EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

SP

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 6Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 22-10-2017
LDs: 63

SP
BerichtGeplaatst: Wo 17 Sep, 2014  Reageer met quote

5 uur SP???

Laatst aangepast door Mario (Stefano) op Vr 26 Sep, 2014, in toaal 3 keer bewerkt
back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

Re: 5 uur SP???

Mario (Stefano) schreef:
5 uur SP???

??? Is dit een vraag?

Hoe dan ook, 5 uur SP is normaal gezien niet mogelijk, SP heb je maar in de REM-fases, de droomslaap, en als je iets van slaapcycli kent weet je dat REM afgewisseld wordt met non-REM (diepe slaap), dus na max 90 minuten (wat ook al niet mogelijk is volgens mij) SP zou je in een diepe slaap moeten terecht komen en zelfs al kan je dan bewust blijven (is mogelijk, maar heel moeilijk), ervaar je geen SP meer, in diepe slaap is er geen verlamming meer.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Re: 5 uur SP???

Mario (Stefano) schreef:
5 uur SP???

Oh, nu zie ik dat het een link is, dit is geen SP meer maar een neuroligische aandoening, dit is niet normaal, die persoon heeft een ziekte, psychologich, neurlogisch of fysiek, waardoor zijn lichaam verlamd wordt, heeft niets meer met slapen en dromen te maken, dus maak je niet druk.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Waarom noemt hij het dan SP?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 20 Sep, 2014  Reageer met quote

Mario (Stefano) schreef:
Waarom noemt hij het dan SP?

Dat moet je aan hem vragen, niet aan mij.

Maar hoe dan ook, ik moet mijzelf corrigeren, deze morgen eens lang kunnen uit slapen en toch nog eens in SP terecht gekomen, ik heb er wat mee proberen experimenteren en moet nu toegeveven wat ik hier boven schreef niet helemaal juist is.

Laat in de ochtend werd ik met een schok wakker uit een droom en voelde ik mijn lichaam helemaal verlamd, normaal doe ik dan mijn ogen open en komt er spontaan een neiging in mij op om mij te verleggen, maar ik heb beide neigingen bewust onderdrukt en zo bleef ik mooi in SP. Ik kon duidelijk voelen dat mijn lichaam verlamd was, maar omdat ik dit al goed ken van vroeger, is dit helemaal niet zo beangstigend voor mij en ik kan er ook altijd wel uitkomen (alleen maar als je in paniek raakt is het moeilijk uit SP te komen).

Ik was echter helemaal niet meer moe (had al lang uitgeslapen) dus geraakte geestelijk niet meer in slaap, maar mijn lichaam bleef wel in SP. Het leek of ik wel zo uren kon doorbrengen, maar heb het maar +- 30 minuten vol gehouden, daarna werd het veel te saai voor mij, omdat ik toch niet meer in een droom terecht kon komen (was geestelijk al helemaal uitgeslapen).

Door wat ik vanmorgen ervaren heb, moet ik bovenstaande even corrigeren. Normaal gezien heb je alleen maar SP als je droomt, normaal duurt een droom nooit langer dan 90 minuten, vandaar..., maar als je het normale gedrag onderdrukt (bijvoorbeeld door geforceerd stil te blijven liggen na het ontwaken uit een droom), blijft uw lichaam wel denken dat je nog steeds aan het dromen bent. Heb ooit gelezen dat je lichaam en je geest niet zo goed met elkaar kunnen communiceren, dus je lichaam luistert naar signalen van je geest die doorgegeven worden aan je lichaam en kan op basis daarvan weten of je nog droomt of niet, op het einde van de REM geeft je geest blijkbaar het signaal om wat te bewegen, en je lichaam weet dan "ah de droom is voorbij" en schakelt dan de SP weer uit, maar door dit signaal bewust te onderdrukken kan je je lichaam blijkbaar doen geloven dat je nog steeds aan het dromen bent, terwijl je eigenlijk helemaal niet meer droomt en geestelijk zelfs klaarwakker bent. Als je dit kunt blijven volhouden, kan je vermoedelijk wel lang in SP blijven. Maar nogmaals, zolang je niet in paniek slaat, kan je SP gemakkelijk verbreken, op elk moment dat je maar wil. M.a.w. je ziet niet gevangen in die SP.

Hoe dan ook, zelfs met paniek denk ik niet dat je lichaam meer dan half uur in die SP gaat blijven, op den duur zal het lichaam toch wel doorhebben dat je niet meer aan het dromen bent. Maar eerlijk gezegd weet ik hier niet zoveel over.

Alleen wat diene mens in die link zegt: dat ze hem niet wakker kregen, dat heeft dus echt wel niets met SP te maken, uit SP (als je in paniek bent) is het misschien moeilijk om zelf er uit te geraken, maar als iemand je aanraakt ben je meteen wakker, en dus volledig uit SP. Als ze diene mens niet uit zijn verlamming kregen, of dit heel lang duurde heeft die een serieuze neurlogiche disfunctie. Nacrolepsie of zoiets. Dat is een ziekte, moet je dus geen conclusies uit trekken over SP.

Hij noemt dit waarschijnlijk SP omdat het er wel op lijkt, maar bij hem is het geen natuurlijk verschijnsel mee, wat iedereen elke nacht onbewust meemaakt en sommige mensen soms eens bewust meemaken, maar is dit een onnatuurlijke neurlogische afwijking, een ziekte dus. Punt.

Dat is hetzelfde als denken dat als je soms eens in slaap valt tijdens een saaie les in school, dat het mogelijk is dat je hier niet meer uit wakker wordt voor de bel gaat. Normaal wordt je sowieso wakker als je gestommel van je leerlingen hoort of de bel. Maar als je dan leest op internet dat iemand in slaap valt en niet meer wakker wordt ook al is er veel geluid en kabaal, dan wil dat niet zeggen dat dit bij u ook kan gebeuren, die iemand is dan zo'n enkeleling (1 op de miljoen ofzo) die een bepaalde ziekte heeft, een slaapziekte en dus heel atypisch gedrag kan vertonen.

Hopelijk is het duidelijk nu? smile

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Kreeg je HI tijdens SP?
Jammer dat je niet meer in een droom kon komen anders had je waarschijnlijk een LD gekregen. Nog even over narolepsie. ...

Op Wikipedia staat dat SP en narcolepsie met elkaar te maken heeft en men zelfs denkt dat SP een vorm is van narcolepsie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcolepsie

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
Kreeg je HI tijdens SP?
Jammer dat je niet meer in een droom kon komen anders had je waarschijnlijk een LD gekregen.

Neen, niets, helemaal niets, ik was super wakker in mijn geest. Niets HI, daarvoor moet je geest ook terug voor een stuk in slaap kunnen vallen, voor een stuk, want een ander stuk moet alert blijven (anders maak je niets bewust mee), maar dat lukte niet, was veel te wakker, en toch bleef de SP.
Ja, jammer, ik voelde dat ik zo in ld kon instappen, maar dan moet er wel een droom komen.

Mario (Stefano) schreef:
Op Wikipedia staat dat SP en narcolepsie met elkaar te maken heeft en men zelfs denkt dat SP een vorm is van narcolepsie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcolepsie

Internet is een zegen, maar ook een vloek, er staat daar zoveel in dat niet klopt. SP is een heel natuurlijk fenomeen dat zich elke nacht voortdoet, maar we zelden bewust meemaken. Net als dromen zich ook elke nacht voordoen, maar we zelden bewust meemaken, tenzij we allerlei technieken uitproberen om ons bewustzijn alert te houden. Als je daar in slaagt, kan je al die dingen gewoon bewust gaan ervaren, je SP, je dromen, .... dat is dus geen ziekte, maar een gave, een kunst.

Het wordt een ziekte als die dingen half-bewust worden meegemaakt door een stoornis in ons brein, en als dit niet onder controle is. Misschien kan ld zelfs een ziekte zijn als ze door een probleem in het brein vanzelf optreden maar zonder dat iemand er controle over heeft, zo zou elke droom een lucide nachtmerie kunnen zijn en dat is dus een ziekte.

Maar als je juist leert bewust te worden in je dromen of van het proces van het in slaap vallen, wordt dit alles dus een verrijking, wordt je gewoon bewuster, voller mens, en dat is het tegenovergestelde van ziek zijn.

M.a.w. leren omgaan met SP, leren bewust te dromen kan u alleen maar verrijken, het gaat juist voorkomen dat het ooit een ziekte kan worden, want je kent het al, je hebt er geen angst voor, je gebruikt het voor je eigen goed, voor je groei, je vooruitgang.

Dus neen, SP is niet gevaarlijk, wild is niet gevaarlijk, ld is niet gevaarlijk, integendeel het is allemaal zeer gezond. Maar mensen die al helemaal fucked up zijn in hun geest, kunnen zulke zaken niet aan, zij kunnen het niet plaatsen, en zullen misschien nog meer fucked up geraken in hun geest en kunnen dus nog zieker worden.

Zo ook met mensen die SP ervaren zonder dat ze dit opzoeken maar door een dysfunctie in hun brein, voor hen is dit een ziekte waarvan ze willen genezen.

Voor mij niet, voor jou niet, voor niemand hier neem ik aan, ik denk dat we allemaal wel uren SP zouden willen hebben, omdat dit een gemakkelijke opstap naar lucide dromen is (tenzij je al te wakker bent). En die angst voor SP in het begin is er alleen maar omdat het nieuw is, onbekend, raar, en alleen de angst zelf kan maken dat SP onaangenaam wordt, maar dat doe je jezelf aan. Hoe dan ook, ik zelf vind het zalig, alleen wat saai op den duur, als de droom uiteindelijk toch niet komt colgate

Als je er een koord ligt in de struiken en je denkt dat het een slang is, dan krijg je allerlei angsten en nare gevoelens, die doe je jezelf aan, het is gewoon een koord, als je weet dat het een koord is, heb je helemaal geen onaangename gevoelens, net zo is het met SP, als je goed weet wat het is en je begrijpt dat het heel natuurlijk is zelf zeer noodzakelijk (anders zouden we elke nacht in het rond zwaaien tijdens onze dromen en ons erg bezeren) en je daarenboven begrijpt dat je van daaruit gemakkelijker bewust een droom kunt binnenstappen, dan is dit allemaal niet meer beangstigend, integendeel. En dan mag iedereen zitten lullen op internet, dan weet jij zelf hoe het voor jou in elkaar steekt en heb je al dat gelul op internet niet meer nodig 8D , ook mijn gelul niet meer grin grin

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ik ben een beetje bang dat ik buikpijn krijg tijdens SP zonder dat ik uit bed kan gaan of jeuk krijg zonder dat ik kan krabben. Ik ben ook bang dat ik het benauwd krijg tijdens SP en geen controle over mijn ademhaling heb. Ik heb ook een keer gelezen dat iemand het benauwd kreeg in zijn droom en ten wou hij wakker worden en bleek het dat hij met zijn gezicht op zijn kussen lag waardoor hij geen adem meer kreeg. Hij wou zich weer omdraaien maar dat kon niet want hij zat nog in SP. 20 seconden later kon hij zich pas weer omdraaien. Als het een half uur had geduurd net als bij jou had hij niet met geleefd.

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
LDs: 20

Stefano, je lichaam is er helemaal op gemaakt om te overleven. Daarvoor doet het verschillende dingen automatisch, het kan nooit zo zijn dat je SP er voor zorgt dat je met je hoofd in je kussen blijft liggen, dan zorgt een reflex er wel voor dat je hooft wegdraaid.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

En jeuk of buikpijn?

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

Reflexen zorgen er alleen voor dat je in leven blijft, niet dat je geen jeuk of pijn hebt. Daardoor is het ook onmogelijk dat je tijdens SP helemaal geen adem kan halen, dat doe je automatisch.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Dus jeuk en buikpijn niet.
Wat moet ik doen als ik jeuk krijg tijdens SP of buikpijn?

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

Vooral jezelf niet druk maken, SP is maar even. Denk aan iets leuks.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Het kan ook een half uur duren zoals Dreammystivi vanochtend had of is dat alleen als je doet alsof je nog aan het dromen bent waar Dreammystivi het over had?
Ik weet niet of ik het wel vol houdt als ik een half uur buikpijn heb.

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25

Als je SP hebt als je net wakker bent duurt het normaal maar even.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 6Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.