EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

SP of toch niet?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 16-12-2017
LDs: 63

SP of toch niet?
BerichtGeplaatst: Ma 01 Sep, 2014  Reageer met quote

Hallo Dromers,

Ik heb een vraagje. Vannacht had ik (weer) een LD maar toen ik besefte dat ik droomde werd alles zwart en voelde ik dat ik wakker wakker werd. Ik had het gevoel dat ik me niet kon bewegen maar heel kort en ik had me ogen dicht. Het was echt heel kort.
Ik dacht ik wil bewegen maar dacht lukt niet.
Ik weet bijna zeker dat dit SP is maar toch twijfel ik.
Is dit SP? Ik had geen HI.

Groetjes Stefano

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

Re: SP of toch niet?
BerichtGeplaatst: Di 02 Sep, 2014  Reageer met quote

Mario (Stefano) schreef:
Ik heb een vraagje. Vannacht had ik (weer) een LD maar toen ik besefte dat ik droomde werd alles zwart en voelde ik dat ik wakker wakker werd. Ik had het gevoel dat ik me niet kon bewegen maar heel kort en ik had me ogen dicht. Het was echt heel kort.
Ik dacht ik wil bewegen maar dacht lukt niet.
Ik weet bijna zeker dat dit SP is maar toch twijfel ik.
Is dit SP? Ik had geen HI.

Ja, hoogst waarschijnlijk SP, immers altijd als je direct wakker wordt uit een droom ben je nog even in SP, want tijdens de droom moest er wel SP zijn, geen droom zonder SP, en als je er dus plots uit wakker wordt blijft de SP meestal nog een paar seconden hangen. Maar als je dan stil blijft liggen, zonder u te concentreren op die SP of op je lichaam, dan kan je soms gewoon direct weer een droom binnenstappen, dan ben je nog eens lucide.

De HI komt meestal niet voor bij het wakker worden, maar eerder bij het in slaap vallen (wel bvb. bij het terug in slaap vallen terwijl je net wakker geworden was), dus als je rustig blijft in die rest-SP, en je je lichaam terug in slaap laat vallen (in plaats van het te proberen bewegen), dan kan je HI beginnen ervaren en kan je daarna (als je geluk hebt) weer een droom binnen stappen, direct lucide, dit kan met of zonder HI, bij mij meestal zonder HI, maar vaak wel met sterke trillingen en bevingen, dit is een separatie proces, waarbij uw geest die geen lichaam meer voelt zich krampachtig aan iets bekends wil vasthouden en dus snel een droomlichaam creëert, die overgang naar een droomlichaam kan best heftig zijn, heerlijk vind ik dat. Dat is eigenlijk geen HI maar maar de overgangstoestand naar een echte droom, het separatie-proces wordt het ook vaak genoemd, want het scheidt u af van uw lichaam naar een droomlichaam, voelt als AP, OBE, maar is het volgens mij niet echt (maar dat is mijn mening, de jouwe en die van anderen kan anders zijn), voor mij is het gewoon een turbulente overgang van geen echt lichaam meer voelen naar een droomlichaam beginnen te voelen, hoe dan ook is een heerlijk gevoel.

M.a.w. als je echt helemaal stil blijft liggen als je net wakker geworden bent uit een droom, lucide of niet, kan je op een veel gemakkelijkere manier WILD ervaren, je hoeft geen ontspanningsoefening te doen enzo, want je lichaam is echt nog op de grens van slapen, dus gewoon de droom zich laten vormen en er in stappen zonder uw bewustzijn te verliezen = wild.

Probeer het eens, het is de moeite waard, veel meer dan die SP te ervaren, geloof me. Je gaat dan nog meer LD's hebben, dan wordt je echt een super pro.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Bedankt voor de uitleg! Ik bedoel met HI de hallucinaties die je tijdens SP kan ervaren zoals old hag, het gevoel dat er iemand op je benen zit, mensen in je kamer zien, stemmen horen, zwarte schimmen zien.
Dat is toch ook HI?
Dus je hebt altijd SP als je plots wakker wordt uit een LD?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
Bedankt voor de uitleg! Ik bedoel met HI de hallucinaties die je tijdens SP kan ervaren zoals old hag, het gevoel dat er iemand op je benen zit, mensen in je kamer zien, stemmen horen, zwarte schimmen zien.
Dat is toch ook HI?
Dus je hebt altijd SP als je plots wakker wordt uit een LD?

ja, ja, dat bedoel ik ook met Hi, heb het bijna nooit meer, vage stemmen soms wel, of beeldflitsen, maar geen angstige toestanden. Vroeger wel hoor, ik denk hoe meer je het leert kennen, hoe minder het zich voordoet.

en ja je lichaam is altijd verlamd als je droomt, dus ook nog heel even als je plots wakker wordt uit een droom, misschien maar een seconde en merk je het niet eens.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Valt het onder SP wat ik gisternnacht had? Ik heb de SP Competitie op het engelse forum nog lopen tot oktober.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Wo 03 Sep, 2014  Reageer met quote

Dreamystivi, heel verhelderd beschreven. Separatie en droomlichaam. Ga het ook eens proberen, WILD bij wakker worden. Weet ook dat het een heel bijzonder heftig gevoel is.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
Valt het onder SP wat ik gisternnacht had? Ik heb de SP Competitie op het engelse forum nog lopen tot oktober.

Ja, heb ik al gezegd: was waarschijnlijk SP (alleen jijzelf kan dit bevestigen), want we zijn sowieso in SP als we dromen en dus als we plots wakker worden uit een droom en we kunnen niet bewegen, ja, dan is het SP.

Maar het is jammer om te proberen bewegen, gewoon om te controleren of je wel in SP zit of niet, omwille van een domme (sorry smile ) competitie, het is beter om stil te blijven liggen en terug in een LD proberen terecht te komen. Je mag de SP maar tellen, als je ze bewust hebt meegemaakt (want onbewust hebben we zoveel SP), maar dit uittesten (proberen bewegen) kan je jammer genoeg wakker maken, dus best niet doen, gewoon je aandacht richten op een volgende droom en een LD na streven, dan mag je het meetellen als LD en dat is toch veel meer waard, niet?

Je doet er mee wat je wil, maar SP is echt niets om fier op te zijn, volgens mij, LD daarentegen ... wink5 en je bent goed in LD, dus doe zo voort...

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Zoef schreef:
Ga het ook eens proberen, WILD bij wakker worden. Weet ook dat het een heel bijzonder heftig gevoel is.

Success en geniet er van!

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Is SP ook een FA? En heb je altijd SP als je plots wakker wordt uit een LD?
Ik kan het ook eens proberen. Ik heb vannacht weer een LD gehad en ik kon deze goed besturen en hij was heel helder en lang. Ik had geen SP.
Mag ik wel even mijn ogen open doen om te checken of ik SP heb en ik HI heb?
Had jij wel SP vannacht?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

Heb je wel de gids en het kenniscentrum gelezen?
Je stelt immers vragen die heel makkelijk daar te vinden zijn... én in honderd andere topics in de subforums. Er is trouwens ook een zoekfunctie die je kan gebruiken. wink

Ik begrijp dat je natuurlijk echt ontzettend veel over dromen te weten wilt komen maar je leert nog het snelste bij door alle kennis die hier aanwezig is, eens goed door te nemen. Zelf zoeken en zelf proberen zal ervoor zorgen dat je alle info sneller kan onthouden en toepassen.

Edit: gelieve niet te antwoorden met een nieuwe vraag aub. mrgeen

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

BerichtGeplaatst: Do 04 Sep, 2014  Reageer met quote

Sorry dat komt door mijn autisme. Ik vind het ook leuk om met andere mensen er over te praten.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
Sorry dat komt door mijn autisme. Ik vind het ook leuk om met andere mensen er over te praten.

Ok, dat verklaart veel. Begrijp nu beter waarom je zoveel vragen stelt.
Begrijp nu ook waarom je moeder niet graag heeft waarom je met dromen bezig bent, hoe dan ook, ik denk dat het wel goed is voor je.

En, ik denk dat het dankzij je autisme is dat je zo goed je RC's beoefend en dus veel lucide dromen hebt, dus het heeft ook voordelen wink5

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Mijn moeder vind het juist wel goed dat ik met dromen bezig ben. Hoe kom je daar eigenlijk bij?
Misschien heeft het inderdaad met mijn autisme te maken dat ik zo goed ben in lucide dromen. Ik doe de laatste tijd ook MILD om lucide te worden.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
Mijn moeder vind het juist wel goed dat ik met dromen bezig ben. Hoe kom je daar eigenlijk bij?

Sorry, dan verwar ik je met iemand anders, er was iemand die een tijd geleden schreef dat zijn moeder liever niet had dat hij teveel met dromen bezig was, dacht dat jij het was die het geschreven had.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ik heb dat ook gelezen. Dat was ik niet.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.