EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

lucide dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
lucidluuk
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 22-12-2014
LDs:

lucide dromen
BerichtGeplaatst: Vr 28 Nov, 2014  Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik heb gisteravond mijn eerste lucide droom gehad, ik weet dat zeker omdat ik verschillende tests heb gedaan, bijv mijn neus dichtgeknepen maar toch kunnen ademen. Alleen, mn bewustzijn was erg zwak, ik herinner me weinig van de droom. Ook kon ik niet vliegen, alleen heel hoog springen.. kan je dingen leren in een lucide droom? En het was ook erg donker, en ik hoorde dat het belangenrijk is om een boek bij te houden.. maar toen ik ontwaakte wist ik alleen nog de absurde dingen uit de lucide droom zoals: Hoog springen, meer dan 5 vingers op je hand hebben, ademen terwijl je neus dichtzit, en het rare was het moment dat ik ontwaakte, was precies hetzelfde moment dat ik mijn hoofd stote, wie kan me helpen???

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 63

Welkom op LD4all lucidluuk! welcome
Gefeliciteerd met je eerste LD! party3

Vliegen in een LD moet je soms leren.
Er zijn verschillende methodes om te vliegen in een LD.

Deze links kunnen je waarschijnlijk helpen om te leren vliegen:
Vliegen voor Beginners

Vliegen? Hoe dan?

In de Gids staat nog meer informatie over vliegen in een LD.
Ik heb zelf ook nog nooit gevlogen in een LD.

Quote:
meer dan 5 vingers op je hand hebben, ademen terwijl je neus dichtzit,

Kijken hoeveel vingers je hebt en proberen om te ademen als je je neus dicht knijpt kan je als RC gebruiken. Ik gebruik dat ook als RC. Een RC (Reality Check) is kijken of je droomt. Dit kan je doen door proberen te ademen met je neus dicht, je vingers tellen, twee keer dezelfde tekst lezen, twee keer op de klok kijken en kijken of de tijd veranderd). Als iets niet klopt zoals meer of minder vingers of kunnen ademen met je neus dicht, de tekst is wazig, of de klok verspringt dan weet je dat je droomt. Als je dit overdag veel doet ga je dit automatisch ook in je droom doet en in je droom merk je dat er iets niet klopt en dan wordt je lucide.

Quote:
en het rare was het moment dat ik ontwaakte, was precies hetzelfde moment dat ik mijn hoofd stote,

Stootte je in je droom je hoofd of IRL?

Succes!

back to top
lucidluuk
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 22-12-2014
LDs:

Bedankt! Ja in mijn lucide stand stootte ik mijn hoofd tegen een dak terwijl ik aan T springen was, ik schrok toen wakker.
Nog een vraagje. Ik kan amper details van m'n lucide droom herinneren, het voelde niet 100% realistisch. Moet ik dit nog leren door RC uit te oefenen? Zodat ik het verschil kan voelen tussen lucide en het gewone leven. Het voelde alsof ik niet 100% controle had over m'n droom.. Kan je dat uitleggen??

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 63

Het licht eraan hoe hoog je lucide bent.
Je was laag lucide. Je kan proberen te stabiliseren door te zeggen blijf lucide blijf lucide.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Za 29 Nov, 2014  Reageer met quote

Gefeliciteerd met je eerste LD! blon

Wat Mario zegt, je kan laag lucide zijn. Dan weet je wel dat je droomt, maar je hebt weinig controle. Je gaat bijvoorbeeld gewoon mee in het droomverhaal. En je bewustzijn is zwak zoals je zelf al schrijft.
In een hoog lucide droom ben je helemaal aanwezig en heb je veel controle over jezelf en over de droom.

Zelf heb ik nog nooit een echt hoog lucide droom gehad, maar ik heb wel duidelijk verschil gemerkt tussen hoger of lager lucide dromen.

Het schijnt dat je dromen vanzelf hoger lucide worden als je meer ervaring hebt, dus meer LDs hebt gehad.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.