in Miami, dat ik gewoon kan lopen en daar kan wandelen en zwemmen. Of, als 2e keus zou ik graag een wereld willen creëren en dan daar doen (hallucineren) wat ik altijd heb willen doen.

Maar nu help!

Ik weet niet wat ik moet doen en ik wil niet in een slaapverlamming komen en niet kunnen ademen terwijl iets of iemand op mij af komt. Ik durf de confrontatie met een (reuzen)spin echt niet aan. Ik ben echt heel bang voor spinnen, als sinds kleins af aan. Ik kan er echt niet tegen en raak dan echt in paniek. Serieus, als ik een spin zie ga ik tekeer en... Confronteren, dat durf ik echt niet (ookal is het nep). Ik heb vele verhalen gelezen over personen die lucide dromen willen, maar dan in slaapverlamming terechtkomen en hierdoor reuzenspinnen gaan zien. Kijk tegen een persoon (duister iets) kan ik juist tegen. Ik wil dit ten alle kosten niet meemaken. Ik ben echt HEEL bang voor spinnen en tijdens slaapverlamming kunnen ze op je komen en kriebelen en overal om je heen kruipen cry cry cry

Maar het moet, eenmaal. Want als ik aan een lucide droom denk, denk ik meteen aan een reuzenspin, wat me de kriebels geeft, terwijl ik juist iets anders wil. Ik wil dit echt niet, jongens. help! help!

Ik wil gewoon een goeie lucidedroom zonder enige SP ofzoiets. In een wereld waar ik mijzelf kan zijn en gewoon mijzelf kan ontdekken. wink sadblauw

Dit is belachelijk ik weet het.

Kunnen jullie mij helpen en advies geven met welke methode ik toe moet passen (het liefst geen WILD, want dat geeft een verhoogde kans op een reuzenspin, net zoals in die Harry-Potterfilms.) eek2 Nu denk ik er weer aan. Lucide= spin en dan krijg je ook een spin? Hoe kan ik deze gedachten uitschakelen en het makkelijkst denken aan een vredige of avontuurlijke wereld?

De allerlaatste optie: Hoe voelt het om een reuzenspin tijdens SP/LD te krijgen? Shit man, that hurts en is pijnlijk en voelt zo eng en raar. overspannen

NACHTMERRIE!overspannen

Help me alsjeblieft ^^

Thankyou

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 20-10-2017
LDs: 20

Allereerst welkom op dit forum. Om te beginnen is het niet belachelijk dat je bang bent voor spinnen of SP, dat zijn idd hele enge dingen. Je kan die spinnen helaas niet altijd voorkomen. Ook niet in een normale droom.
De beste keuze voor jou is RCs te doen. Kijk naar je handen, veranderen ze? Dan droom je. Knijp je neus dicht, kun je ademen? Dan droom je. Kijk op een klok, verspringt de tijd of is een digitale klok niet te lezen, dan droom je. Je krijgt daarbij geen slaapverlamming. Als je die RCs overdag vaak doet, ga je dat in je droom ook doen. Dan weet je dus dat je droomt.
Zo kom ik bij de spinnen, je start een LD vanuit een normale droom. Als die normale droom een nachtmerrie over spinnen is, dan zie je die spinnen dus ook in je LD. Je weet dan wel dat je droomt en kan dus in je droom iets doen tegen die spinnen.
Dan je wens om in een ressort in Miami te zijn of je eigen wereld te creëren. Mij lukte het de eerste keer naar een andere plaats te gaan. Ik kan echter niet garanderen dat jij dat ook meteen kan. Het kan ook zo zijn dat je helemaal niets kan sturen in je droom en alleen weet dat je droomt, dat maakt die spinnen natuurlijk wel minder eng. Het creëren van je eigen wereld zal niet meteen lukken. Als je meer ervaring hebt met LD, misschien wel. Ik kan niet garanderen dat je volledige controle over je droom krijgt. Toch denk ik dat het zeker de moeite waard is om het te proberen.
Mijn laatste tip is een dromendagboek bij te houden. Schrijf daarin op wat je droomt. Zo onthoud je steeds meer van je dromen. Voor het hebben van een lucide droom is het belangrijk dat je je dromen kan onthouden.
Tot slot is het heel leuk om een lucide droom te hebben. Het zal jammer zijn als je het niet probeert vanwege die spinnen en SP. Veel succes met het krijgen van een LD.

back to top
20
Laatst gezien: 17-7-2014
LDs: 0/1

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik lig 's avonds in bed en ga uiteindelijk slapen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik weet dat ik ga dromen. Ik word de volgende morgen wakker met wel een goed resultaat. Ik weet dat ik 2 dromen heb gehad en het waren 2 hele korte dromen (van 1 sec ofzo) maar in die droom zelf, wist ik dat ik droomde (ik keek denk ik alleen maar toe voor een seconde) maar het was zo kort, dat ik het me nu nog vaagjes herinner.

Mijn vraag nu is, ondanks ik de Gids geraadpleegd heb.

Als ik naar bed ga, moet ik dan wakker blijven en RC's doen zoals naar je handen kijken? Moet ik dan steeds naar de klok kijken? Maar dat is dan toch raar, want ik blijf dan wakker en val niet in slaap. Of, moet ik gaan slapen en hopen dat ik wakker word in mijn droom? Maar dat gebeurt toch niet. whatsthat en.. welke methode pas ik dan toe als ik dan steeds RC's uit moet voeren?

Ik weet dat dit onderwerp ook in de Gids staat, maar ik wil graag persoonlijk advies. 8D

help! Thanks

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 20-10-2017
LDs: 20

Je moet overdag regelmatig RCs doen. Wat je overdag vaak doet ga je uiteindelijk ook in je droom doen. Je moet dan gewoon gaan slapen als altijd. Je gaat dan in je droom vanzelf een RC doen. Dan weet je dat je droomt. Als je overdag RCs doet op bepaalde plekken of gebeurtenissen die in je dromen veel voorkomen, heb je meer kans op een lucide droom.
Dat je je dromen kan onthouden is goed. Schrijf ze op, ook als het hele korte zijn. Daardoor ga je je dromen beter onthouden, hoe beter jij je dromen onthoud, hoe meer kans dat je een lucide droom krijgt. Als je je dromen terug leest zie je wat veel terug komt in je dromen. Dat kan je gebruiken door op die momenten dat er in IRL iets gebeurt wat veel in je dromen gebeurt een RC te doen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Vr 18 Jul, 2014  Reageer met quote

Welkom Nick welcome

Ik heb niet zo veel ervaring met nachtmerries. Ik bedoel, ik heb wel nare dromen,( ik denk dat iedereen dat wel heeft,) maar ze gaan niet over één thema of één bepaalde fobie.
Maar ook al ben je bang, je gaat er voor. That's the spirit rechterduim omhoog met knipoog

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 19 Jul, 2014  Reageer met quote

Het is misschien goed om te weten dat je wat je gelooft dat gaat gebeuren in een droom ook daadwerkelijk gebeurt. Het hebben van positieve gevoelens zorgt er dus voor dat een droom positief wordt. Heb er vertrouwen in dat het goed komt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.