EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Welke hallucinatie tijdens SP vinden jullie het engst?

De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige ďaanwezigheidĒ in de kamer
0%
 0%  [ 0 ]
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
25%
 25%  [ 1 ]
Een druk/gewicht op de borst
0%
 0%  [ 0 ]
Het vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt
0%
 0%  [ 0 ]
Voetstappen
25%
 25%  [ 1 ]
Stemmen
0%
 0%  [ 0 ]
Kloppingen
0%
 0%  [ 0 ]
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw Ö soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
25%
 25%  [ 1 ]
Gevoel van aanraking
0%
 0%  [ 0 ]
Een pijnlijk gevoel in het hoofd
0%
 0%  [ 0 ]
Eventueel stekende pijnen in de rug, benen, armen
0%
 0%  [ 0 ]
Gewrichtspijnen
0%
 0%  [ 0 ]
De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
25%
 25%  [ 1 ]
Het opengaan van deuren en dergelijke
0%
 0%  [ 0 ]
Voorwerpen uit de droom waarnemen
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 4

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 16-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt, 2015  Reageer met quote

Hallo Dromers,

Ik heb de hallucinaties van deze link gekopieerd dus het is geen eigendom van mij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Groetjes Stefano

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

eek2 Ik vind die hele lijst maar eng hide

Ik heb gelukkig geen ervaring met enge hallucinaties tijdens SP (wel ervaring met SP)

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Mij lijkt Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen heel eng want bij een visuele of auditieve hallucinatie weet je dat het niet echt is maar als je het gevoel hebt dat je niet kan ademen dat lijkt het wel heel echt en krijg je het heel benauwd en denk je misschien dat ook je longen of ademhalingsspieren verlamd zijn.

Maar je hebt gelijk. Eigenlijk is de hele lijst eng want visuele en auditieve hallucinaties kunnen ook heel echt lijken. Maar toch lijkt het me enger als ik het heel benauwd krijg.

Toen je SP had kon je toch je ogen niet openen Majah?

back to top
melissje
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs: de tel kwijt

ik denk niet dat ik de lijst ga bekijken, want ben veel te bang dat ik ze daardoor eerder zal verwachten tijdens sp, terwijl ik ze juist probeer weg te denken. en te proberen dat ze er niet zijn. ik heb meegemaakt dat ik voetstappen hoorde, En dat vond ik echt enorm eng... En heb Łberhaupt nog nooit geprobeerd mn ogen te openen, want ben veel te bang dat ik enge dingen zie...

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-1-2017
LDs:

Men zegt dat als je in SP je ogen open doet en je ogen omhoog duwt, dat je dat in een LD kan komen, vraag me niet hoe. Want ik heb het ergens gelezen, misschien kan je het opzoeken

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mrt, 2015  Reageer met quote

force323 schreef:
Men zegt dat als je in SP je ogen open doet en je ogen omhoog duwt, dat je dat in een LD kan komen, vraag me niet hoe. Want ik heb het ergens gelezen, misschien kan je het opzoeken

Hier wil ik toch even op reageren...
Vanuit SP is het inderdaad heel gemakkelijk om in een LD te geraken. Bijvoorbeeld door je "droom"ogen te openen, natuurlijk niet je echte ogen. Als je geluk hebt zit je dan meteen in een droom of in de gedroomde omgeving van je slaapkamer. Soms ook niet, en moet je eerst loskomen van je echte lichaam, voor er zich beelden en een droom gaat vormen. Bijvoorbeeld kan je proberen opzij te rollen, je rolt dan als het ware uit je slaaplichaam en je ervaart dan alles verder met je droomlichaam en dan ben je lucide. Soms kan het dan nog donker zijn, dan moet je gewoon proberen in je handen te wrijven, of proberen in het rond te tasten, rond je as draaien enzo, tot het zicht duidelijker wordt. Eens alles stabiel is, kan je dan op ontdekking gaan.

SP is een springplank naar lucide dromen. Als je WILD probeert, kom je vaak eerst in SP terecht, dan weet je dat de lucide droom heel dichtbij is. Als ik SP ervaar ben ik dus heel blij en niet bang, want dan weet ik dat ik bijna in de lucide wereld ben hurray hurray

Het is ook helemaal niet nodig om bang te zijn voor al die rare verschijnselen in SP, het is allemaal fake, geproduceerd door je eigen geest, maar zo realistisch dat het moeilijk te geloven is dat je dit zelf kan voortbrengen. Het is heel natuurlijk dat deze dingen zich voortdoen, omdat je lichaam volledig slaapt, maar je hersenen nog wakker zijn, ze voelen geen lichaam meer, horen geen geluiden meer, voelen niets meer. Dit is een zeer ongewone toestand voor je hersenen, normaal voel/hoor/zie je altijd wel iets als je wakker bent, dus je hersenen slaan tilt en proberen dus zo snel mogelijk het gat op te vullen door zelf gewaarwordingen te projecteren. Deze gewaarwordingen worden maar angstig, als je hier, door dat je niet weet wat er gebeurd, in paniek door slaagt, het is je eigen paniek die die angstige verschijnselen produceert. Als je gewoon rustig blijft en niet bang bent, dan kan de overgang van SP naar LD een heel fijne ervaring worden, het voelt echt spectaculair, beter als de beste attracties op de kermis, als je ervaringslichaam zich opeens gaat vormen. Een ingebeeld, zelf gecreŽerd lichaam dus, ik noem het meestal droomlichaam, maar in feite is het een lichaam dat uw hersenen maken, waarmee je kan ervaren, zoals ze gewoon zijn te ervaren als je wakker bent, en eens je dat ervaringslichaam (droomlichaam) hebt, ben je lucide, en kan je op ontdekking gaan: in je ingebeelde voorstelling van je kamer (dit noemt men dat uittreding), of in een astrale wereld (dit noemt men dan astrale projectie), of in een droom (dit noemt men dan lucide droom), maar volgens mij is dit allemaal hetzelfde.

Dus in het vervolg: allemaal heel blij zijn als je SP ervaart, want dan sta je op de drempel van een heerlijke lucide ervaring, je moet er gewoon maar instappen, inrollen of inzweven en er dan van genieten!

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mrt, 2015  Reageer met quote

Vraagje, hoe open je precies je 'droomogen'? Verbeeld je je dan dat je je derde oog opent?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 24 Mrt, 2015  Reageer met quote

force323 schreef:
Vraagje, hoe open je precies je 'droomogen'? Verbeeld je je dan dat je je derde oog opent?

In lucide toestanden moet je best niets verbeelden, je moet het gewoon doen.
Je opent je droomogen door dit gewoon te willen, door je ogen te openen zonder je oogspieren te gebruiken, dus gewoon via intentie, ik wil en zal mijn ogen nu opendoen, maar zal hiervoor geen enkele spier gebruiken, wat dan opent zijn je droomogen en niet je echte ogen. Je moet dit dus niet verbeelden, je moet het gewoon willen en doen, zonder spieren te gebruiken. Is moeilijk uit te leggen, hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel.
En het heeft niets met derde oog te maken. Tenzij de definitie van derde oog is "kunnen zien zonder je ogen". Het is gewoon kenmerkend aan de droom, in de droom zie je dingen terwijl je echte ogen gesloten zijn. Als je in SP bent, ben je al bijna in de droom. Uw droomogen openen is hetzelfde als beginnen dromen, alleen het willen openen van je ogen (zonder een echte oogspier in te zetten, belangrijk!) is een signaal geven aan je hersenen dat je dingen wilt zien, hoewel er niets is te zien, als antwoord op dat signaal zullen je hersenen dan beelden gaan creeŽren, met andere woorden de droom wordt ingezet en dan hoef je er maar gewoon in te stappen en ben je direct lucide.
Soms lukt het niet je droomogen open te krijgen, dan kan je best proberen bewegen, ook weer zonder je echte spieren te activeren. Ik heb dit al voor gehad, ik kreeg mij droomogen niet open, alles bleef donker, dan bracht ik mijn handen samen, gewoon door dit te willen "ik wil mijn handen nu samenbrengen" zonder spieren te gebruiken, wat niet zo moeilijk is in SP, want je bent verlamd, maar als je echt te hard probeert, kan dit toch je SP vebreken, dus probeer te bewegen zonder spieren in gang te zetten, gewoon door te willen, ik wil dan mijn handen nu naar elkaar gaan, het is zelfs niet eens verbeelden dat dit gebeurd, eerder geloven dat het gebeurd en dan gebeurd het, ook dit weer is een signaal geven aan je hersenen: ik wil bewegen, maar je bent is SP, je kan eigenlijk niet bewegen, dus creŽren je hersenen een gevoel van bewegen, en dit helpt je om je ervaringslichaam aan te nemen (een lichaam dat je elke nacht zoveel aanneemt, maar meestal zonder dat je het weet, onbewust).
Eigenlijk, als je in SP bent, ben je al half in de droom-wereld, maar de droomwereld is nog leeg, er zijn nog geen stimuli, dus je creŽert deze stimuli door ze gewoon te willen ervaren, en zo ontstaat de droom stilaan, ofwel eerst de droom en dan je droomlichaam, ofwel omgekeerd.
Als je echter bang wordt, dan creŽer je ook stimuli, maar de verkeerde, die wat u nog banger maken, zie hierboven: al die SP verschijnselen die hiervan het gevolg kunnen zijn. Het is gewoon door jezelf gecreŽerd, maar dan uit angst, vandaar geen angst hebben, creŽer vanuit vertrouwen dat je al half in de droom bent, en dat je dus zelf min of meer in de hand hebt wat er gaat komen, dan wordt SP leuk, super leuk.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Bedankt voor de uitleg Dreamystivi!
Ik vraag me alleen een ding af.

Weet je wat je kan doen als je het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen krijgt?
Bij enge beelden weet je dat het niet echt is maar bij het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen krijg je het toch heel benauwd?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
Bij enge beelden weet je dat het niet echt is maar bij het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen krijg je het toch heel benauwd?

Dat is hetzelfde, het is ook niet echt, het voelt alleen zo echt aan, omdat je bang bent dat het echt is. Het is echt een gehalucineerd gevoel, echt waar geloof me, maar zoals al die hallucinaties in SP, ze voelen zo echt aan.
Het beste wat je dus kan doen is rustig blijven, vertrouwen dat je heus niet zonder adem zult vallen. Er is nog nooit iemand gestikt in SP, integendeel, in SP zit je lichaam op automatische piloot en deze zorgt er altijd voor dat je blijft ademen, dat is instinct. Alleen voelt dit zo niet aan, maar dit is een gevoel, ingegeven door angst.
Test het uit, geloof me gewoon, blijf rustig, zeg tegen jezelf: mijn lichaam blijft sowieso ademen, dit beklemd gevoel is een verschijnsel van SP, maar dit hoeft mok niet bang te maken, integendeel als ik rustig blijf kan ik dit omvormen tot een lucide droom. Blijf rustig, en probeer je droomogen te open of je droomlichaam te bewegen, eens je overgaat in de droom stoppen al die vervelende ervaringen vanzelf. Je kan dan wel nog serieuze rillingen, vibraties krijgen, soms, niet altijd, maar dit is niet echt onaangenaam. Wel overweldigend, maar dit is een teken dat je focus verlegt wordt naar je droomlichaam, dus een heel goed teken.

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

@dreamystivi
Bedankt voor de uitleg! Nu wil ik weer SP :D

@stefano
Misschien door te willen ademen? Of zoals dreamystivi al zei : proberen te bewegen zodat je eerder uit je SP komt

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

@force323 en Dreammystivi Misschien helpt dat. Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat ik het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen kreeg mast ik ben er wel bang voor. Als je zwarte schimmen jn je kamer ziet of voetstappen hoort is het eng en lijkt het heel echt maar dan kan je nog bedenken dit is SP en dit is HI/HH/HS e en ik hoef nergens bang voor te zijn en ik wil lucide worden want deze beelden zijn niet echt maar als je het gevoel krijgt dat je niet kan ademen krijg je het heel benauwd. Ook al is het een HI/Hallucinatie. Aangezien SP wel 10 minuten kan duren ben ik bang dat ik het heel benauwd ga krijgen en het gevoel krijg dat ik stik. Ik denk dat je op zo'n moment toch gaat denken dat je echt geen adem meer krijgt. Ik ben bang dat ik dan ook allemaal enge dingen in mijn hoofd ga halen zoals bang zijn dat ook mijn ademhalingsspieren of longen verlamd zijn. Ik ben bang dat het heel echt lijkt maar misschien is het wel helemaal niet zo echt als je het een keer meegemaakt hebt. Ik vind het ook eng als je de snelheid van je ademhaling niet onder controle hebt.

Ik heb gelukkig nog nooit het gevoel gehad niet of nauwelijks te kunnen ademen en ik hoop het nooit te krijgen want SP kan heel leuk zijn en handig zijn om een LD of OBE te krijgen.

Is er iemand die wel het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen gehad heeft tijdens SP of iemand die zijn ademhaling niet onder controle had in SP en weet iemand want ik kan doen als dat gebeurd en of het realistisch lijkt en benauwd voelt?

Nogmaals,
Ik ben niet meer bang voor HI tijdens SP zoals zwarte schimmen of voetstappen of mensen in je kamer of andere enge hallucinaties maar wel voor dingen zoals benauwd krijgen.

Bedankt!

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

force323 schreef:
Nu wil ik weer SP :D

Zo hoor ik het graag :D

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mario (Stefano) schreef:
weet iemand want ik kan doen als dat gebeurd en of het realistisch lijkt en benauwd voelt?

Ik weet vooral wat te doen om het niet te krijgen: nl. er gewoon niet bang voor zijn. Daarmee voorkom je simpelweg dat het ooit bij je zou voorkomen. Je weet al veel over SP, dat is goed, dat alleen al zal er voor zorgen dat je nooit zo in paniek zult slaan als SP zich zal voordoen. Die erge dingen maken alleen maar mensen mee due SP niet echt kennen en er dus heel erg van verschieten, echt in paniek slaan, het is die paniek die de benauwdheid geeft.
Ik heb al veel SP meegemaakt, vooral vroeger, nu ben ik er al zo mee vertrouwd dat het mij helemaal niet meer opvalt, ik heb nooit van die verschijnselen, ik voel mij nooit meer verlamd zelfs, als ik in SP ben ben ik al automatisch bezig met overgaan naar mijn droomlichaam.
Ik ben vroeger wel al bang geweest door de helse geluiden, en de voetstappen en al, toen wist ik er nog te weinig over, het onbekende boezemt schrik in. Vandaar je denkt er beter over na, leest er beter over, verlangt zelfs best naar SP, dan zullen die enge dingen nooit bij je voorvallen.
Ik heb wel nog nooit benauwdheid, kortademigheid ofzo gevoeld, ook niet snel ademen, ik denk dat je dan wel heel erg in paniek moet zijn geslaan en als je er een beetje iets van afweet, doet zo een paniek zich al helemaal niet meer voor.

Nogmaals,
Gewoon niet meer bang zijn, voor niets siiw
Toch niet voor zaken die met LD te maken hebben.
Het is natuurlijk wel goed om bang te zijn om van een gebouw te springen 8D
Dat is een gezonde angst en die hebben we soms wel nodig ^^
Maar al die angsten i.v.m. SP, LD, OBE, ... kunnen we beter missen als kiespijn. Dat zijn enkel obstakels op uw ontdekkingen van de lucide werkelijkheid.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Bedankt voor de goede uitleg Dreammystivi!
Ik denk dat ik niet meer bang hoef te zijn voor SP.

Ik heb alleen nog 1 vraagje.
Is het gevaarlijk als ik per ongeluk met mijn hoofd in mijn kussen aan het slapen ben en dan wakker wordt in SP waardoor ik me niet kan omdraaien om adem te krijgen?
Ik las namelijk een keer dat iemand dat had:
http://www.dreamviews.com/general-lucid-discussion/80 747-sleep-paralysis-ca n-dangerous.html

Is dat gevaarlijk en wat gebeurd er als het langer duurt dan 20 seconden terwijl je met je hoofd in je kussen ligt in SP? Stik je dan of komt het altijd vanzelf weer goed?

Bedankt!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.