EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

OBE Topic

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 12-12-2017
LDs: 63

OBE Topic
BerichtGeplaatst: Wo 26 Nov, 2014  Reageer met quote

Hallo Dromers,

Ik kan me een droom van heel veel jaar terug herinneren.

Ik werd (echt) wakker in de nacht en ik viel weer in slaap. Ik lag in bed en ik voelde getintel. Toen stond mijn bed ineens aan de andere kant en ik liep uit bed en het vlopen ging moelihk in mijn droom het tintelde. Toen zag ik mezelf in bed liggen maar mijn bed stond aan de andere kant. Volgensmij kon ik het behang ook goed zien toen ik nog liep. De rest kan ik me niet meer herinneren.

Deze droom is echt al heel lang geleden. Ik denk dat ik 6 of 7 was. Ik heb het er wel eens eerder over gehad maar een tijdje terug kon ik me er niks meer van herinneren en nu zie ik hem weer heel duidelijk voor me.

Was dit een FA, SP of HI?

Bedankt.

Laatst aangepast door Mario (Stefano) op Zo 30 Nov, 2014, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

FA, en dat getintel was waarschijnlijk de SP dat je een beetje doorvoelde van je slapend droomlichaam.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Bedankt voor je reactie!
Was dat ik mezelf in bed zag liggen een OBE?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Ik denk het niet, maar dat is mijn mening. Je kan even goed dromen dat je je zelf ziet, heb dat ook al eens gehad, in een ld, zag mezelf slapen, maar als ik echt wakker was lag ik ergens helemaal anders te slapen. Obe bestaat volgens mij wel, maar ik denk dat wat anderen als obe zien vaak gewoon een ld of fa is. Obe komt meestal voor in erg extreme situaties: Ongeval, bijna dood ervaring.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ik vind het wel vreemd dat ik het had want toen ik dat had wist ik nog niet wat een OBE was en ook niet wat lucide dromen was.

Weet je hoe het kan dat je droomt dat je een OBE hebt terwijl je nog heel jong bent en nog nooit van een OBE gehoord hebt?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Neen, als jij gelooft dat het een OBE was, mij goed, geen probleem.
Wie zal het zeggen?

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

BerichtGeplaatst: Do 27 Nov, 2014  Reageer met quote

Het rare was dat mijn bed aan de andere kant stond dan kan het toch geen echte OBE geweest zijn?
Het vreemde vind ik dat er wel meer mensen zijn die zomaar een OBE in een FA krijgen of tijdens SP.
Ik was toen nog maar 6 of 7 en ik had nog geen idee wat uittreden en lucide dromen was. Ik wist er nog niks van. Ik wist ook niet wat SP was. Voor mij was dromen in die tijd gewoon dromen. En toch kreeg ik een FA waarin ik een OBE kreeg en het lijkt erop dat het geen echte OBE was want mijm bed stond aan de verkeerde kant.

Dan kan het dus geen echte OBE geweest zijn of wel?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 28 Nov, 2014  Reageer met quote

Ik ben ooit iemand tegen gekomen die nog nooit van lucide dromen gehoord had, maar als ze haar dromen vertelde, bleek dat ze al haar hele leven lang lucide droomde, ze dacht dat dat normaal was, dat het bij iedereen zo was.

M.a.w. Je hoeft niets over lucide dromen te kennen of gelezen te hebben om het mee te maken, bij sommige mensen gebeurt het gewoon spontaan, een keer eens, of een paar keer, of zelfs voortdurend, zonder dat ze er ooit iets over gehoord hebben. Dus ook een FA en eventueel zelfs een FA waarin je droomt dat je je zelf ziet slapen is mogelijk, zonder dat je er ooit iets van gelezen of gehoord hebt. Dus ja, dat kan.
Maar of het een OBE was of een FA is moeilijk te zeggen nu. Ik denk gewoon FA, want anders zou uw bed inderdaad toch aan de juiste kant moeten staan.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

BerichtGeplaatst: Vr 28 Nov, 2014  Reageer met quote

Ik had ook af en toe een LD voordat ik wist wat lucide dromen was.
Totdat ik een keer zo'n heldere en mooie LD kreeg en daardoor smorgens ''dromen'' ging opzoeken op google.

Toen vond ik deze pagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Droom

Op deze pagina staat dat tijdens een lucide droom de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt. Ik heb dat toen aangetikt en lucide dromen opgezocht en zo leerde ik wat lucide dromen was.

Eerst vond ik het een beetje eng en werd ik een beetje bang omdat ik teveel over SP en FA had gelezen terwijl ik nog niet precies wist wat het was dus toen ben ik maar gestopt om over dromen te lezen en dingen over dromen op te zoeken.
Ongeveer een half jaar later zag ik dat ik een app om lucide dromen te krijgen een keer geinstalleerd had en ik vond het wel leuk om het te gebruiken (Lucid Dreaming App). Toen ik een andere dromenapp vond (Awoken) die ook de meldingen gaf om een RC te doen ging ik RCs doen op de manier hoe het er stond.
Ook vond ik een andere app Lucid Dreamer maar die ging ik niet gebruiken omdat er stond dat je 18 jaar moest zijn.
In de tijd dat ik gestopt was met lezen over dromen heb ik wel een DJ bijgehouden en LDs gehad.
Later heb ik de volledige versie van Lucid Dreamer toch maar gekocht omdat ik erachter kwam dat die 18 jaar melding alleen verscheen en bedoeld was voor het gedeelte is waar je dromen met andere dromers kan delen. Waarschijnlijk omdat mensen ook dromen kunnen uploaden die niet geschikt zijn voor mij om te lezen. Op LD4all is dat niet zo snel zo maar in die app wel.
Toen ik wou weten of die droom van vroeger over die juf in mijn kamer met die Kapvaktoe nou een FA of SP was heb ik me aangemeld op dit forum. Toen ben ik weer over lucide dromen gaan lezen aangezien dit forum voor 13 jaar en ouder is en ik toen toevallig precies 1 of 2 dagen 13 was en ik begon het eigenlijk niet meer zo eng te vinden en kwam er ook achter dat lucide dromen helemaal niet eng is en zelfs hardstikke leuk is. Ik heb daarna ook een ebook gekocht over lucide dromen. Later ging ik al meer over lucide dromen lezen en ik begon het al leuker te vinden en ik kwam er achter dat het helemaal niet eng is. Ik ben ook voor FA en SP niet meer bang. Eerst was ik er heel bang voor en nu wil ik het heel graag krijgen! smile
Ik ben al meer gaan lezen en uit eindelijk ook op Google en niet alleen op het forum en ik begon lucide dromen al leuker te vinden. Ik ben er ook achter gekomen dat FA en SP niet eng zijn en het soms zelfs grappig en leuk kan zijn en het ook een weg is om lucide te worden.

Nu vind ik lucide dromen hardstikke leuk! smile
En ook SP en FA ben ik niet meer bang voor. Ik wil nu zelfs FA en SP in plaats van dat ik er bang voor ben smile

De laatste tijd begin ik OBE ook wel interessant te vinden. Toen er in het Kapvaktoe topic verteld werd dat mezelf in bed zien liggen een OBE is en ik later op een site las dat je dan uit je lichaam gaat en zilvere koord etc vond ik het best wel vreemd. Maar nu vind ik dat ook interresant. en ik denk niet dat het zilveren koord echt bestaat.

Probeer jij nog steeds om een OBE te krijgen als je in SP zit Dreamystivi?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 30 Nov, 2014  Reageer met quote

Ben heel blij dat je geen angst meer hebt over die wondere wereld van dromen. Super!
En ja hoor, ik blijf ook geboeid door obe en zal het blijven proberen, als ik er aan denk tenminste. Maar niet vanuit sp. Ik ervaar bijna nooit meer SP. Dus ik zal moeten proberen uittreden vanuit een lucide droom.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Als je in een LD uittreedt gebeurt het dan in een LD of in het echt?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Ik bedoel niet uit mijn droomlichaam te treden tijdens een LD, dat zou gewoon van droomlichaam veranderen zijn en blijft het een LD. Maar echt vragen of je voor te nemen uit je slaaplichaam te treden terwijl je in een LD zit. Dus je LD gebruiken om een echte OBE uit te lokken. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar er zijn wel mensen die beweren dat het kan, dus het enige wat ik kan doen is het zelf proberen. Pas als ik het zelf meegemaakt heb, zal ik geloven dat het kan.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

OkÚ. Ik heb 3 keer geprobeerd uit te treden in mijn LD en 3 keer werd alles donker.
Heb jij dat ook wel eens meegemaakt?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Neen, nog niet meegemaakt, ik vergeet meestal uit te treden, ik wil zoveel nog doen in ld's en heb er niet zoveel als jij.

Maar het lijkt mij niet zo onlogisch. Als je probeert echt uit te treden, dus uit je echte lichaam, moet je eerst even terug bewust worden van je echte lichaam misschien, en ja dan stopt de droom en wordt alles zwart (hetgeen uw echte ogen zien), maar de kunst is dan om rustig te blijven en net als bij DEILD stil te blijven liggen en jezelf dan uit je lichaam te proberen projecteren, misschien? Of probeer je dan eens door je bed te laten zakken. Alleszins je moet niet denken dat het gedaan in als alles zwart wordt, waarschijnlijk is dat nog maar het begin. Dus blijf rustig liggen, ogen gesloten en te voelen of je iets in beweging kan krijgen met een ander lichaam dan je slapend lichaam. Probeer ofwel door je matras te zakken, te rollen en dan op te staan of jezelf de lucht in te projecteren, of nog iets anders, probeer allesinds iets te doen in die donkerte. Probeer een lichaam te voelen dat los staat of los komt van je slapend lichaam.
Veel succes!

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Bedankt voor je tips! Ik zal het eens proberen als ik er aan denk.
Ik heb de naam van dit topic gewijzigd naar OBE topic. Ik kan het alleen niet naar Er is meer tussen dromen en waken verplaatsen.

Mods,
Zouden jullie dit topic alsjeblieft naar Er is meer tussen dromen en waken willen verplaatsen of kan het beter naar de babbelbox verplaatst worden?

Bedankt!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.