EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

SP Competitie Juli/Augustus 2014

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs: 63

SP Competitie Juli/Augustus 2014
BerichtGeplaatst: Zo 27 Jul, 2014  Reageer met quote

Hallo Dromers,
Hier kunnen jullie je SPs posten die jullie deze maand bewust gehad hebben.

Winnaars:

Juli/Augustus
Stefano (2)
Dreamystivi (1)

Succes!
Groetjes Stefano

Laatst aangepast door Mario (Stefano) op Di 26 Aug, 2014, in toaal 7 keer bewerkt
back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 28 Jul, 2014  Reageer met quote

Haha,

SP tellen en er een competitie van maken, zit wel iets in. Dit stimuleert je om vertrouwd te geraken met SP en dus je kansen op LD te verhogen.
Ik doe mee.
Hoewel de laatste tijd doe ik niet meer zo vaak WILD, als ik het doe lig ik soms de rest van de nacht of ochtend wakker. Soms lukt het dan weer wel, maar echte SP ervaar ik maar uiterst zelden, lijk er wel immuun voor. Val ofwel in slaap, of blijf klaar wakker, mijn lichaam wel ontspannen en stil, maar niet echt in slaap, kan uren duren bij mij. Zal toch proberen.

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
LDs: 20

Ik heb het vannacht geprobeerd, helaas geen succes. Ik lag helemaal stil en voelde al dat ik bijna SP ging krijgen. Toen gebeurde het, ik bewoog en kon opnieuw beginnen. Ik hoop dat het de volgende keer wel lukt.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

Hoi Stefano,
Ik heb wat vraagjes bij de SP competitie:
Wat is jouw ervaring met SP? Heb je er goeie ervaringen mee?
Ben je goed aan het worden in WILD?
En waarom zou je eigenlijk SP willen bereiken? Ik snap het nog niet helemaal.
Groetjes, majah

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ik heb vannacht voor het eerst SP gehad. Ik had een ND en toen werd ik wakker. Dat ik wakker werd ging ik naar het toilet en nam ik wat water en ging ik weer naar bed (Dit is WBTB). Toen ging ik weer naar bed en probeerde ik WILD. Maar ik vind het moelijk om stil te liggen. Toen ging ik weer gewoon liggen.
Ik lag in bed en ik zag ineens allemaal kleuren en ik hoorde stemmen en geluiden en ik kon me niet bewegen en toen werd ik wakker. Ik had dus SP.
Ik ben nog niet zo goed in WILD. Ik vind het moelijk om zo stil te blijven liggen.
Als je WILD doet dan val je bewust in slaap. Je gaat dan kleuren zien die al helderder worden. Je gaat uiteindelijk ook geluiden horen. Als je geluiden gaat horen is je lichaam in SP en kan je je niet bewegen. Als je dan je ogen open doet kan het zijn dat je gaat hallucineren en droombeelden in je echt kamer ziet. Als je je ogen gewoon dicht houdt en je blijft concentreren op WILD ga je uiteindelijk een volledig beeld zien en kan je je droom binnen stappen. Het schijnt dat als je SP hebt je makkelijker een LD binnen kan stappen. Ik las een keer op dit forum dat iemand een groen bos voor zich probeerde voor te stellen als hij SP had en dan een LD binnen kon stappen.
Groetjes, majah[/quote]
majah schreef:
Hoi Stefano,
Groetjes, majah

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

Stefano schreef:
Het schijnt dat als je SP hebt je makkelijker een LD binnen kan stappen.

Zonder SP kan je een LD niet binnen stappen, dan zou je namelijk bewegen en daardoor wakker worden. Het word dus niet makkelijker het wordt mogelijk.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Jelle schreef:
Stefano schreef:

Zonder SP kan je een LD niet binnen stappen, dan zou je namelijk bewegen en daardoor wakker worden. Het word dus niet makkelijker het wordt mogelijk.

SP = Sleep Paralysis - Slaap Verlamming. Gaat meestal gepaard met FA - de dromer denkt wakker te zijn maar kan zich niet bewegen. Kan erg beangstigend zijn
http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=694

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5387

Hierin staat dat je iedere nacht SP hebt.

Quote:
Dit is een goed teken. Het betekent immers dat je dicht bij de staat komt van slaapverlamming. Maak je geen zorgen, dit gebeurt iedere nacht. Het zorgt er immers voor dat je niet gaat slaapwandelen als je een (actieve) droom hebt

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

Stefano schreef:
Jelle schreef:
Stefano schreef:

SP = Sleep Paralysis - Slaap Verlamming. Gaat meestal gepaard met FA - de dromer denkt wakker te zijn maar kan zich niet bewegen. Kan erg beangstigend zijn
http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=694

Als je SP hebt, dan ben je eigenlijk al aan het slapen denk ik. Je denkt bij WILD dat je nog wakker bent en hebt dus eigenlijk een FA.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Jelle schreef:

Als je SP hebt, dan ben je eigenlijk al aan het slapen denk ik. Je denkt bij WILD dat je nog wakker bent en hebt dus eigenlijk een FA.

Dat is nu ook weer niet waar. Als je WILD doet bijvoorbeeld kan je in sommige gevallen bewust van wakker zijn naar SP evolueren. Ik ben het met je eens dat je lichaam dan wel slaapt, maar je geest is nooit in slaap gevallen, dus geen FA, je wordt immers niet wakker, ook niet vals. Je blijft gewoon bewust bij het in slaap vallen.

Bij FA slaap je inderdaad, je droomt ook (niet eens bewust), je gelooft gewoon dat je wakker bent, of je bent nog een beetje bewust, maar door dat je denkt dat je echt wakker bent geworden, ga je gewoon mee met de droom en verlies je je luciditeit 'dit is de meest jammere vorm van FA). Maar je kan bewegen, volledig en vrij, althans met je droomlichaam. Je ervaart je slapend lichaam niet in een FA, dus dit is geen SP.

Als je bewust in slaap valt (WILD) en je lichaam opeens gaat slapen, terwijl je geest gewoon wakker blijft, of je schiet opeens wakker uit een LD of gewone droom, maar je lichaam slaapt nog steeds, dan ervaar je SP, je hebt geen droomlichaam meer, je voelt je echte lichaam, maar je kan het echt met de beste wil ter wereld niet bewegen. Vandaar slaap verlamming. Je voelt je echt compleet verlamd. Soms lukt het wel om je ogen zelfs open te krijgen (echt wel in het echt, niet gedroomd), maar je lichaam blijft dan soms gewoon verlamd). De eerste keren dat je dit meemaakt, is dit echt wel beangstigend.

Maar eens je er aan gewoon bent, is het niet meer angstig, want je bent er dan heel blij om, omdat je op dat moment echt niet ver van een LD af zit. Toch komt de LD niet zomaar spontaan, je moet op één of andere manier overgaan in een droom. Dit gaat meestal gepaard met schudden, beven, gevoel van afgescheurd worden, en enorm luide geluiden, maar ook deze zijn weer niet angstig als je eenmaal weet dat dit echt de overgang naar een LD is.

Heb vroeger veel WILD gedaan en af en toe lukte het goed. Het is de meest spectaculaire manier om een LD te induceren, en de helderheid is meestal erg groot als je zo lucide geraakt. Maar zoals ik al schreef, om één of andere reden geraak ik nooit meer in SP, mijn lichaam wordt heel, heel ontspannen, en erg stil, maar als ik echt wil proberen bewegen, dan lukt dat gewoon (hoewel moeizaam), dus ik kan zo niet overgaan in een LD, en lig dan soms uren en uren in die toestand, met slaaptekort als gevolg. Dus WILD is niet meer zo simpel voor mij. Soms lukt het nog wel om toch in een LD terecht te komen, maar dan zonder de SP bewust waar te nemen. Het ene moment ben ik nog helemaal wakker, wel heel relaxed, en dan opeens (zonder overgang, zonder bewust SP te ervaren) zie ik een droom rond mij onstaan en weet ik meteen dat ik droom en wordt dus lucide. Als ik zo lucide wordt voel ik wel nog steeds een overgang: schudden, beven, losscheuren en dat vind ik wel leuk, maar de SP (althans deze bewust ervaren), sla ik tegenwoordig altijd over (als ik al zover geraak dat ik toch echt in slaap geraak, maar meestal lig ik dus gewoon uren wakker).

Jelle schreef:

http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5387
Hierin staat dat je iedere nacht SP hebt.

Inderdaad, je hebt elke nacht SP, en meerdere keren, nl. zoveel keren als je REM fases hebt, in niet REM ben je normaal gezien niet in SP.
M.a.w. de competitie wordt beter zo verwoord:

Hier kunnen jullie je SPs posten die jullie deze maand "bewust" gehad hebben.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ik heb vannacht de eerste keer SP gehad na WBTB en WILD proberen. Ik werd wakker na een ND. WILD lukte niet dus ik besloot dat ik weer gewoon ging liggen en ging slapen. En toen gebeurde het. Ik lag in bed en ik zag ineens allemaal kleuren en ik hoorde stemmen en geluiden en ik kon me niet bewegen en toen werd ik wakker.

Dus 1 punt voor mij.

Dit was mijn ND:Mijn moeder ging naar de buurvrouw toe. De buurvrouw was er nog niet. Toen kwam de buurvrouw tevoorschijn en mijn moeder zwaaide blij. Maar toen ging haar lag weg. He? Het was de andere buurvrouw. Later werd ik wakker.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

BerichtGeplaatst: Vr 01 Aug, 2014  Reageer met quote

Beste Dromers,
Omdat het nog zo kort is dat de SP Competitie er is verleng ik deze tot 1 september. Op 1 september gaat er weer iets nieuws in. Het kan zijn dat het weer een SP competitie wordt maar ik denk dat het weer iets nieuws wordt.

Groetjes Stefano

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Vr 01 Aug, 2014  Reageer met quote

Ik zal vanavond WILD weer eens proberen, misschien heb ik dan SP.

<mod>Blijf alstjeblieft on-topic en begin geen 'chat-gesprekken' binnen een onderwerp. Daarvoor hebben we chat, persoonlijke berichten of de babbelbox. Anders moet ik helaas de berichten verplaatsen naar de babbelbox (zodat de logica daar wegvalt) of de berichten verwijderen.)
ansie </mod>

Stefano:
Jelle schreef:
Ik zal vanavond WILD weer eens proberen, misschien heb ik dan SP.

Heb je vannacht een LD gehad?

Jelle: Ik heb geen LD gehad, ook geen droom onthouden. Ik heb wel jouw droom gelezen, leuke droom. Herinner je al meer van die droom?

Stefano: O ik dacht dat je vannacht een LD had omdat je eerst 9 LDs had en nu 10 LDs. Dat is zeker de LD van gisteren?
Nee ik kan me helaas nog niet meer herinneren van de droom.

Jelle: Die LD is van gisteren ja. Jammer dat je je niet meer bent gaan herinneren. Ik had ook bijna mijn droom onthouden. Ik wist vaag wat ik gedroomd had, maar ik had geen tijd om het op te schrijven. Toen ik wel tijd had wist ik niets meer van mijn droom.

Stefano: Ik had SP na mijn LD over op vakantie.
Ik zag mijn wekker en het leek of er een grijze vlek voor hing. Ik dacht ook dat ik me niet kon bewegen. Toen kon ik me wel weer bewegen en de grijze vlek was weg. (Ik had dus waarschijnlijk SP). 

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 26 Aug, 2014  Reageer met quote

+1 = 1
Ik had SP na mijn eerste LD (zie LD competitie augustus).

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.