EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Mijn lucide avontuur van de voorbije nacht.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
36
Laatst gezien: 4-10-2014
LDs: +20 gehad

Mijn lucide avontuur van de voorbije nacht.
BerichtGeplaatst: Za 04 Okt, 2014  Reageer met quote

Ik deel graag mijn laatste lucide droom met jullie. Lang geleden dat ik zo'n goeie had, ik was er volgens mij een beetje te hard mee bezig. Ik ben om drie uur wakker geworden deze nacht, kon niet meer slapen, lag te woelen en deed echt mijn best met WILD, ik werd steeds afgeleid toen dacht ik, ik laat het even gaan. Met twee lucide dromen tot gevolg.
Eerste was kort en weinig betekenisvol. Ik keek naar mijn hand, zag dat ik lucide was en liep door een muur de keuken binnen. Daar zat mijn vroeger achterbuurmeisje op een stoel 8D . Toch merkte ik dat ik luciditeit begon te verliezen, ik liet me achterwaarts vallen, de luciditeit kwam terug maar ik zakte weg in een diep zwart gat. Ik hoorde een stem zeggen, niet meer achterover laten vallen want uit zo'n gat raak je niet gemakkelijk, toen was ik mijn luciditeit kwijt.

Daarna begon mijn groots avontuur:

Ik rij met de auto. Plots ben ik me voor de tweede keer deze nacht bewust dat ik droom. Ik blijf kalm en wil opstijgen met de auto. Dit lukt niet. Ik denk terug aan wat ik las in mijn boek. "Er moet een actie gebeuren eer er reactie kan ontstaan". Nu weet ik dat vliegen zal lukken als ik op nummer drie van mijn autoradio druk. Ik druk er op, het stuur komt los, ik trek het achteruit zoals in een vliegtuig en ik stijg op. Ik moet lachen. Zo cool. Ik stijg traag op en heb nog de tijd om even te kijken naar de verbaasde bestuurder in een bestelwagen, ik zwaai en hij steekt zijn duim op. Daarna kijk ik voor me want ik wil nergens tegenvliegen. De vlucht gaat voorspoedig maar ik wil andere dingen proberen. Ik land in een straat. Daar begin ik luciditeit te verliezen en moet ik stabilisatie-oefeningen doen (ik wieg traag heen en weer luciditeit komt terug). Ik weet wel niet goed meer wat ik allemaal wil uitproberen. Ik sta wat doelloos door een raam te kijken, dan zie ik een winkel, er gaat een Chinees-achtig meisje binnen. Ik volg haar en vraag of ze zin heeft om te kussen. Duidelijk niet dus, ze lijkt bang van me en ze loopt weg. De winkeljuf komt binnen, ik observeer de winkel goed, hij ziet er wat verouderd uit, een kruidenierszaak zoals je ze had in de jaren 50. Ik wandel weer naar buiten. Dan zie ik een ander huis, ik weet op één of andere manier dat er mensen zijn van mijn werk. Ik ga binnen dwars door de gesloten voordeur. Mijn collega's zijn onder de indruk van mijn kunstje. Ik demonstreer nog even dat ik mijn hand door de muur kan steken en raad hen aan ook te leren om lucide te dromen. Ik ga terug weg. Buiten het huis moet ik opnieuw stabilisatie-oefeningen doen, dit keer roep ik meer luciditeit. Mijn beeld wordt troebel en zwart, ik roep meer luciditeit en draai rond mijn as. Ik ben terug.
Even verder zie ik een soort flatgebouw, een 20tal meter hoog. Boven is een open raam, ik zie damp naar buiten komen het is een saunacomplex en ik wil wel een kijkje gaan namen. Ik wil met een grote sprong naar binnen dit lukt niet onmiddellijk, vreemd, bij een tweede poging overbrug ik wel vlotjes de 20 meter.
Ik zie dat het een gemengde sauna is. De mensen zijn naakt en er zijn ook enkele kinderen. Het voelt niet echt warm en de sfeer is wat groezelig. Mensen zitten er te roken, ik vind het vies maar besluit er geen commentaar op te geven. Zij hebben echter wel vragen voor mij, wat ik daar zo plots kom doen. Ik vertel hen dat ik een lucide droom heb en dat zij eigenlijk figuranten zijn in mijn droom. Ze lijken niet echt overtuigd. Een man met een oorbelletje ademt ostentatief uit om te bewijzen dat hij wel degelijk echt is. Een vrouw vindt het fascinerend. Daarna zie ik onderaan het gebouw mijn collega's aankomen. Tijd om te vertrekken en ik spring uit het raam. Op de begane grond wil ik weer vliegen, ik neem een aanloop maar opnieuw geen succes. Dan denk ik terug aan mijn boek. Ik maak klapbewegingen met mijn handen en stijg op. Ik ben een beetje ontgoocheld dat ik geen supermanvlucht kan maken, dit gaat traag en ik voel me een lompe vogel. Enkele vogels schrikken zelfs. Na enkele honderden meters hou ik er mee op. Ik sta aan een café, het ziet er wat marginaal uit. Ik heb zin om wat keet te schoppen en ga binnen. Ik zie twee mannen eten. Ik neem de ene zijn bord spaghetti en zet het omgekeerd op zijn hoofd. LOL! Hij kan er niet echt mee lachen en wil me duidelijk een lesje leren. Ik vertrek door de voordeur en klim langs de muur omhoog, ik voel me Spiderman. Ik had er echter niet op gerekend dat die man me achterna zou komen. Hij klimt ook goed en ik denk ik ben lucide, ik kan dit beter. Plots gaat het klimmen veel beter, ik maak nog een vluchtje door de lucht en sta weer op straat. Ik ben verbaasd dat ik nog steeds lucide ben; tijd voor een experimentje dus. ik ga een ruimte binnen waar een 6 tal stalen glimmende telefoontoestellen staan. Ik besluit mijn eigen gsm te bellen en vraag me af of ik mezelf nu wakker zal bellen, het toestel ligt altijd naast mijn bed maar dan besef ik dat ik hem afgezet heb en denk ik 'dan maar iets inspreken op de voicemail hallo met mezelf, ik ben lucide aan het dromen of zo'.
Ik weet mijn nummer nog maar het intoetsen gaat toch wat moeilijker, ik weet dat dit is omdat ik droom maar vind het toch wat frustrerend. Plots staan mijn vrienden van het cafe achter me en ze hebben niet echt leuke plannen. Ik maak me boos en zeg dat ze moeten ophouden. Ze luisteren niet. Met mijn hand tegen hun voorhoofd duw ik ze naar achter ik wil ze tegen de muur plakken. Wanneer ik loslaat merk ik dat dit niet gelukt is. Dan denk ik aan de actie-reactie regel. Ik verzin een onnozel toverspreukje. Nu blijven ze wel kleven. Ik vertrek weer. Plots zit ik weer in mijn auto. Ik besluit nog eventjes te racen, ik duw het gaspedaal er diep in maar merk toch dat mijn wagen al wat oud wordt en niet zo krachtig is (hij is 17 in real life). Ook de extra turbo knop die ik indruk werkt niet. Beetje saai, ik rij nog door enkele kanjers van bomen en daarna word ik wakker. Het lijkt wel alsof ik twee uur lucide gedroomd heb.

back to top
36

Ok ik besef wel dat ik de droom etiquette niet altijd gerespecteerd heb maar goed, eens experimenteren moet ook kunnen he!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

Re: Mijn lucide avontuur van de voorbije nacht.

Welkom op het forum Phantasma Deluxe
Phantasma Deluxe schreef:
Wanneer ik loslaat merk ik dat dit niet gelukt is. Dan denk ik aan de actie-reactie regel. Ik verzin een onnozel toverspreukje. Nu blijven ze wel kleven.
een onnozel toverspreukje lach1
Wat is eigenlijk de actie-reactie regel? Heb je die ook zelf verzonnen? smile
Phantasma Deluxe schreef:
Het lijkt wel alsof ik twee uur lucide gedroomd heb
Geweldig zo'n lange LD!

back to top
melissje
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs: de tel kwijt

wauw! wat een toffe droom! en zo lang ook!

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 12-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Di 07 Okt, 2014  Reageer met quote

Welkom op LD4all Phantasma Deluxe! welcome
Wauw wat een lange lucide droom!

back to top
36

BerichtGeplaatst: Do 09 Okt, 2014  Reageer met quote

Hoi Majah,
Sorry voor de late reactie. Actie reactie kan je helpen om dingen te doen in een droom droom als het niet meteen lukt. Zie voorbeelden in mijn droom. Aja je bv werk tijdreizen is het handig in je droom teletijdmachine ten maken, zo meer succes op slagen., snap je?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Vr 10 Okt, 2014  Reageer met quote

@ Phantasma Deluxe: ja, ik snap het idee, goed idee :D

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Vr 10 Okt, 2014  Reageer met quote

Gave lucide droom. Welk boek met truken ben je aan het lezen ? (aktie,reaktie)

back to top
DreamsV
LD4all lid
LD4all lid
DreamsV heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 31-10-2014
LDs: 15

BerichtGeplaatst: Za 11 Okt, 2014  Reageer met quote

Gave droom!

Welkom!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.